Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@02:21:23 GMT

قاریان قرآن کریم در کهگیلویه تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۳۹۸۸

قاریان قرآن کریم در کهگیلویه تجلیل شدند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم تجلیل از قاریان و مرتلان قرآن کریم باحضور امام جمعه دهدشت، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و جمعی از فعالان قرآنی شهرستان ظهر امروز در اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهر دهدشت برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به برنامه‌های این اداره در راستای فراگیری آموزش قرآن در شهرستان اظهار داشت: جلسات آموزش قرآن از سال گذشته هفته‌ای 2 جلسه بدون پرداخت شهریه و به‌صورت کاملا رایگان زیر نظر اساتید برجسته و قاریان شهرستانی در اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت‌الاسلام عبدالله نعمتی‌پور افزود: برای فراگیری قرآن و آموزش آن با تمام امکانات از فراگیران در سطح شهرستان استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه افزود: تعداد 27 خانه قرآنی فعال در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان جلسات قرآنی برگزار کردند.

وی با اشاره به برگزاری مجالس جزءخوانی در سطح بخش‌های شهرستان تصریح کرد: مجالس جزءخوانی قرآن کریم در بخش‌های سوق، قلعه‌رئیسی و دیشموک در طول ماه‌مبارک رمضان برگزار شد.
حجت‌الاسلام نعمتی‌پور عنوان کرد: دوره تربیت معلم قرآن کریم باحضور 25 قرآن آموز از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان مردادماه جاری آموزش‌های لازم زیر نظر اساتید قرآنی برگزار و در پایان دوره مدرک معتبر و رسمی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی در شهرستان کهگیلویه تصریح کرد:  تعداد 7 مؤسسه قرآنی و تعداد 40 کلاس قرآنی در شهرستان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم از 10 نفر از قاریان تجلیل شده و این اولین مراسم تجلیل از قاریان در سال جدید است.

در ادامه این مراسم، امام جمعه دهدشت با اشاره به محوریت قرآن و معرفت قرآنی در جامعه گفت: همه عالم آفرینش به محوریت قرآن است و همه انسانیت و فلسفه وجودی عالم حاصل معرفت قرآنی است.

سید‌نصیر حسینی افزود: خداوند، انسان را برای اشرفیت خلق کرده است و معرفت قرآنی این ظرفیت را به فعلیت رسانده است.

وی با اشاره به عنایت خداوند نسبت به برگزاری محافل قرآنی تصریح کرد: خیلی از افراد به دنبال سفره‌های شیطانی و کج‌رویها می‌روند اما این عنایت خداوند است که فرزندی بر سر سفره و مائده الهی می‌نشیند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: بعضی از افراد جامعه ناخواسته و نادانسته خودش و خانواده‌اش را به‌سوی مسیر دوزخی می‌برند و نیاز است که چنین افرادی را آگاه کرد هرچند آگاه کردن چنین افرادی بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی در شهرها و محلات باعث نورانیت شهرو محله می‌شود و در این بین جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

در پایان این مراسم، از 10 نفر از قاریان و مرتلان جزءخوانی قرآن کریم در شهرستان کهگیلویه با اهدای جوایز نقدی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبیان رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در آئین اختتامیه طرح محله‌های قرآنی گفت: قرآن کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هر کس با آن انس بگیرد؛ بر بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

وی افزود: اصولاً خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد؛ زیرا هدف از نزول قرآن، عمل به آیات آن است و توجه به معانی و تدبر در قرآن، مقدمه و دریچه‌ای به سوی عمل است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بر آن شدیم تا هر روز از این ماه نورانی، با خواندن یک آیه از قرآن مجید، سطر سطر زندگیمان را به آیات قرآن مزین کنیم و روزانه تدبری در یکی از آیات داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: محله‌های قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در استان هرمزگان اجرا می‌شود و امید است با موفقیت این طرح در طول سال بتوانیم آن را به گستره استان هرمزگان اجرا نمائیم.

رجبیان گفت: این طرح با محوریت پویش ملی زندگی با آیه‌ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین‌ماه در مساجد محله‌های قرآنی (هشت محله قرآنی) اجرا شد.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش فعالیت‌های اثر بخش قرآنی در سطح محلات بود و در برنامه‌های آتی با اجرای نمایشگاه فرهنگی و هنری در کنار برگزاری محافل به دنبال توسعه هدفمند فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود و بخش‌هایی همچون آثار هنری قرآنی (هنرهای تجسمی، عکس، خوشنویسی و..) فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه در هر محله به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: این طرح در سطح محلات نخل ناخدا، شهرک توحید، گلشهر شمالی، شهرک نیایش، نخل پیرمرد، اسلام آباد، پل خواجو، شهرک مروارید اجرایی شد.

کد خبر 6078833

دیگر خبرها

  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم