Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش گفت: چنانچه مدارس غیردولتی را حذف کنیم، شاهد بحران خواهیم بود و اگر این اتفاق بیافتد، به مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی بچه‌ها توجه نکرده ایم.

ابوالفضل کمالی، محقق و پژوهشگر در حوزه آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: وقتی علت‌ها را بررسی می‌کنیم، شاهد هستیم دولت‌ها دو گانه عمل می‌کنند یعنی در حرف آموزش و پرورش را خیلی مهم تلقی می‌کنند، اما در عمل این نهاد، اولویت آخرشان هم نیست که برای نمونه می‌توان به زمانی که بودجه در نظر گرفته می‌شود، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معیشت معلم‌ها امروز یک چالش است و این موضوع نمونه کاملی است که نشان می‌دهد از حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد. متاسفانه مسائلی پیش آمده است که سبب شده مدارس دولتی دیگر جوابگوی نیاز‌ها نباشند. متاسفانه با سیاست گذاری‌های اشتباه و عملکرد دو گانه، مدارس دولتی را از ریل اصلی خارج کرده ایم.

این محقق و پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش به مشکلات مدارس دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت و گنجایش مدارس دولتی اندک است، اما با این وجود تعداد زیادی دانش آموز در این مدارس گنجانده ایم در حالی که وضعیت اقتصادی مردم اصلا خوب نیست. بدون تردید یک معلم امکان تدریس به یک کلاس ۴۵ نفره را ندارد.

وی از سیاست‌های دوگانه دولت نسبت به مدارس دولتی گفت و اظهار کرد: از یک طرف، دولت یک ریال سرانه به مدارس دولتی پرداخت نمی‌کند و از طرف دیگر، پرداخت هر گونه وجه از خانواده‌ها را ممنوع می‌کند و این قوانین بد، منجر به تخلف می‌شود و به همین جهت مردم مجبور هستند مدارس غیر دولتی را انتخاب کنند.

کمالی تصریح کرد: چرخ آموزش و پرورش خوب نمی‌چرخد و نباید با عملکردمان، آن را خراب‌تر کنیم. اگر چنانچه مدارس غیر دولتی را حذف کنیم، شاهد بحران خواهیم بود و اگر این اتفاق بیافتد، به مسئولیت شرعی، قانونی و اخلاقی بچه‌ها توجه نکرده ایم.

وی کمک مدارس غیردولتی به سیستم آموزش و پرورش را اینطور تشریح کرد: در حالی که در آموزش و پرورش با بحران معلم و نیروی انسانی مواجه هستیم، اما مدارس غیر دولتی با ۱۱۰ هزار معلمی که به اشتغال خود درآورده اند، به آموزش و پرورش کمک شایانی کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس غیر دولتی مدارس دولتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر سال بخشی از مسافران نوروزی از خانواده آموزش و پرورش هستند که اسکان آنها در مدارس شهرستان‌های مقصد انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۴۶۰ مدرسه برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی تجهیز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ مسافر نوروزی در مدارس استان بوشهر در قالب ۱۰ هزار و ۱۲۰ خانواده اسکان داده شده‌اند.

وی گفت: اولویت اسکان مسافران در مدارس استان بوشهر با فرهنگیان، کارمندان دولت و سپس مابقی اقشار مردم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر کلاس‌های درس، ۲۰ سالن سرپوشیده و ۸ اردوگاه آموزش و پرورش استان بوشهر در هنگام بارندگی در اختیار مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان به ترتیب بیشترین آمار پذیرش مسافر در مدارس داشته‌اند افزود: استان بوشهر به دلیل داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری جز ۴ استان مقصد گردشگری کشور معرفی شده است.

موحدی با اشاره به پذیرش مسافران تا ۱۲ فروردین در مدارس استان بوشهر تصریح کرد: ۱۳ فروردین مدارس استان با همکاری مدیران و کارمندان آموزش و پرورش برای ادامه سال تحصیلی آماده می‌شوند.

وی تأکید کرد: مسافران که در فضاهای آموزش و پرورش استان بوشهر از جمله اردوگاه‌ها، سالن‌ها و مدارس اسکان دارند برنامه سفر خودشان را تا پایان روز ۱۲ فروردین تنظیم کنند تا با کمک کادر آموزشی، کلاس‌های درس برای ۱۴ فروردین آماده‌سازی شوند.

کد خبر 6064474

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید