Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی موسوی مسئول پالایش پالایشگاه چهارم پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه این پالایشگاه علاوه بر امکان سنجش کاهش توتال سولفور پروپان، بوتان و میعانات گازی به کمتر از 5 پی.پی.ام اقدام به ارسال پروپان مایع به سایر پالایشگاه‌های مجتمع، پالایشگاه فجرجم، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پتروشیمی لرستان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موضوع حفاظت از محیط زیست را همواره از اولویت‌های پالایشگاه چهارم عنوان کرد و گفت: با کاهش میزان گاز جارویی در فلر به میزان 46 درصد، اجرای پروژه permanent solution در واحد نمزادیی از دیگر فعالیت‌های این پالایشگاه چهارم برای حذف فیلترینگ‌های ناشی از نواقص اجرای طرح است.

به گفته موسوی؛ حذف کامل فلرینگ واحد نمزدایی و تغییر مسیر تخلیه فشار بسترهای جاذب از فلر به سمت ورودی کمپرسورهای ارسال گاز و اصلاح و بهبود عملکرد واحد تصفیه پساب صنعتی پالایشگاه چهارم نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلاینده های ارسالی است.

وی در ادامه با توجه به اهمیت و رسالت فازهای 6 و 7 و 8 در راستای تأمین خوراک ذینفعان گفت: در اجرای پروژه ارسال گاز ترش به پالایشگاه سوم پارس جنوبی، پروژه ارسال اتان به پتروشیمی بوشهر، مطالعات اولیه دریافت گاز از سکوی فاز 11 نیز همکاران این پالایشگاه همکاری لازم را انجام داده‌اند.

موسوی با ذکر این مطلب اظهار داشت: هم اکنون نیز روزانه ظرفیت ارسال 1300 میلیون فوت مکعب گاز ترش و مرطوب با هدف تامین بخشی از خوراک پالایشگاه‌های اول و دوم و سوم و پنجم و ششم و هشتم در پالایشگاه چهارم وجود دارد.

وی افزود: ارسال گاز ترش و خشک به پالایشگاه‌های فاز 12و 13 و 19 و 22 و 24 پالایشگاه‌های بیدبلند و فجر جم نیز از جمله مهمترین فعالیت‌های این پالایشگاه است.

موسوی همچنن اظهار داشت: پالایشگاه چهار برای اصلاح فرآیند تولید و کاهش میزان مصرف انرژی تولید اقدام به ایجاد مسیر تامین هوا و نیتروژن پالایشگاه‌های مجتمع، پالایشگاه فجرجم، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پتروشیمی لرستان کرده است.

وی افزود: کاهش میزان مصرف انرژی در فرآیند تولید بخار از طریق اصلاح روش‌های بهره برداری و اجرای بهینه سازی فرایندی، از سرویس خارج کردن یک پکیج آب شیرین کن پس از اصلاح سیستم توزیع و مصرف آب، اصلاح و بهبود عملکرد واحد تصفیه پساب صنعتی پالایشگاه چهارم به منظور کاهش آلایندگی‌های ارسالی به دریا و معرفی آن به عنوان یکی از بهترین سیستم‌ها، اجرای برنامه‌های تعمیراتی در کمپرسورهای صادرات بمنظور رفع نواقص باقیمانده از اجرای طرح و به حداقل رساندن توقفات اضطراری این پالایشگاه از دیگر فعالیت‌های مهم در راستای پایداری تولید در فازهای 6 و 7 و 8 است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی پارس جنوبی پالایش فوت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و دلار؛ اصلاح قیمت‌ها آغاز شد؟

زی‌سان: نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد تهران امروز کاهش یافت و به تبعیت از آن نرخ طلا و سکه نیز افت قابل توجهی داشت.  

به گزارش زی‌سان، براساس گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان معامله شد و  سکه امامی هم به ۴۳ میلیون و ۸۰۰ تومان رسید. سکه طرح قدیم ۴۰ میلیوون و ۸۰۰ هزار، نیم سکه ۲۶ میلیون تومان، ربع سکه ۱۶ میلیون مان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خوردند. 

اونس طلا در بازار جهانی روز جمعه در محدوده ۲۳۹۰ دلار بسته شد.  

تکنیکالیست‌ها می‌گویند، محدوده ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مرز نزول سکه است که اگر پایین این محدوده تثبیت شود احتمال اینکه سکه تا پایین مرز ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند وجود دارد.  

در بازار تهران امروز یورو ۷۰،۵۱۰ تومان، پوند ۸۱،۷۶۰ تومان و درهم ۱۷،۸۵۰ تومان معامله شدند.  

در هفته‌ای که گذشت، بازار ارز تحت‌تأثیر حمله‌ی بی‌سابقه‌ی شنبه شب ایران به اسرائیل و پس‌لرزه‌های آن قرار داشت. ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری و ترور فرماندهان نظامی‌اش در سوریه این اقدام را انجام داد. پس از حمله‌ی سپاه پاسداران که با صد‌ها موشک و پهپاد انجام شد، اسرائیل اعلام کرد به آن پاسخ خواهد داد، نهایتا بامداد روز جمعه  صدا‌های مهیبی در نزدیکی اصفهان به گوش رسید که ایران می‌گوید واکنش پدافند به چند ریزپرنده بوده است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این صدا ناشی از حمله اسرائیل بوده است. این حمله محدود بوده و خسارتی هم برجای نگذاشته است. برخی رسانه‌ها می‌گویند حمله به اصفهان پیامی از سوی اسرائیل به ایران بوده است. شب گذشته نیز حمله‌ای به یک پایگاه حشد شعبی در عراق صورت گرفت و بخشی از این پایگاه آسیب دید. اگر این تنها واکنش اسرائیل به حمله هفته‌ی پیش ایران باشد، به این معناست که تنش نظامی میان ایران و اسرائیل فعلا فروکش کرده است. ایران می‌گوید به تحرکات تازه پاسخی نمی‌دهد و به دنبال گسترش تنش نیست.

از سوی دیگر دولت اسرائیل در یک هفته‌ی گذشته تلاش کرد اجماع تازه‌ای علیه ایران شکل دهد. اسرائیل اصرار دارد که کشور‌های غربی نفت ایران و فعالیت‌های موشکی و پهپادی آن را تحریم کنند؛ همچنین به دنبال تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط دیگر کشورهاست. آمریکا و کشور‌های اروپایی هم مذاکرات گسترده‌ای را برای مقابله با ایران آغاز کرده‌اند.

در همین راستا، روز پنجشنبه، آمریکا و بریتانیا تحریم‌های تازه‌ای برای محدود کردن فعالیت موشکی و پهپادی ایران وضع کردند؛ اروپا هم بر تحریم موشکی و پهپادی ایران تاکید کرده است؛ اما تحریم نفت و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در دستورکار کشور‌های غربی نیست. تحریم نفت ایران اهمیت زیادی دارد که فعلا به نظر نمی‌رسد رخ دهد. ایران در ماه های اخیر روزانه بیش ۱ میلیون و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت فروخته که بیشتر آن به چین بوده است. غرب برای تحریم نفت ایران باید با چین روبه‌رو شود.

در پی حمله‌ی ایران به اسرائیل، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد تهران به محدوده ۷۰ هزار تومان رسید. پس از آن با توجه به اینکه اسرائیل واکنش فوری نشان نداد، قیمت ارز اصلاح شد و تا محدوده‌ی ۶۴ هزار تومان هم افت کرد، پس از آن نیز تأکید اسرائیل بر اینکه به حمله‌ی ایران پاسخ خواهد داد و افزایش فشار‌های دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی موجب صعودی شدن نرخ‌ها در بازار ارز شد. این وضعیت، افزایش تقاضا در بازار را در پی داشت، اما پس از حمله اسرائیل دوباره نرخ دلار در بازار آزاد افت کرد و صبح امروز ابتدای محدوده ۶۶ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد بازار پیام کاهش تنش را دریافت کرده و قیمت دلار در حال عقب‌نشینی است. 

با کاهش تنش‌ها احتمالا در بازار ارز شاهد یک دوره اصلاح قیمت‌ها باشیم، تحلیل‌گران می‌گویند در شرایط موجود کف نرخ دلار آمریکا در بازار تهران در محدوده ۶۰ هزار تومان است.  

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اقدام اسرائیل، چون به موفقیت نرسیده می‌تواند موجب تقویت جبهه فروش در معاملات ارز در روز جاری شود. در همین حال اکو ایران نوشت: «قیمت تتر در معاملات شبانه کاهش یافته و این رقم‌ها نشان می‌دهد که دلار پتانسیل کاهش قیمت تا کانال ۶۵ هزار تومانی را دارد.»

tags # قیمت دلار ، طلا ، قیمت سکه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • ارسال۲۳۰ هزاراظهارنامه پیش‌فرض درنخستین سال قانون جدیدمالیات
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه
  • کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و دلار؛ اصلاح قیمت‌ها آغاز شد؟