Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:07:39 GMT

انجام کار فرهنگی و اجتماعی لازمه مقابله با معضل اعتیاد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۷۲۳

انجام کار فرهنگی و اجتماعی لازمه مقابله با معضل اعتیاد

به گزارش خبرنگار مهر، کورش مودت عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی هفته مبارزه با مواد مخدر خرمشهر اظهار کرد: وظیفه هر دستگاهی در امر مقابله با مواد مخدر مشخص است اما نمی‌توان به مبنای کار روزمره اکتفا کرد بلکه باید در کنار اقدامات نیروهای انتظامی و اطلاعاتی برخی کارهای فرهنگی و اجتماعی نیز انجام شود.

وی افزود: انجام اقداماتی فرهنگی همچون ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و فعالیت در فضای مجازی برای رسیدن به هدف مدنظر یک نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری خرمشهر از اداره ورزش خواست از ظرفیت‌های قهرمانان نام‌آور ورزشی برای اطلاع‌رسانی از خطرات اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر استفاده کند و توضیح داد: می‌توان با حضور مسئولان در کنار ورزشکاران به نام شهرستان با در دست داشتن پلاکاردهای اطلاع‌رسانی جامعه پیرامونی را نسبت به خطر اعتیاد مطلع کرد.

وی در ادامه به تأثیر کمپ‌های ترک اعتیاد و معتادان گمنام در کاهش بازگشت به سو مصرف مواد مخدر تأکید کرد و این مراکز را بازوان شهر برای مقابله با اعتیاد خواند.

مودت در این رابطه توضیح داد: در اکثر موارد، افرادی که کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند خودخواسته به این مراکز مراجعه کردند و ۷۵ درصد آن‌ها نیز درمان می‌شوند که برای استمرار طرح نیاز به ام. ای احساس می‌شود.

عماد شرفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز در این جلسه برگزاری دو همایش و کارگاه با موضوع مواد مخدر، غربالگری و انجام مشاوره رایگان به معتادان و عموم خانواده‌ها و همچنین برپایی نمایشگاه کارکرد کمیته درمان ستاد مقابله با مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در هفته مبارزه با مواد مخدر دانست.

وی همچنین از شبانه‌روزی شدن فعالیت مرکز DIC در طول این هفته خبر داد.

غلامرضا خنفری رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر هم در این جلسه برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری ویژه نوجوانان و نونهالان، اجرای مانور ورزش‌های رزمی در معابر عمومی و برگزاری کلاس‌ها در محل سالن‌های و هنگام تمرین ورزشکاران را به‌عنوان مهم‌ترین برنامه این اداره در هفته مقابله با مواد مخدر برشمرد.

برگزاری نمایشگاه و همایش، آموزش در سطح وسیع، برگزاری کارگاه‌های نقاش، نمایشگاه‌های عکس و کتاب همچنین برگزاری تئاترهای خیابانی در هفته مبارزه با مواد مخدر مصوب شد.
 

کد خبر 4642575

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری خرمشهر شهرستان خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از کل تلفات اعتیاد ۷۳ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار ارسالی از مراکز استان در این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

عضو شورای قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: قطعا حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه‌های اولیه و انجام مشاوره‌های درست از طرف خانواده می‌تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد