Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ ایران به سفر نخست‌وزیر ژاپن، قاطع و هوشمندانه بود و آمریکا را در بهره‌برداری سیاسی از این موضوع ناکام گذاشت.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سیدداود صالحی سفیر سابق ایران در اسپانیا و کوبا، در گفت‌وگو با «دیپلماسی ایرانی» اظهار داشت: باید چند نکته بسیار مهم را یادآور شد؛ اول نحوه پاسخ دیپلماتیک هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران با محوریت دیدار مقام معظم رهبری با نخست‌وزیر ژاپن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه سخنان رهبری از یک سو هم صریح، قاطع و دربردارنده عزت جمهوری اسلامی ایران بود و هم از آن سو، پاسخ تهران به‌گونه‌ای ارائه شد که اجازه هیچ‌گونه بهره‌برداری، سوء‌برداشت و سوء‌تعبیری را نداد. اما نکته مهمتر در این‌خصوص این بود که تهران علی‌رغم اینکه پاسخ «نه» قاطعی را به مذاکرات پیشنهادی آمریکا و شخص دونالد ترامپ داد، درهای دیپلماسی را نبست و این نشان می‌دهد که اکنون تهران در یک هوشمندی از یک سو، تلاش‌ها و برنامه‌های آمریکا به‌منظور پای میز مذاکره کشاندن ایران، آن هم از موضع ضعف را به شکست کشانده است و از طرف دیگر به‌نحوی شرایط را مدیریت کرده که تهران متهم به‌عنوان بازیگر مخرب در حوزه مذاکره و دیپلماسی در سطح جهانی و رسانه‌ای مطرح نشود. یعنی پاسخ تهران به‌گونه‌ای بود که اجازه هیچ‌گونه شانتاژ و جوسازی رسانه‌ای را به آمریکایی‌ها نداد.

بیشتر بخوانید:

پیک آمریکا دست خالی برگشت چون دست خالی آمده بود


شما در این مدت شاهد هستید که رسانه‌های خارجی نتوانستند از متن این سفر خوراک رسانه‌ای مدنظر خود را تهیه کنند.


وی می‌افزاید: آمریکا و شخص دونالد ترامپ نتوانست از دل نشست و دیدار شینزو آبه با مقامات ایران نتایج و بهره‌برداری خود را داشته باشد.


جمهوری اسلامی ایران از اتهام‌زنی، ایران‌هراسی، میانجی‌گری، به صفر رساندن فروش نفت، تحریم، فشار و حتی ادعای تنش نظامی دریغ نمی‌کند. به‌خصوص که اکنون شمارش معکوس انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا هم شروع شده است و دونالد ترامپ برای کسب پیروزی مجدد در این انتخابات به یک دستاورد ملموس و قابل دفاع در پرونده جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.


این دیپلمات پیشین همچنین گفت: شرایط کنونی در تنش آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای پیش می‌رود که آمریکا به این یقین رسیده که در زمینه دیپلماسی و مذاکره هیچ‌گونه نتیجه‌ای را نمی‌تواند برای خود حاصل کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری آمریکا برجام تحریم ایران ترامپ رهبر انقلاب شینزو آبه مذاکرات مذاکره میانجیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهت گنبد پوشالی اسرائیل برای همیشه در هم شکست

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری ظهر روز چهارشنبه در پایان مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور استاندار کرمانشاه، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان استانی در پادگان شهید سروران کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۲۹ فروردین سالروز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی است.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری روز ارتش یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) است، افزود: این روز یک روز سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که با فرمان تاریخی حضرت امام راحل و اطاعت همه جانبه ارتش، یک دوران جدیدی از حیات و بالندگی برای ملت، نیروهای مسلح و خصوصاً ارتش جمهوری اسلامی به وجود آورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا ادامه داد: این فرمان امام خمینی (ره) نشأت گرفته از یک بصیرت الهی بود و آن را بایستی برای همیشه حفظ کرد.

طاهری بیان کرد: با پشتیبانی‌های همه جانبه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح امروز ما در اوج اقتدار و بازدارندگی هستیم.

وی گفت: اگر امروز حرفی برای گفتن در دنیا داریم و می‌توانیم تمام معادلات سیاسی و نظامی ابرقدرت‌های نظامی جهان را بر هم بزنیم به برکت خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و رهبری‌های مقام عظمای ولایت است که همیشه عنایت ویژه‌ای به نیروهای مسلح دارند.

طاهری بیان کرد: روز ارتش یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های کسانی است که با دفاع از حریم ولایت، صیانت از استقلال و تمامیت ارضی در دوران دفاع مقدس یک حیات جدیدی را برای داشتن ارتش مردمی در بستر انقلاب پدید آید.


++++ ۲۹ فروردین به معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب برای خدمت به اهداف مردم است

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند ۲۹ فروردین به معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب برای خدمت به اهداف مردم است.

وی در ادامه سخنانش ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و گفت: برخلاف دیگر ارتش‌های دنیا از جمله اسرائیل و حامیانش که روزانه صدها نفر از کودکان، زنان و مردان بی‌گناه غزه را به شهادت می‌رسانند، ارتش جمهوری اسلامی ایران پایبند به قوانین و مقررات بین‌المللی و ارزش‌های انسانی است که همین امر باعث محبوبیت نیروهای مسلح ما در بین مردم شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا به دیگر ویژگی نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: روز به روز بر ارتقا تجهیزات نظامی و دفاعی و تسلیحاتی می‌پردازند.

طاهری مهترین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را وجود با برکت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: کار نیروهای مسلح ما برای دفاع از راه خدا است اما ارتش‌های دیگر کشورها تنها برای خوشنودی سران و رؤسای جمهور خود اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتش از ملت، برای ملت و در کنار ملت است، تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی در تمامی حوادث در نوک پیکان قرار دارند و هر جایی که منافع ملی و نیاز مردم باشد حضور پیدا می‌کنند.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش به پاسخ مقتدرانه وعده صادق جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: در سایه وحدت، همدلی و هم افزایی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گنبد پوشالی اسرائیل و حامیان آن با موشک‌های نیروهای مسلح با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران در هم شکست.

به گفته وی، ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی و حامیانش در منطقه برای همیشه زیر سوال رفت.

کد خبر 6081342

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت
  • دفاع موشکی ایران در برابر اسرائیل ابهت امت اسلامی را به رخ جهانیان کشاند/مسئولان مشکلات معیشتی مردم را حل کنند
  • امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هر گونه خطای محاسباتی اسراییل پاسخ می‌دهد
  • پاسخ صهیونیست‌ها را بدون ثانیه‌ای درنگ با قاطعیت می‌دهیم
  • ایران با شدت بیشتری به هر گونه خطای محاسباتی اسراییل پاسخ می‌دهد
  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • ابهت گنبد پوشالی اسرائیل برای همیشه در هم شکست
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد
  • پاسخ ایران به اسرائیل دقیق و هوشمندانه بود