Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همت علی ترکارانی عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی هفته مبارزه با مواد مخدر خرمشهر اظهار کرد: برخورد با پدیده مواد مخدر تنها در هفته مبارزه با مواد مخدر بی‌تأثیر است و این امر نیاز به یک اقدام عملی مستمر دارد.

وی به موضوع جمع‌آوری معتادان در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری معتادان جز وظایف نیروی انتظامی نیست بلکه ناجا اعلام آمادگی کرده تا در کنار هر نهاد و سازمانی که قصد برخورد با معتادان متجاهر را دارد، قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکارانی از کاهش ۲۰ درصد جرائم و سرقت‌های خرد در خرمشهر در پی اجرای طرح جمع‌آوری معتادان در ابتدای امسال خبر داد و گفت: ایام عید طرحی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اعلام‌شده بود که در قالب آن جمع‌آوری ۲۰ نفر معتاد که هزینه نگهداری آنها از طریق استانداری تأمین‌شده بود انجام گرفت که به کاهش ۲۰ درصد جرائم و سرقت‌های خرد انجامید.

وی، نبود محل برای نگهداری معتادان و عدم تخصیص اعتبار به این منظور را مانعی بر سر راه جمع‌آوری معتادان متجاهر دانست و بیان کرد: جمع‌آوری معتادان در خرمشهر به دلیل نبود محل نگهداری و تخصیص نیافتن اعتبارات برای نگهداری معتادان بی‌نتیجه است و اقدام نیروی انتظامی تا زمانی که محلی برای نگهداری این افراد وجود نداشته باشد اقدامی بی‌فایده محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی خرمشهر بابیان اینکه سن مصرف مواد مخدر به زیر ۱۷ سال کاهش‌یافته است، بر لزوم ورود جامعه فرهنگی و دانشگاهی در این رابطه تأکید کرد و افزود: پدیده مصرف مواد مخدر پدیده گمراه‌کننده‌ای است و داشتن جامعه سالم و عاری از اعتیاد اقدامی جهادی را می‌طلبد.

وی همچنین تأسیس موسسه‌ای برای حمایت از معتادان بهبودیافته را به‌عنوان یک راهکار امتحان شده در دیگر کشورهای برای مقابله با اعتیاد، پیشنهاد کرد و گفت: باید موسسه‌ای در خرمشهر وجود داشته باشد تا قبل، حین و بعد از ترک اعتیاد بر مصرف‌کننده و توزیع‌کننده نظارت داشته باشد و آنها را کنترل کند.

ترکارانی افزود: در کشورهای همچون کویت معتادان بعد از بهبود به مؤسسات این‌چنینی سپرده می‌شوند تا از طریق مهارت‌آموزی و به‌کارگیری در مشاغل مختلف مانع بازگشت آنها به سمت مصرف مواد مخدر شوند.

کد خبر 4642576

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی خوزستان شهرستان خرمشهر جمع آوری معتادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی کلونی آسیب که معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین ایجاد کرده بودند، خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد احمدی‌صدر با اشاره به طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران اظهار کرد: طی اجرای طرح سراسری کاهش آسیب‌های اجتماعی که به مدت 15 روز در شهر تهران به اجرا در می‌آید، نقاط گوناگون کلونی آسیب در شهر تهران مورد ساماندهی قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از این نقاط آسیب مربوط به محل زندگی معتادان متجاهر در عمق 10 متری چاه در زمین بایر در محدوده خیابان فدائیان اسلام جنوب نبش خیابان زنگنه بود.

احمدی‌صدر ادامه داد: به همت گشت حامی شهر این سازمان، گشت فوریت‌های اجتماعی منطقه 16، عوامل ناحیه 3 منطقه 16 و با همکاری ایستگاه آتش نشانی بعثت این کلونی برچیده شد.

طرح ضربتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌دستور شهردار تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فردی که در این کلونی حضور داشت و پاتوقی برای خود و دیگر معتادان متجاهر فراهم کرده بود مورد ساماندهی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران