Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیقلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عرضه گندم در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به پراکنش بخش کشاورزی در کشورو تعداد بالای کشاورزان خرده مالک باید زیرساخت‌های لازم در مراکز تولید فراهم شود.

وی افزود: با وجود آنکه انبار‌های مکانیزه که مورد نظر بورس است، از این رو این شرایط باید در مراکز تولید ایجاد شود تا کارشناسان بورس پس از ارزیابی‌های اولیه، گندم را براساس مشخصات تولیدی در تابلوی بورس عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانی بودجه دولت جهت خرید تضمینی گندم را ۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر خرید تضمینی گندم علاوه بر فشار سنگینی که به دوش دولت می‌گذارد، مواردی همچون کیفیت پایین برخی محموله‌های تحویلی به دولت و نرخ واحد برای خرید گندم با کیفیت‌های مختلف از جمله موضوعات مورد بحث در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: تأمین بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در سال ۹۸/ ۹۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران درباره نقش بورس کالا در رونق کشاورزی بیان کرد: عرضه گندم کشور در بورس کالا به مقدماتی نیاز دارد که در صورت فراهم شدن این مقدمات، شاهد تحولی مثبت در این حوزه خواهیم بود.

وی راهکار حمایت از گندمکاران خود در سراسر کشور را ایجاد انبار‌های مکانیزه در نقاط مختلف دانست و افزود: در صورت راه اندازی این انبارها، کشاورزان می‌توانند گندم مورد تایید و مطابق با استاندارد‌های بورس کالا را به سهولت در حجم پایین تحویل دهند و از مزایای عرضه محصول در بورس کالا بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: عرضه محصولات در بورس کالا منوط به دادن مشخصات و شاخصه‌های خاصی در درجه رطوبت، رنگ و غیره است که در نهایت این امر کشاورزان را به کشت گندم با کیفیت بالا ترغیب می‌کند.

ایمانی عدم مداخله دولت در خرید گندم و امکان استفاده از ابزار‌های بورس توسط کشاورزان را از دیگر مزیت‌های مهم عرضه گندم در بورس کالا بر شمرد.

نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ادامه داد: تامین بودجه خرید تضمینی گندم توسط دولت علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای دولت، از فرصت‌های مثل فروش سلف تمام یا بخشی از محصولات محروم هستند، حال آنکه در صورت عرضه در بورس امکان فروش نقدی یا سلف و با قیمت مناسب تر خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: بنیاد ملی گندمکاران مذاکراتی با مسئولان بورس داشتند و امیدواریم هر چه سریع‌تر به توافقات مثبت در این زمینه برسند.

انتهای پیام/

عرضه گندم در بورس کالا بار مالی دولت را کاهش می‌دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه خرید کشنده فاو در بورس

برخی تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است. حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:

پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:

سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.

می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.

عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان ارائه می‌دهند؛ با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

ضمن اینکه:

در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد. در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود. معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899441

دیگر خبرها

  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۳۰ دستگاه کامیون کشنده در بورس کالا عرضه می‌شود
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟