Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@03:48:06 GMT

رژیم غذایی پرکالری عامل کاهش سلامت مغز

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۲۳۷

عادات غذایی ناسالم ممکن است منجر به دیابت شود که با زوال سلامت مغز مرتبط است.

به گفته محققان دانشگاه ملی استرالیا، عادات غذایی ناسالم زندگی مدرن همراه با رژیم غذایی مملو از کالری موجب می شود سلامت مغز سریع تر از بین برود.

«نیکولاس چربوین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در مقایسه با ۵۰ سال گذشته، در حال حاضر افراد به طورمیانگین روزانه حدود ۶۵۰ کیلوکالری اضافی مصرف می کنند که معادل مصرف یک وعده فست فود برگر، سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه می افزاید: «ما به شواهد قوی ای دست یافتیم که افراد دارای عادات غذایی ناسالم و عدم ورزش برای مدت های طولانی و مداوم در معرض ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ قرار دارند و عملکرد مغزشان به شکل قابل توجهی کاهش می یابد و در معرض ابتلا به بیماری های نظیر زوال عقل و کوچک شدن مغز هستند.»

طبق این مطالعه، ۳۰ درصد از جمعیت بزرگسال جهان یا اضافه وزن دارند یا چاق هستند و بالغ بر ۱۰ درصد آنان تا سال ۲۰۳۰ مبتلا به دیابت نوع۲ خواهند بود.

به گفته محققان، روند نابودی عملکرد مغز در افراد مبتلا به دیابت به خاطر از بین رفتن نورون ها و عملکرد آنها به مراتب سریع تر است که نشان دهنده رابطه آشکار بین نابودی مغز و سبک زندگی ناسالم است.

محققان هشدار می دهند مصرف بیش از اندازه زیاد مواد غذایی ناسالم نظیر فست فودها بسیار در بروز مشکلات مغزی موثر است.

 

مهر

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EHX برچسب ها: رژیم غذایی ، سبک زندگی ، مواد غذایی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رژیم غذایی سبک زندگی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه زنجبیل به کاهش التهاب و درمان حالت تهوع کمک قابل‌توجهی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زنجبیل از زمان‌های قدیم به عنوان یک ادویه مفید شناخته شده است، ترکیب فعال زیستی اصلی آنکه جینجرول نام دارد خواص زیادی به همراه دارد، در ادامه به بررسی مزایای مصرف روزانه زنجبیل می‌پردازیم:

کاهش التهاب

التهاب پاسخ طبیعی بدن به آسیب یا عفونت است، اما التهاب مزمن می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلف شود، زنجبیل حاوی خواص ضدالتهابی قوی است که ممکن است به کاهش علائم مرتبط با شرایطی مانند آرتریت و آرتروز کمک کند.

درمان حالت تهوع

زنجبیل برای قرن‌ها به عنوان دارویی برای درمان حالت تهوع استفاده شده است، پزشکان نیز مصرف زنجبیل را برای کاهش حالت تهوع پس از درمان بیماران سرطانی توصیه می‌کنند، مصرف این گیاه عوارض جانبی مربوط به داروهای ضد تهوع را ندارد.

کاهش وزن

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به کاهش قابل‌توجه وزن بدن و کاهش سایز دور کمر کمک کند، متخصصان تغذیه نیز مصرف زنجبیل را برای افراد دارای اضافه وزن توصیه می‌کنند.

کاهش قند خون و خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم

زنجبیل به مقابله با بیماری دیابت نوع دوم می‌پردازد، نتایج پژوهش‌های صورت گرفته نشان داده است که مصرف روزانه پودر زنجبیل می‌تواند به کاهش قابل‌توجه سطح قند خون ناشتا کمک کند، بنابراین این ماده غذایی می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید واقع شود.

کد خبر 744706

دیگر خبرها

  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید