Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:24:20 GMT

تماس با سامانه ۱۲۳ در خراسان جنوبی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۴۸۰۲

تماس با سامانه ۱۲۳ در خراسان جنوبی افزایش یافت

شهرام شیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش تماس نتیجه اثر بخشی اجرای طرح توسعه فرهنگی - اجتماعی برنامه اورژانس اجتماعی در شهرستان های مختلف بوده است.

وی افزود: مداخله تلفنی در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی از جمله همسرآزاری، کودک آزاری، خشونتهای خانگی و غیره از طریق اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هفت هزار و ۲۸ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معان امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: برای سه هزار و ۲۳۳ نفر نیز مداخله در محل از طریق تیم خدمات سیار در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارایه شده است.

وی با اشاره به مداخله و مشاوره برای ساماندهی و توانمندسازی سه هزار ۱۸۷ نفر گفت: برای سه هزار و ۴۳۳ نفر پرونده توانمند سازی شرایط بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی در سکونتگاههای غیررسمی و مناطق حاشیه تشکیل شده است.

شیخانی از شناسایی ساکنان مناطق حاشیه شهرها در استان خبر داد و افزود: برای ۴۷ هزار و ۴۱۸ نفر همایش و دوره در راستای ارتقاء سطح اطلاعات احاد جامعه، مهارت های خودمراقبتی، کنترل و کاهش خشم در زمینه مهارت های زندگی، ارتباط موثر، مهارت های همسرداری و فرزند پروری بدون خشونت برگزار شده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش های ارایه شده به مراکز اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی در سال های اخیر خشونت های خانگی، کودک آزاری و همسرآزاری جزو آسیب های اولویت دار استان بوده که بیشترین علل آن اعتیاد، مشکلات اقتصادی و محدود بودن مهارت های ارتباط بین فردی، خانوادگی برآورد شده است.

معان امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی از فعال بودن مرکز اورژانس اجتماعی در ۹ شهرستان استان خبر داد و گفت: این مرکز سال ۸۷ در شهرستان بیرجند فعال شده و در سال های اخیر برای توسعه خدمات، شبانه روزی کردن خط ۱۲۳، دوشیفت شدن شهرستان های قاین، فردوس، طبس و تقویت شیفت صبح سایر شهرستان ها اقدام شده است.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهزیستی آسیب اجتماعی اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی ۸۹ هزار و ۳۶۶ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی فروردین ماه امسال خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حاجی رسول سالاری با اعلام این خبر اظهار داشت: طی فروردین ماه امسال 86 هزار و 366 مسافر در استان در قالب 13 هزار و 320 سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابه‌جا شدند. 

وی افزود: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین سهم جابه‌جایی نیز مربوط به شهرستان درمیان بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 442 راننده در بخش مسافر استان فعال هستند، تصریح کرد: 310 دستگاه سواری کرایه، 208 دستگاه مینی‌بوس و 290 دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدا 16 پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند. 

وی تأکید کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران در این مدت انجام شده است. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: این امکان برای مسافران فراهم شده تا علاوه بر تامین بلیط از طریق دفاتر فروش بلیط سطح شهر، از طریق وب سایت‌های فروش آنلاین به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir نیز اقدام کنند. سامانه گویای 141 و سامانه پیامکی 300056141 نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفردر استان خواهد بود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد