Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@00:59:05 GMT

اعتراض مجامع اسلامی به پلمب تعطیلی مساجد در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۴۶۶۷

روزنامه فیگارو فرانسه گزارش داد: اقدام بی سابقه دولت فرانسه در بستن مساجد این کشور به اتهام گسترش افکار افراطی و یا به بهانه خطر تروریسم موجب اعتراض گروه‌ها و مجامع مدافع حقوق مسلمانان شده و پلمب این مساجد بازتاب‌های منفی متفاوتی از سوی مسلمانان فرانسه را به دنبال داشته است.

در این ارتباط، انجمن "اقدام برای دفاع از حقوق مسلمانان" در گزارشی پلمپ مساجد در فرانسه توسط دولت و دستگاه قضائی را تنبیهی جمعی علیه مسلمان خواند که بخاطر نگاه مغرضانه به مسلمانان عملی غیرمنصفانه و غیر عادلانه نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این مجمع تصریح شده که مبارزه با تروریسم نباید به معنای تضییع حقوق مسلمانان در فرانسه باشد و تعطیل کردن مساجد و نمازخانه‌ها در فرآیندهای اداری و نه قضائی منجر به محروم شدن مسلمان از حقوق اولیه خود برای عبادت و برگزاری مراسم عبادی می‌شود.

مسلمانان فرانسوی امروزه فارغ از منشأ و خاستگاه قومیشان به عنوان جمعیتی پرشمار، جزیی جدانشدنی از جامعه فرانسه محسوب می‌شوند و این گونه اعمال تنها موجب رنجش و ناراحتی آنان می‌شود.

در حال حاضر به دلیل قوانین حالت اضطراری که به دنبال عملیات تروریستی سال‌های اخیر در فرانسه برقرار است، نیروهای امنیتی این کشور می‌توانند نظارت مستقیم و مستمری بر مراکز فعالیت گروه‌های اسلامی داشته باشند.

تحت همین قانون اظطراری دولت نیز می‌تواند تصمیم به پلمب مساجد و دیگر امکان مذهبی بگیرد.

انجمن "اقدام برای دفاع از حقوق مسلمانان" یک سازمان حقوق بشری نیز محسوب می‌شود که در پاریس فعالیت می‌کند و در پی جمع آوری اطلاعات مربوط به آزار مسلمانان در این کشور و ارائه کمک و مشاوره به آنها است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند

شیوا قاسمی پور عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ارتباط با حمله سپاه پاسداران به مراکز نظامی و پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: آن‌ها باید بدانند هر کنشی، با واکنشی رو به رو خواهد شد و هر اقدام نسنجیده‌ای قطعا با واکنش طرف مقابل هم رو به رو می‌شود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها پیش از این چندین بار چنین اقداماتی علیه ما انجام داده بودند و فکر نمی‌کردند با واکنشی رو به رو شوند، اما این بار نیرو‌های سپاه پاسداران با عملیاتی که انجام دادند نشان دادند که اسرائیلی‌ها حرفی برای گفتن ندارند و باید سر جای خود بنشینند.

قاسمی پور گفت: آن‌ها باید بدانند که نمی‌توان به حریمی وارد شد و جوابی دریافت نکرد. این اقدام هوشمندانه نیرو‌های مسلح ما، هم برای اسرائیلی‌ها و هم برای آمریکا و متحدینش پیامی داشت که ظلم پایدار نمی‌ماند.

وی افزود:‌ این‌ها ۳۵ هزار انسان را به شهادت رساندند و خدا به کشور ما کمک کرد که پاسخی دقیق به این حرکتشان بدهیم و به امید خدا به زودی مردم غزه هم نجات پیدا کنند و بدانید که مسلمانان اگر با یکدیگر اتحاد داشته باشند قطعا کشوری به خودش اجازه وحشی‌گری علیه‌شان را نمی‌دهد.

وی در ادامه تاکید: مسلمانان باید کنار هم باشند و وحدت داشته باشند. هدف همه مسلمانان یکی است. همه این‌ها می‌تواند کمک کند تا دیگران از کشور‌های اسلام سوءاستفاده نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی به دلیل حضور رئیسی
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی همزمان با سفر رئیسی
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه