Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در  اولین نشست روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها درسال جاری گفت: همکاران استانی من توجه داشته باشند که ملاک ارزیابی اینجانب، توان مدیریتی شما است که تا چه میزان در مدیریت و واگذاری طرح‌های عمرانی و اتمام طرح‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام توفیق داشته‌ باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد که با توجه به تمام شرایط حساس و تاریخی کشور و مضایق مالی و اقتصادی، راهی جز اولویت بندی برنامه‌ها نداریم .

نوبخت در ادامه سخنان خود گفت: درشرایطی که چاره‌ای جز تقلیل هزینه‌های جاری نداریم، اما در عین حال به تمام مسوولان اجرایی تأکید کرده‌ایم که در پرداخت حقوق کارکنان خدوم دولت، نباید حتی یک روز هم تأخیر بیفتد.

نوبخت تصریح کرد که شما اگر حق را بگویید، به شما هجوم خواهند آورد، اما ما بر اساس آموزه های دینی از هجمه‌ها نباید هراس داشته باشیم و واقعیت‌گویی و مستند گویی را همواره باید سر لوحه وظایف و برنامه‌هایمان بدانیم.

نوبخت در بخشی از سخنان خود در مورد پروژه‌های عمرانی گفت: در حالی که ۸۰ هزار پروژه در دست اجرا داریم، حجم پروژه‌های نیمه‌تمام هم فزونی می‌گیرد، از این رو، درخواست من از همکاران استانی ام این است که هم سند توسعه استان را با جدیت دنبال کنند و هم سند آمایش سرزمین را در برنامه‌ریزی‌ها به دقت لحاظ نمایند و اهداف کمی را با همین محدودیت منابع، هدفمند پی‌گیری و دنبال کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: اقتصاد کشور مجموعه عظیمی از کارهای زیر بنایی اقتصادی است و ما وظیفه داریم بدون محافظه کاری و بدون واهمه از بدگویی‌ها و تخریب‌ها، محکم و استوار به راهمان ادامه دهیم. 

وی افزود: ما همواره نگاه و نگرش کارشناسی را در انجام امور و وظایف مد نظر داریم و به همین دلیل کارهایی که انجام می‌دهیم باید مانا و ماندنی باشند که نمونه آن اتصال دو استان به شبکه ریلی کشور بود که اتفاق افتاد.

نوبخت در بخشی از سخنان خود با اشاره به روند مذاکرات دو ساله انجام شده با کشور‌های اروپایی و آمریکا و خروج آمریکا از برجام گفت: همان زمان به آقای رییس‌جمهور اطمینان دادیم که با همین منابع و مصارف می توانیم کشور را درسال ۱۳۹۷ به درستی اداره کنیم و اعلام کردیم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و چنین هم شد.

وی تصریح کرد که گاه نگاه کارشناسی سازمان برنامه و بودجه کشور با نگاه برخی از اعضای دولت متفاوت است، اما آقای رییس‌جمهور همواره از نگاه و نگرش این سازمان دفاع کرده و قدردانی نموده ‌اند.

نوبخت گفت : از ۳۸۶ هزار میلیارد تومان رقم بودجه سال۱۳۹۷، صددرصد آن محقق شد و در عین حال که توانستیم منابع و مصارف را به درستی مدیریت کنیم، بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی را هم پرداخت کردیم.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های استانی مسوولیت اجتماعی و رسالت تاریخی دارند و ما بسیار مسرور هستیم که این سازمان بازوی توانمندی است که در عین حال نیازهای مدیریتی وزارتخانه‌ها را هم برآورده می‌کند و بدون هیچ نوع محافظه کاری و دلهره، وظایف حساس تاریخی خود را ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه دولت سازمان برنامه و بودجه منابع مالی وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

ایسنا/یزد معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: اجرای کامل برنامه هفتم توسعه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند.

«جعفر رحمانی» در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت یزد برگزار شد، ‌با بیان اینکه تنها فقط ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه کشور محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است، چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان کرد: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم و به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

«افشین کسالائی» معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، افزود: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، کسالائی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها و رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بسترهای پیشرفت کشور ترسیم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین