Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، محمد قوچانی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی و علی ملاقلی‌پور، کارگردان مستند راه طی شده مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی اندیشه‌های فکری مهدی بازرگان، ماجراهای جبهه ملی و نهضت آزادی و استعفای او از دولت موقت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «راه طی شده»، روایتی صریح و بی‌پرده از افکار و اندیشه‌های مهدی بازرگان، روشنفکر دینی، سیاستمدار و نخست وزیر دولت موقت ایران در سال ۵۷ است. در این مستند، شخصیت فکری و سیاسی مهندس بازرگان در گفت‌وگو با افرادی همچون محمد توسلی، هاشم صباغیان، ابوالفضل حکیمی، اکبر بدیع‌زادگان، مجتبی مطهری، محمدمهدی جعفری، فریدون سحابی، محمدنوید بازرگان و .... مورد واکاوی قرار گرفته است. هم چنین گوشه‌هایی از فعالیت‌های سیاسی او در جبهه ملی، نهضت آزادی و دولت موقت به تصویر کشیده شده است. نام این مستند که با عنوان «راه طی شده» تولید شده است، برگرفته از عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های بازرگان به همین نام است.

مراسم رونمایی از این مستند جنجالی همراه با واکنش‌های زیادی از سوی اعضای نهضت آزادی بود و پس از آن این مستند از راه‌یابی به جشنواره سینما حقیقت باز ماند. اکنون، این فیلم مستند برای اولین بار از تلویزیون و برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد. مستند راه طی شده در مرکز مستند سوره تولید شده است. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۹ خرداد ساعت ۹ و جمعه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود. کپی متن خبر برچسب ها: مستند راه طی شده مهدی بازرگان شبکه مستند

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: مستند راه طی شده مهدی بازرگان شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسلحه مادری» در قاب شبکه دو

مستند اسلحه مادری ساخته سیده زهرا موسوی ازغندی روایت مادری شجاع است که در هنگام رزم همسر و فرزند شهیدش با اشرار، مسلح شده و از خانه و فرزندانش دفاع می‌کند. ازغدی مستند «اسلحه مادری» را این‌گونه معرفی می‌کند: «اسلحه مادری» داستان زنی است که برای هدفی بزرگ تلاش می‌کند، داستان زنی که چتر حمایت و مادرانگی او تنها منحصر به فرزندان خود نیست. او معتقد است راه نجات در ایستادگی، آمادگی، شجاعت و دوست داشتن دیگران است؛ وقتی شجاعت و عشق در وجود یک مادر در هم آمیخته باشد، خانواده در امان می‌ماند. این مستند دوشنبه ۳ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

لازم به ذکر است که مستند «چهل و سه روز» نیز سوم اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۴ روانه آنتن شبکه دو می‌شود. چهل و سه روز روایتگر ۴۳ روز نخست انقلاب اسلامی ایران و ماجرای تشکیل حزب کوموله و دموکرات و ناآرامی‌های غرب کشور در این دوران است. این مستند به کارگردانی داوود مرادیان و تهیه‌کنندگی عباس مرادیان تهیه و تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • روایت صادقانه مقاومت و مظلومیت در به افق فلسطین
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • قرارگاه آلوده‌سازی آقازاده‌های مسئولان ایران به روایت سریال تلویزیون! | فیلم
  • بازگشت برنامه «چهارگاه» به شبکه چهار با حضور حسام‌الدین سراج، محمداسماعیل آذر و ...
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند