Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛وزیر خارجه ترکیه بی اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب اجازه از دولت قانونی دمشق گفت: ایران و روسیه جلوی نیروهای بشار اسد را بگیرند.

به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری مهر، مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی گفت: دیکته یا اعمال فشار آمریکا در زمینه اس -۴۰۰ را تحمل نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه ترکیه بی اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب اجازه از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی در این خصوص ادامه داد: در قبال حملات نظام بشار اسد به نیروهای ارتش ترکیه نرمش نشان نداده و حق آن را کف دستش می‌گذاریم.

وی ادامه داد: حملات نظام اسد (به نقاط دیدبانی ترکیه در سوریه) را تحمل نمی‌کنیم چون مغایر توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب است. ممانعت از حملات نیروهای اسد برعهده روسیه و ایران است، زیرا این دو کشور ضامن آن هستند.

برچسب ها: ایران ، روسیه ، بشار اسد

منبع: خرداد

کلیدواژه: ایران روسیه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که بوداپست هیچ قصدی برای قطع تماس‌های رده بالا با مسکو ندارد.

وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد: این مساله روشن است و ناگفته نماند که ما با رهبران روسیه در تماس هستیم. من خودم با همکارانم، وزیر امور خارجه، معاون نخست وزیر در امور انرژی معاون نخست وزیر در صنعت و تجارت در تماس هستم.

سیارتو افزود که مجارستان بر این باور است که کانال‌های ارتباطی با روسیه باید باز نگه داشته شوند، زیرا اگر کانال‌های ارتباطی را قطع کنیم، شانس صلح در آینده را کاهش می‌یابد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیشتر با بی‌دلیل خواندن نگرانی‌های اخیر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که روسیه برای کشورهایی غیرمتخاصم هیچ خطری ندارد.

پسکوف در واکنش به اظهارات اوربان که گفته است «مجارستان تمایلی به داشتن مرز مشترک با روسیه ندارد»، تصریح کرد: درباره همه موضوعات با اوربان موافق نیستیم اما خلاف آنچه مقامات اتحادیه اروپا همواره می‌گویند، روسیه برای کشورهایی که خصومتی با مسکو نداشته و به‌دنبال تبدیل شدن به ماهیتی ضدروسی نیستند، تهدیدی محسوب نمی‌شود. در نتیجه نگرانی‌هایی که دراین‌باره مطرح شده، بی‌اساس است.

کد خبر 6063797

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به سوریه
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • ورود وزیر خارجه اوکراین به دهلی‌نو
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه