Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@08:02:13 GMT

راه رسیدن به آسایش چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۲۵۷

در این مطلب مسیر رسیدن به آرامش از زبان امام صادق (ع) را بیان می‌کنیم. ناطقان: در روایتی از امام صادق (ع) سوال شد: این طریق الراحهًْ؟» راه رسیدن به راحتی و آسایش کجاست؟ فقال: «فی خلاف الهوی» حضرت فرمود: در مخالفت با هوای نفس. (۱)

همچنین در روایتی دیگر از آن حضرت پرسیدند، چرا خدا به لقمان حکمت داد و چرا این‌قدر آدم ارزشمندی شد؟ امام صادق (ع) در پاسخ ابتدا به شیوه زندگی و برخی رفتار‌های خوب لقمان اشاره می‌کند و بعد می‌فرماید:» لقمان کسی بود که فکر می‌کرد و عبرت می‌گرفت، و علم مبارزه با هوای نفس را آموزش می‌دید تا به وسیله آن بر هوای نفس خود غلبه کند و با نفس خود مجاهده نماید و خودش را از شر شیطان محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل بود که خداوند به لقمان حکمت و عصمت داد. (۲)
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱- تحف‌العقول، ص ۳۷۰،
۲- تفسیر قمی، ج ۲، ص ۱۶۲

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رسیدن به آسایش ، امام صادق ، حدیث

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رسیدن به آسایش امام صادق حدیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» افسانه شکست‌ناپذیری مستکبرین را در هم شکست

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم غاصب اسرائیل در سخنانی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت تنبیهی برای رژیم صهیونیستی به‌کار گیرد و در این میان مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند که این رژیم باید تنبیه شود.
 
امام جمعه کنگاور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از پهپادها این پیام را به جهانیان داد که قد و قواره رژیم صهیونیستی در حدی نیست که ما از پیشرفته‌ترین سلاح‌هایمان استفاده کنیم بلکه با فرستادن این سلاح‌های معمولی و ساده آن‌ها را تحقیر کردیم.
 
حجت الاسلام حسینی این عملیات را یک عملیات تاکتیکی و ترکیبی برشمرد و خاطرنشان کرد: به واسطه این پهپادها ایران، گنبد آهنین و سیستم پیشرفته و سه لایه آن‌ها را در هم شکست و در زمانی که سیستم دفاعی آن‌ها درگیر بود ایران اقدام به پرتاب چندین موشک کروز و بالستیک کرد و با این عملیات هوشمندانه ناتوانی و ضعف صهیونیست‌ها را برای همگان نمایان ساخت.
 
وی تصریح کرد: کسانی که دوست ما بودند این عملیات را تحسین کردند و دشمنان ترسیدند و دیدند که جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع خودش و منافع ملت با کسی شوخی ندارد بلکه با تمام قوا دفاع می‌کند.
 
امام جمعه کنگاور عنوان کرد: دوست و دشمن اعتراف کردند که ایران با درصد اندکی از قوای خودش به میدان آمد و تجهیزات معمولی را استفاده کرد اما رژیم صهیونیستی ۱۰۰ درصد توان خودش را به‌کار گرفت چون بحث مرگ و زندگی‌شان در میان بود اما نتیجه آمادگی ۱۰۰ درصدی صهیونیست‌ها این ناکامی بزرگ بود.
 
وی ادامه داد:  آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم صهیونیستی حمایت کردند اما با همه این اوصاف جمهوری اسلامی ایران درس تلخی به آنها داد که در پای دفاع از کشور بسیار جدی هستند و ابهت و هیمنه پوشالی آن‌ها در هم شکست و لگد مال شدند و افسانه شکست‌ناپذیری آن‌ها را که با دروغ ترسیم شده بود، در هم شکست.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه سپاه صرفا یک ارگان نظامی نیست، ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولی بسیاری از کارهای فرهنگی در بسیاری از نقاط ایران و حتی بسیاری از نقاط سایر کشورها است و با راه‌اندازی بسیج سازندگی، تأمین آب شرب، احداث جاده روستایی و تعمیر منازل کسانی که از طبقات پایین جامعه بودند و نیز در بحث کرونا بسیار تاثیرگذار عمل کرد.
 
امام جمعه کنگاور گفت: در بحث تکنولوژی‌ها هم سپاه خوش درخشید و احداث میدان گازی پارس و پالایشگاهی که در خلیج فارس انجام شد از موفقیت‌های بزرگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • عملیات «وعده صادق» افسانه شکست‌ناپذیری مستکبرین را در هم شکست
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد
  • ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد
  • ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد