Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@14:45:56 GMT

وعده‌های روحانی به تولیت آستان قدس رضوی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۲۳۶

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که در مسیر بازگشت از سفر به دو کشور آسیایی قرقیزستان و تاجیکستان، به منظور زیارت بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، به مشهد سفر کرده بود؛ پس از زیارت ضریح مطهر حضرت ثامن الحجج، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان مقدس رضوی، بر ضرورت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران و مجاوران آن حضرت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- روحانی با بیان این‌که هدف آستان و دولت یکی و آن، خدمت بیشتر به مردم است، افزود: دولت از هرگونه کمک و توجه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و در کنار آستان خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: دولت برای ارائه کمک در زمینه طرح جامع حرم رضوی و همچنین بافت فرسوده اطراف حرم و رعایت هماهنگی‌های لازم شهرسازی با بافت معنوی و فرهنگی حرم، آماده است.

روحانی با بیان این‌که دولت طی سال‌های گذشته به حکم وظیفه توجه ویژه‌ای به مشهد مقدس و به‌خصوص ساماندهی بافت اطراف حرم داشته است، اظهار داشت: دولت در حد توان برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مجاوران و زائران علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در کنار آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: این آستان مقدس در مسیر سیاست‌های دولت و در کنار دستگاه‌های دولتی و عمومی در جهت خدمت به مردم حرکت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی اشتغال را اصلی‌ترین نیاز اجتماع عنوان کرد و افزود: آستان رضوی خود را جدای از دولت نمی‌داند و در هماهنگی با هم در جهت تحقق سیاست‌های نظام حرکت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام مروی افزود: استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد در هماهنگی کامل در خدمات به زائران، همراه آستان رضوی هستند و امیدواریم در همین راستا حرکت را ادامه دهیم.

تولیت آستان رضوی خواستار توجه ویژه دولت به مطالبات آستان با توجه به ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود شد.

حجت‌الاسلام مروی موضوع تبدیل سرخس به منطقه ویژه آزاد را به نفع استان و کمک بزرگی به اقتصاد منطقه و استان دانست و با بیان این‌که تولیت آستان آماده همکاری در این زمینه است، افزود: طرح جامع اطراف حرم و بافت فرسوده نیازمند توجه ویژه دولت است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار با رئیس جمهور بر لزوم همسانی ساخت‌وسازهای اطراف حرم با فضای معنوی و فرهنگی حرم رضوی تاکید کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حسن روحانی قرقیزستان قدس رضوی آستان قدس رضوی اشتغال تاجیکستان حسن روحانی حضرت علی ابن موسی الرضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» دیوار رعبِ رژیم صهیونیستی را فروریخت

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام احمد مروی روز گذشته در دیدار شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ با اشاره به عملیات ترکیبی و راهبردی «وعده صادق» توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: عملیات غرورآفرین و عزت‌بخش «وعده صادق» حقیقتا عملیاتی بی‌نظیر و مایه عزت و افتخار کشور ایران بود.

وی افزود: البته این عملیات را مقدمه‎ و تلنگری به رژیم صهیونیستی، حامیانش و مرعوبین منطقه‌ای او برای تحقق «وعده صادق» می‎دانیم که همان اضمحلال و از بین رفتن این رژیم غاصب، جنایتکار و آدم کش است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی یکی از مظاهر جریان باطل بر روی زمین است و عملیات «وعده صادق» نشان داد که وعده الهی که همان نفی جریان باطل از روی زمین بوده، کاملا تحقق یافتنی است.

وی عملیات «وعده صادق» را موجب شکستن هیمنه‏‌ استکبار دانست و خاطرنشان کرد: طی این عملیات پس از حدود 60 سال از یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی اعلام خطر شد؛ 60 سال است که حتی یک گلوله از ناحیه کشورهای اسلامی به سوی این غاصبین جنایتکار شلیک نشده بود و همه مرعوب این اشغالگران بودند، امروز جمهوری اسلامی دیوار رعب این رژیم جعلی را فروریخت و شکست.

حجت الاسلام مروی گفت: همانگونه که رهبر معظم فرمودند عملیات طوفان الاقصی خسارت و ضربه‌ای جبران ناپذیر به رژیم صهیونیستی زد و عملیات «وعده صادق» ضربه دوم و کاری‌تر با ابعادی گسترده‎تر به این رژیم جعلی بود و ان‌شاءالله با ایمان به وعده‎های الهی اضمحلال این رژیم غاصب را ناظر و شاهد خواهیم بود.

تعمیق پیوند با امامت و ولایت هدف جشن‌های دهه کرامت است

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود دهه کرامت را فرصتی بسیار مغتنم برای تعمیق پیوند مردم با امامت و ولایت خواند و گفت: استحکام و تعمیق پیوند مردم با امامت و ولایت هدف جشن‌های دهه کرامت است زیرا آگاهی، هدایت و نجات انسان‌ها در پیوند عمیق با امامت و ولایت است؛ تضعیف پیوند میان مردم و امامت موجب می‌شود حتی اعمال عبادی نیز خشک و بی‌ثمر شوند؛ از این روست که دشمنان انسانیت از هیچ تلاشی برای تضعیف و گسستن پیوند مردم با امامت فروگذار نیستند.

وی با اشاره به روش‏های مختلف استکبار برای هجمه به مقدسات از ساخت فیلم گرفته تا شبهه افکنی، عنوان کرد: هجمه‎‌های دشمنان به این اماکن ملکوتی خود اثباتی برای اثرگذاری، پویایی و زنده بودن این فضاهای قدسی است؛ از این رو همه در قبال این اعتاب مقدسه به ویژه نعمت حضور حضرت رضا(ع) در ایران اسلامی مسئولیت داریم.

حجت الاسلام مروی با اشاره به آیه شریفه «قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی، [ای پیامبر] بگو: من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم نمی‎خواهم جز دوستی با نزدیکانم [اهل بیتم]»، اظهار کرد: این آیفه شریفه پاداش رسالت پیامبر اکرم(ص) را تنها دوستی و محبت اهل‌بیت(ع) معرفی می‌کند و دهه کرامت بهترین بهانه و فرصت است برای اینکه بتوانیم حداقل دِین خود به پیامبر عظیم الشان(ص) را ادا کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در جشن‎های باشکوه دهه کرامت باید سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و پیام‎های تربیتی و اخلاقی به جامعه منتقل شود؛ گفت: جشن‎های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود، مردم رکن اصلی برگزاری این جشن‏ها هستند و مسئولان باید تنها تسهیل‏گر باشند.

وی کاروان‎های زیر سایه خورشید را حرکتی اثرگذار و از نشانه‎های حیات ائمه اطهار(ع) دانست و با بیان اینکه زیارت برکات تربیتی و امنیتی بسیار قابل توجهی دارد، اذعان کرد: یکی از سنت‏های ارزشمند کمک به تشرف زیارت اولی‎ها یا افرادی که سال‎های طولانی از تشرف آن‎ها گذشته، به بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) است، شهرداری‌ها می‎توانند پشتیبان تقویت اعزام کاروان‎های زیارت اولی از سراسر کشور باشند.

حجت الاسلام مروی وجود مقدس حضرت رضا(ع) در ایران را از نعمات اثرگذار و بی‎بدیل الهی دانست و گفت: وجود مقدس حضرت رضا(ع) در کشورما سرمایه‌ای بی‌نظیر و بسیار گران‌بها و پر اثر است که یک جنبه آن توسل و پاسخ و حاجت گرفتن از حضرت رضا(ع) بوده؛ این وجود مقدس ظرفیت‌ بسیار بالایی در هدایت انسان‎ها و آگاهی بخشی دارد.

تولیت آستان قدس رضوی  تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) تنها برای دو نفر از حضرات معصومین لفظ (بضعه)، پاره تن خود را به کار برده‌اند که یکی از آن‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) و دیگری امام رضا(ع) است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اهدای مجموعه‌ای از سکه‌های معاصر کشور‌ها به موزه رضوی
  • «وعده صادق» دیوار رعبِ رژیم صهیونیستی را فروریخت
  • زیرساخت‌های خدمات بین راهی دیگ رستم متحول می شود
  • نمایشگاه در آستان بقیع در حرم مطهر رضوی افتتاح شد
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)