Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تروریستی سنتکام گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی آمریکایی از سوی ایران در آب‌های دریای عمان را تایید کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از بی‌بی‌سی، گروه تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) در بیانیه‌ای مضحک گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره هدف قرار دادن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی از سوی ایران در آب‌های دریای عمان را تایید و اعلام کرد که این اقدام ناموفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه به حمله دیگری هم به یک پهپاد آمریکایی دیگر اشاره شده که بر اساس ادعای گروه ترورویستی سنتکام کار حوثی‌های یمن بوده و در آن پهپاد آمریکایی ساقط شده است.

گروه ترریستی سنتکام در این خصوص می‌گوید که ۲ نفتکش در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت، یک موشک زمین به هوای ایران، پهپاد MQ-۹ آمریکا را هدف گرفته تا مانع از «مشاهده حمله سپاه پاسداران به نفتکش کوکوکا کوریجس شود»!

بنابر این بیانیه، پهپاد آمریکایی ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت محلی و دقایقی قبل از آنکه به صورت ناموفق هدف قرار بگیرد، به نفتکش آلتیر -کشتی دیگری که هدف قرار گرفت - رسید و شاهد آتش‌سوزی این نفتکش بوده است.

بر اساس ادعای تروریست‌های سنتکام، پرتاب موشک ایرانی ناکام بوده و در نزدیک‌ترین نقطه عبور، حدود یک کیلومتر با پهپاد آمریکایی فاصله داشته است.

این درحالیست که واشنگتن نیز از ابتدای رخ‌داد حادثه حمله به نفت کش‌های ژاپنی در دریای عمان در پنجشنبه گذشته بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی تهران را مسبب آن اعلام کرده بود.

در همین راستا، تلاش آمریکا در طرح موضوع مذکور در نشست شورای امنیت به منظور اتخاذ تدابیری علیه ایران ناکام ماند.

آلمان نیز اعلام کرد که شواهد ادعائی آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به نفت کش‌ها در دریای عمان را نمی‌پذیرد.

جمهور اسلامی ایران هم هر گونه دست داشتن در این حملات را رد کرده و این حوادث را «مشکوک» خوانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امریکا نفتکش ایرانی حملات موشکی انفجار نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن

فرمانده ناو هواپیمابر آمریکایی می‌گوید با وجود حملات روزانه به خاک یمن، اما هنوز کارهای زیادی باید برای جلوگیری از حملات ارتش یمن به کشتی‌ها انجام دهند.

به گزارش ایسنا، همزمان با رویارویی غرب با سرپرستی آمریکا و ارتش یمن در دریای سرخ، به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به عدم موفقیت در مقابل ارتش یمن اعتراف کرده‌اند. 

رسانه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اختصاص از روی عرشه ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» که در آب‌های دریای سرخ حضور دارد، حال‌وهوای این روزهای این رویارویی را شرح داده است. 

ارتش یمن همزمان با آغاز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، حمله به کشتی‌های مرتبط با این رژیم و یا آن‌هایی که راهی بنادر سرزمین‌های اشغالی هستند را آغاز کرد. 

در پی ادامه حملات که بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی را به مرز تعطیلی کشانده است، آمریکا و متحدانش ائتلافی را برای مقابله با ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل دادند. 

آمریکا و انگلیس بارها اهدافی را نیز در خاک یمن هدف قرار داده‌اند تا «توانایی» ارتش یمن برای حملات را «تضعیف» کنند اما تاکنون موفق نبوده‌اند و ارتش یمن حالا کشتی‌های جنگی این ۲ کشور را هدف قرار می‌دهد. 

بلومبرگ در گزارش روز چهارشنبه خود نوشت در حالی که آمریکا بیش از سه ماه است که درگیر یک عملیات «تامین امنیت» در دریای سرخ است، اما دریادار «مارک میگز» فرمانده ناوگروه آیزناور معترف است که آمریکا و متحدان آن کارهای زیادی است که باید انجام دهند.

میگز در ادامه، ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره ارتباط عملیات‌های ارتش یمن با ایران را تکرار کرد و مدعی شد: «ما می‌دانیم که برخی از توانایی‌های آن‌ها را کاهش داده‌ایم اما حامیان حوثی‌ها (انصارالله) در ایران همچنان منابع مالی، تسلیحات و اطلاعات در اختیار آن قرار می‌دهند؛ از جمله یک کشتی جاسوسی که صدها مایل دورتر از آیزنهاور و درست خارج از دریای سرخ حرکت می‌کند».

او همچنین می‌گوید نمی‌تواند پیش‌بینی کند که کار آن‌ها چه زمانی ممکن است به پایان برسد.

میگز مدعی است حملات ارتش یمن از موشک‌های کروز به پهپادهای با خطر کمتر تغییر یافته و این نشانه‌ای از موفقیت حملات به خاک یمن بوده است.

با این حال، این اقدامات برای شرکت‌های کشتیرانی همچنان آسودگی لازم را به دنبال ندارد.

«رالف هابن» مدیر اجرایی شرکت «هاپاگ لوید» مستقر در هامبورگ آلمان می‌گوید: «این یک موقعیت صفرویک است. یا اوضاع برای افراد ما امن است یا نه. تا زمانی‌که امن نباشد، ما افراد خود را به دریای سرخ نمی‌فرستیم».

او می‌گوید امیدوار است اوضاع در چند ماه آینده بهتر شود اما افراد دیگر که با این حرفه سروکار دارند، بیم آن را دارند که اختلال در کشتی‌رانی دریای سرخ تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد.

دریادار میگز

یک مقام غربی می‌گوید ارتش یمن توانایی هدف قرار دادن کشتی‌ها با همین سرعت فعلی را در ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت.

میگز نیز به عدم شناخت آمریکا از توانایی‌های تسلیحاتی انصارالله اشاره و اعتراف کرده که تعداد موشک‌هایی که ارتش یمن در آغاز درگیری در زرادخانه خود داشت «نوعی سیاه‌چاله برای جامعه اطلاعاتی آمریکا» بود.

بلومبرگ همچنین به محبوبیت انصارالله در میان جهان اسلام اشاره کرده و می‌نویسد با وجود حملات تقریبا هر روزه به یمن، انصارالله اما توجه جهانی را به خود جلب کرده‌ و آن‌ها به «صفوف مقدم مقاومت عربی در مقابل جنگ اسرائیل در غزه» تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم
  • ادعای سنتکام درباره سرنگونی پهپادهای انصارالله
  • سنتکام مدعی سرنگونی ۴ پهپاد انصارالله شد
  • الحوثی: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • سنتکام باردیگر مدعی مقابله با یمنی‌ها شد
  • تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد 
  • سنتکام از پرتاب چهار پهپاد یمنی به سمت یک ناو آمریکایی خبر داد
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد
  • روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن