Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@00:30:46 GMT

شهرداری رشت از بلاتکلیفی درآمد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۴۵۷۰

شهرداری رشت از بلاتکلیفی درآمد

اما در نهایت  صلاحیت «ناصر حاج‌محمدی» به عنوان چهارمین گزینه منتخب شورای شهر در نهایت از سوی وزارت کشور تایید شد و وی به عنوان شهردار رشت رسما کار خود را آغاز کرد.

انتخاب های نابجای شورای شهر

شورای اسلامی شهر رشت با شروع فعالیت های خود، شعارهایی برای تغییر چهره مرکز استان ارائه می داد که همین مساله شهروندان رشت را برای داشتن شهری بهتر امیدوارتر می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس هم بین گزینه‌ها  و نامزدهای مطرح شده  در نهایت «مسعود نصرتی» را که رزومه اجرایی خوبی در کارنامه داشت انتخاب کرد. نصرتی هم برنامه‌های زیادی مانند ایجاد باغ ژاپنی، احیای باغ های تاریخی  شهر، بهبود وضعیت ترافیک و سامانه حمل و نقل شهری، بهبود وضعیت خیابان‌ها و راه‌اندازی کارخانه آسفالت رشت، ایجاد بزرگ ترین فضای سبز شهری و وعده‌های دیگر را برای قبول مدیریت شهر ارائه داد که همه این‌ها با پیشنهاد پستی در وزارت کشور به فراموشی رفت.

شورای شهر رشت هم سریعا استعفای نصرتی را پذیرفت و «علی بهار مست» را به عنوان سرپرست شهرداری رشت تعیین کرد. شورای شهر ۳ گزینه را برای شهرداری رشت انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد که هر ۳ گزینه نتوانستند رضایت وزارت کشور را برای مدیریت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی کشور جلب کنند. موضوعی که می‌توان آن را انتخاب نابجای شورای شهر رشت تلقی کرد. زیرا ۲ گزینه از ۳ گزینه منتخب اصلا شامل موارد قانونی انتخاب یک شهردار نمی‌شدند.

آخرین گزینه

بعد از رد سومین منتخب گزینه شورای شهر از سوی وزارت کشور در نهایت پارلمان شهری رشت  « ناصر حاج محمدی» را انتخاب و به وزارت کشور معرفی کرد که خوشبختانه وزارت کشور با بررسی کارنامه حاج محمدی، سکان مدیریت شهری رشت را به وی سپرد.

معارفه و شروع به کارشهردار جدید

شهردار جدید در مراسم معارفه خود با بیان این‌که دولت و سیستم دولتی به دنبال توسعه رشت است، گفت: مشکل رودخانه‌های زرجوب و گهررود رشت را با کمک دولت رفع می‌کنیم. حاج‌محمدی اظهار کرد: اکنون رودخانه‌های زرجوب و گوهررود از مشکلاتی همچون فاضلاب و بوی بد رنج می‌برند که باید برای رفع آنها تلاش شود. وی با اشاره به بدهکاری شهرداری رشت بیان کرد: آیا شهرداری یک شهر با هزار نفر جمعیت، امروز باید ۸۰۰،  ۹۰۰ میلیارد تومان بدهکار باشد؟

شهردار گفت: باید همدل باشیم. برای رفع مشکلات همدلی و هماهنگی بسیار مهم است. حاج محمدی  با بیان این‌که شهرداری یک مکان سیاسی نیست، تصریح کرد: کارمندان در مجموعه شهرداری اگر می‌خواهند همکار من در این مجموعه باقی بمانند، باید به این مهم توجه جدی داشته باشند و فقط برای رسیدگی به امور شهری و مردم تلاش کنند. حاج‌محمدی گفت: رشت در ۲ سال اخیر در حالت ایستایی قرار داشته است. برای پیشرفت امور شهرداری رشت را دو شیفته می‌کنم، البته قرار نیست نیروها را تغییر دهم. وی بیان کرد: اگر کارمندی در شهرداری رشت لایق باشد، برای ارتقا یافتنش کمک می‌کنم و مشکلات شهرداری را هم یکی پس از دیگری رفع خواهم کرد.

کد خبر 444218

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است

جعفر قادری ، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارس نیوز، در واکنش به اظهارات جدید وزارت بهداشت برای به تعویق انداختن قانون افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است و با توجه به معضل کمبود پزشک شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را مصوب کرده و باید توسط وزارت بهداشت اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: این اظهارات مبنی بر مذاکره با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعویق انداختن چند ساله اجرای این قانون هم اصلا امکان پذیر نیست و نمی‌توان قانون مصوب و لازم‌الاجرا را به تعویق انداخت.

قادری با بیان اینکه این اظهارات صرفا بهانه هایی جدید برای عدم اجرای این قانون است، افزود: حتی اگر وزارت بهداشت بودجه لازم را در اختیار ندارد، باید با دریافت شهریه این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: چه دلیلی  دارد که داوطلبان ایرانی به خارج از کشور بروند و با سطح علمی پایین‌تری از داخل به کشور وارد و مشغول به طبابت شوند.

قادری افزود: این مطالبی که برای تعویق انداختن زمان اجرای این قانون مطرح شده است، بهانه‌ای جدید از سوی وزارت بهداشت است و حتما این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در برابر آنها ایستادگی خواهد شد و وزیر بهداشت باید در این باره پاسخگو باشد.

قادری توضیح داد: در حوزه انتخابیه من هم میزان پزشک عمومی و متخصص در دسترس خیلی محدود است و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند. این بهانه هایی که وزارت بهداشت می‌گیرد که بودجه و فضای بیمارستانی لازم را برای تربیت  دانشجویان جدید الورود ندارد، اصلا مورد پذیرش مجلس نیست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه مطرح می شود تربیت این میزان دانشجوی پزشکی به ضرر کشور است هم یک بهانه دیگر و بی پایه و اساس است و باعث فرار مغزها از کشور می شود.

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • بلاتکلیفی بیست ساله برای ساخت و ساز
  • مشکل واگن‌های وارداتی چینی سرانجام حل شد
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه