Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی بیگدلی»، استاد دانشگاه و کارشناس حقوق بین الملل، درباره مصونیت دیپلماتیک سفارتخانه ها به خبرنگار سیاسی برنا، گفت: تا آن جایی که بنده اطلاع دارم مهمانی برای تولد ملکه در سفارت خانه انگلیس در فردوسی برگزار شده است که تعدادی از سفرای خارجی در آن دعوت بودند. مهمانی دیگری در ماه مبارک رمضان در ولنجک برگزار شده بود که ضیافت افطار  بوده که به گفته دوستان در آن ضیافت مشروب سرو می شده است، بنده گفتم امکان ندارد کسی که افطاری می دهد مشروب سرو کند!

بیگدلی افزود: معمولا  در سفارت خانه های اروپایی، کشور های مسلمان هم شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین افطاری دادن اقدامی شایع و مرسومی است که هر سال توسط تعدادی از کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع سفارتخانه به عنوان خاک کشوری است که در کشور دیگر سفارتخانه خود را بنا نهاده، تلقی می شود که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است. بنابراین به هیچ وجه دولت میزبان حق ورود به حوزه سفارتخانه را ندارد.

وی بیان کرد: کشور میزبان اجازه دخالت در رفت و آمد و برگزاری جشن هایی که در سفارتخانه ها برگزار می شود را ندارد مگر اینکه مصالح و امنیت کشور میزبان مطرح باشد که ابتدا این موضوع باید ثابت شود.

بیگدلی گفت: بنده از دلیل اصلی آگاهی ندارم. شاید به دلیل اختلافاتی است که اخیرا با کشور انگلیس پیدا کردیم. انگلیس در جهت حمایت کشورهای عرب، اسراییل و ترامپ گام برداشته است.

وی ادامه داد: رابطه ایران با انگلستان در این مقطع به جهات مختلف دچار مشکلاتی شده است، به رغم همه اینها، نکته مهم  این است که سفارت خانه هر کشوری، خاک آن کشور محسوب می شود و نباید نسبت به آن تعدی و تجاوزی صورت گیرد.

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران حقوق خاک مسلمان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید