Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ با هدف بررسی تنش‌های فزاینده در منطقه خاور میانه و بحث بر سر حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان برگزار خواهد شد.

همچنین گفته شده یکی از موضوعات مهم دیگر این نشست اولتیماتوم ۶۰ روزه برجامی ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است سران اتحادیه اروپا نیز دو روز بعد از نشست وزاری خارجه نشست خود را برگزار کنند.

حدود چهل روز پیش از این، شورای عالی امنیت ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن آمریکا به خاطر خروج از برجام، از کشورهای اروپایی باقی‌مانده در این توافق نیز به خاطر کندی و کم کاری در تأمین تعهدات‌شان به شدت انتقاد کرد.

ایران همچنین در بیانه هشدار آمیز خود به کشورهای باقی‌مانده در برجام شصت روز فرصت داده بود تا به تعهدات‌شان به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی عمل کنند و چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تأمین کنند، در مرحله بعدی تهران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن‌سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

با این حال پیش از این اتحادیه اروپا در واکنش به مهلت ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام کرده بود که هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد.

کد خبر 4642676

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران برجام لوکزامبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صد درصدی تعهدات اشتغال چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای چهارمحال و بختیاری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال وبختیاری در آخرین نشست کارگروه اشتغال استان گفت: ایجاد اشتغال درسال ۱۴۰۲ درحوزه‌های خدمات، صنعت وکشاورزی ۲۰ هزار نفر بود که خوشبختانه صددرصد محقق شد.
منزوی گفت: با ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ در دی ماه سال جاری بیش از ۳۵۶۰ میلیاردتومان تسهیلات ابلاغی به استان، بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است وبقیه اعتبارات نیز تا فروردین سال آینده جذب و در اختیار متقاضیان طرح‌های اشتغالزای استان قرارمی گیرد.
وی افزود: امسال ۸ هزار و ۷۰۰ طرح ازسوی دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها معرفی شد که اشتغال استان را تسریع کرده است.
درآخرین کارگروه اشتغال استان همچنین ایجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی جدید درسال ۱۴۰۳ توسط ۳۸ دستگاه اجرایی استان دربخش‌های خدمات، صنعت وکشاورزی مصوب شد.
همچنین اختصاص ۲۳ درصد اشتغال سال آینده به فارغ التحصیلان دانشگاهی ازدیگر مصوبات نشست امروز بود.
مولوی دبیرکارگروه اشتغال استان گفت: دراین نشست همچنین دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند علاوه بر اختصاص ۲۳ درصد اشتغال دستگاه‌های اجرایی خود به فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۳۰ درصداز تسهیلات اشتغالزایی خود را نیز به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • مجارستان: راهبرد غرب در قبال جنگ اوکراین شکست‌ خورده است
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • تحقق صد درصدی تعهدات اشتغال چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸ میلیارد دلاری اروپا به مصر
  • ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی
  • کاهش مقررات زیست محیطی راهکار اتحادیه اروپا برای خاموش کردن شعله‌های خشم کشاورزان
  • آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲