Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی و مستعد آتش سوزی در استان شناسایی و دیده بان در این نواحی مستقر شده است.

 نجفی  در جلسه اطفا حریق و اهدا لوازم مقابله با آتش سوزی به برخی از دهیاری‌ها افزود: علاوه بر این، گشت‌های موتوری و خودرویی نیز فعال است و از پهباد نیز برای شناسایی متخلفانی که به صورت عمدی موجب آتش سوزی می‌شوند استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال پوشش گیاهی جنگل و مرتع استان پنج تا ۱۰ درصد افزایش یافته ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش سه تا پنج درصدی دمای هوا در برخی نقاط بحرانی با مشکل مواجه هستیم که همکاری مردم در این راستا بسیار راهگشا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: بیشترین پوشش جنگل و مرتع لرستان در الیگودرز واقع شده، اما شهرستان‌های خرم آباد چگنی پلدختر کوهدشت و رومشکان بیشترین حریق را دارند.

نجفی گفت: امکانات اطفا حریق سال گذشته تا ۳۰ میلیون ریال بوده که امسال به ۳۵۰ میلیون ریال افزایش یافته به همین دلیل توزیع آن‌ها در مناطق بحرانی با توجه به اولویت‌ها انجام و امروز ۱۰ دستگاه توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت همیاری دهیاران در کاهش و مقابله با آتش سوزی‌ها افزود: عامل تمامی این حوادث انسانی است که برخی عمدی و برخی نیز سهوی موجب بروز آتش سوزی می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با انتقاد از آتش زدن پس چر مزارع در استان اظهار داشت: در بسیاری از موارد این آتش به جنگل و مراتع سرایت می‌کند و موجب بروز مشکل می‌شود.

نجفی بیشترین میزان آتش سوزی‌ها در سالجاری را تاکنون مربوط به کوهدشت اعلام کرد و گفت: فرهنگ سازی و مشارکت مردم با دیده بان‌ها تاکنون مطلوب بوده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه پس از اطفا حریق در پایش آن دچار مشکل می‌شویم که به همین منظور باید تا ۲۴ ساعت پس از اطفا منطقه تحت نظارت باشد.

انتهای پیام/ ر

دیده بان آتش سوزی در ۱۵۰ نقطه بحرانی جنگل‌های لرستان مستقر شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکوتایمز، به گفته مقامات منطقه اسمولنسکی روسیه، حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات پالایشگاه نفت واقع در این منطقه منجر به آتش‌سوزی شده است.

واسیلی آنوکین، رییس منصوب روسیه در منطقه اسمولنسکی گفت: منطقه ما دوباره زیر آتش حمله‌های پهپادی اوکراین است.

وی افزود: آتش‌سوزی پالایشگاه هیج قربانی نداشته و تیم‌های آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

در تصاویر منتشر شده در یک کانال تلگرامی، حجم آتش در این پالایشگاه گسترده به‌نظر می‌رسد.

همچنین، ایگور آرتامونوف، فرماندار منطقه «لیپتسک» در جنوب غربی روسیه، گفته است که یک پهپاد در منطقه صنعتی این ناحیه سقوط کرده است. به گفته وی، در پی این حمله ساکنان منطقه تخلیه شده‌اند.

کد خبر 6087504

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد