Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: از ۳۲ ییمارستان دانشگاهی استان، ۳۰ بیمارستان به سامانه سپاس متصل است و اطلاعات بیماران را به این سامانه ارسال می‌کنند. ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، وحید مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به انتخاب استان آذربایجان شرقی، به عنوان یکی از 5 استان پایلوت در اجرای پرونده الکترونیک سلامت، اظهارداشت: از 32 ییمارستان دانشگاهی استان، 30 بیمارستان به سامانه سپاس متصل است و اطلاعات بیماران را به این سامانه ارسال می‌کنند، دو بیمارستان باقی مانده نیز بعد از حل برخی مشکلات فنی به این سامانه خواهند پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: این 30 بیمارستان تمام اسناد بستری را از اردیبهشت ماه امسال به این سامانه ارسال می‌کنند، البته با توجه به این که این طرح در حال حاضر در استان ما به صورت پایلوت اجرا می‌شود و احتمال بروز خطا در سامانه است، ثبت به صورت کاغذی هم منسوخ نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان، با ابراز امیدواری از اجرای کامل این طرح از ابتدای تیرماه و جمع آوری تمام اسناد کاغدی، خاطرنشان ساخت: ماهانه به صورت میانگین، 35 هزار سند پزشکی در کل بیمارستان‌های استان ثبت می‌شود که اگر اسناد مربوط به هر بیمار را 20 برگ در نظر بگیریم، حدود 600 هزار برگ کاغذ در سطح استان و سالانه 7 میلیون برگ کاغذ در سطح کشور، صرفه جوئی می‌شود.

گیلان| برنامه سلامت الکترونیک وزارت بهداشت طراحی شد‌وزیر ارتباطات در سمنان: پروژه سلامت الکترونیک تا اردیبهشت 98 تکمیل می‌شودمازندران در اجرای سلامت الکترونیک پیشگام استمازندران| سلامت الکترونیک نیازمند بودجه مجزا استآذری‌جهرمی: 1000 میلیارد برای سلامت الکترونیک تعریف شد+فیلم‌پرونده سلامت الکترونیک برای 28 میلیون نفر تشکیل می‌شودطرح "پرونده سلامت الکترونیک" معضل همپوشانی بیمه را در چهارمحال و بختیاری برطرف می‌کند

وی افزود: 35 هزار سند پزشکی، حدود 70 درصد از اسناد بیمارستان‌های دانشگاهی سطح استان است، البته به بخش خصوصی (بیمارستان‌های خصوصی) نیز اعلام آمادگی برای اجرای این طرح را کرده‌ایم.

مجیدی، به مزایای این طرح پرداخت و گفت: صرفه جوئی در کاغذ، کاهش خطای نیروی انسانی، مدیریت هزینه، پرداخت به موقع کارانه پزشکان و ارزیابی فعالیت بیمارستان از جمله برخی از مزایای این طرح است.

وی با بیان این که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال جاری، 58 هزار پرونده از 30 بیمارستان سطح استان ارسال شده است، اذعات داشت: از این 58 هزار پرونده تنها به 10 هزار مورد رسیدگی کامل انجام یافته است و 30 هزار پرونده نیز در بیمارستان مانده و 13 هزار پرونده به دست کارشناسان بیمه رسیده و مابقی ابطال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان، همچنین به بحث نسخه نویسی الکترونیکی پرداخت و ابرازداشت: استان آذربایجان شرقی در این طرح نیز از جمله استان‌های پایلوت است که با استفاده از آن علاوه بر رفع هم پوشانی بیمه‌ها، بیماران تنها با کد ملی خود و بدون نیاز به دفترچه می‌توانند نسخه‌ای که به صورت الکتریکی در سامانه ثبت شده است را از داروخانه با گفتن کد ملی دریافت کنند و یا به آزمایشگاه و پرتونگاری‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: تنها افراد مجهول الهویه و اتباع بیگانه در این سامانه عضویت ندارند که اتباع بیگانه در استان ما بسیار انگشت شمار است.

انتها پیام/ ع

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی فلسفه سفرهای شهرستانی را رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: برخی از این مصوبات آن‌طور که باید به مرحله اجرا نرسیده و بر همین اساس در بازدیدهای میدانی به همراه مدیران کل مرتبط، موانع اجرای آنها شناسایی و برای رفع موانع تصمیم‌گیری می‌شود.

مالک رحمتی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان مرند، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم در پیام نوروزی تاکید کردند باید با اتحاد، انسجام، همدلی و همکاری همه مسئولان شاهد تحول و پیشرفت در بخش‌های مختلف باشیم.

وی با اشاره به مشکلات اساسی شهرستان مرند، گفت: امیدوارم با تلاش مسئولان استان و شهرستان و همت بخش خصوصی بتوانیم کمبودهای شهرستان را رفع کنیم.

رحمتی، تکمیل پروژه بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری را یکی از مطالبات مردم مرند برشمرد و گفت: در بازدید از این بیمارستان مقرر شد پیمانکار پروژه در دو مرحله تا پایان مرداد و پایان آبان ماه این پروژه را تکمیل کند.

وی درخصوص پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری شهر مرند هم گفت: این پروژه که در راستای توسعه شهر اجرا می‌شود باید با رعایت اصول فنی در زمان‌بندی معین به بهره‌برداری برسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شهرستان مرند در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دچار عقب‌ماندگی است، بر اهتمام جدی فرماندار و مدیران مسئول برای جبران این عقب‌ماندگی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌های دیگر نیز مشکلات و کمبودهایی در شهرستان داریم که در جلسه شورای اداری تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد تا به سمت بهبود وضعیت پیش برویم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در سفر به شهرستان مرند از پروژه‌های استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری، مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب، بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری، پروژه‌های نهضت ملی مسکن و مجتمع تجاری تفریحی جواهر بازدید کرد و در جریان پیشرفت اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • نگاه تحولی و حرکت جهادی لازمه حل معضلات تاریخی آذربایجان شرقی است
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود