Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@13:03:40 GMT

۶۰ درصد مردم چابهار حاشیه نشین اند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۰۶۶

۶۰ درصد مردم چابهار حاشیه نشین اند

خبرگزاری میزان- شهردار چابهار اظهار کرد: ۶۰ درصد جمعیت شهر چابهار در حاشیه و بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

محمد یونس حقانی، شهردار چابهار، در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت شهر چابهار در حاشیه و بافت فرسوده زندگی می‌کنند اظهار داشت: بنیاد مسکن اخیراً به محدوده‌های حریم شهر و روستایی چابهار ورود کرده و سازمان شهرداری نیز ورود جدی به این قضیه داشته، اما این شهر درآمد‌های پایدار آنچنانی ندارد و برای رسیدگی به مسئله حاشینه نشینی در چابهار نیازمند تلاش‌های گسترده در سطح استانی و ملی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقانی با شاره به اینکه جلساتی با نماینده شهر چابهار درخصوص کاهش حاشیه نشینی در این شهر برگزار کرده ایم، ادامه داد: برنامه‌های اجرایی ما در قالب ستاد بازآفرینی پایدار شهری متشکل از مجموعه دستگاه‌های اداری شهرستان و فرمانداری انجام می‌شود، اما با توجه به رشد بالای حاشیه نشینی به واسطه مهاجرت و خشکسالی در این منطقه نمی‌توان انتظار داشت هریک از ادارات به تنهایی قادر به حل مشکل حاشیه نشینی در منطقه باشند.

شهردار چابهار یادآور شد: منطقه آزاد چابهار هنوز آب شیرین کن مستقلی برای خود ندارد و از آبی که برای شهر‌های مختلف استان تولید می‌شود استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع محدوده و حریم شهر چابهار تعیین تکلیف شده است، بیان داشت: چابهار با وجود اینکه در حال حاضر دارای منطقه آزاد و ساخت و ساز‌های خوبی شده، اما همچنان درگیر محلات حاشیه نشین است.

حقانی در پایان مطلب با بیان اینکه درآمد منطقه آزاد چابهار ۱۰ برابر درآمد کل شهر چابهار است ابراز داشت: امیدواریم با حمایت‌های منطقه آزاد چابهار و هماهنگی دستگاه‌ها در این منطقه مشکلات چابهار از جمله حاشیه نشینی حل شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چابهار شهرداری حاشیه نشینی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: بر اساس اعلام این سازمان از فردا یک شنبه دوم اردیبهشت ماه تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان خیزش گردوخاک را خواهیم داشت، گفت: طبق این پیش بینی احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد لذا به همه مردم عزیز توصیه می‌شود ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند.

یزدی مهر بیان کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه ها، از مردم می‌خواهیم برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار، در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را داشته باشند.

وی در خصوص احتمال وقوع وزش باد شدید و خسارت به سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص فعالیت‌های کوه نوردی و جابجایی عشایر نیز هشدار داد و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند
  • مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رود‌ها خودداری کنند
  • دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • محور پارگ به بخش پیرسهراب چابهار و مسیر دج‌ها مسدود است