Web Analytics Made Easy - Statcounter

صباح زنگنه، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره پاسخ رهبر معظم انقلاب به درخواست نخست‌وزیر ژاپن گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با تحلیل شرایط منطقه و جهان و آگاهی نسبت به حیله‌های امریکا برای سواستفاده از کشورهایی که می‌توانند دوست ایران باشند، ضمن حفظ احترام نخست‌وزیر ژاپن، پیام روشنی هم به امریکایی‌ها دادند که از چنین اقدامات مزورانه‌ای پرهیز کنند و بدانند از چنین اقداماتی نتیجه نخواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع عدم پاسخگویی مستقیم به ترامپ و حفظ حرمت نخست‌وزیر ژاپن

وی ادامه داد: لذا خطاب مستقیم ایشان تنها به نخست‌وزیر ژاپن بود و سو نیت ترامپ در ارسال این نوع پیام‌ها را توضیح دادند و بی‌صداقتی مقامات امریکایی را با استناد به شواهد تاریخی بیان کردند. بر همین مبنا، هم عدم پاسخگویی مستقیم به ترامپ محقق شد و هم حرمت نخست‌وزیر ژاپن که قرار بود از سوی ترامپ مورد سواستفاده قرار گیرد، حفظ شد.

زنگنه درباره همزمانی دو انفجار مشکوک در دریای عمان با این دیدار و واکنش سریع امریکا و عربستان در نسبت دادن این اتفاق به ایران گفت: یک روز قبل از سفر «آبه شینزو» به تهران، وی مکالمه‌ای از نتانیاهو دریافت می‌کند که در این گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو تلاش می‌کند ذهنیت نخست‌وزیر ژاپن را نسبت به ایران تخریب کند و او را وادار کند که از ابتدا تا انتهای دیدار مواضع منفی نسبت به ایران اتخاذ کند. این دلالت بر این دارد که رژیم صهیونیستی هم از این سفر ناراضی و نگران بود.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: از سوی دیگر امریکا در جریان این سفر سعی کرده بود با راه‌اندازی یک موج جدید عملیات روانی، فشاری علیه ایران ایجاد کند که با موضع‌گیری روشن رهبر معظم انقلاب این عملیات روانی خنثی و علیه خود امریکا شد. امریکا مایل بود، از نخست‌وزیر ژاپن برای افزایش فشار جنگ روانی علیه ایران استفاده کند که این اتفاق منتفی شد.

زنگنه اضافه کرد: عملیات تخریبی قبلی در بندر فجیره منجر به انتشار هیچ‌گونه گزارشی از سوی هیچ گروه بی‌طرفی نشد. لذا این عملیات و همزمانی آن با دیدار آقای آبه با رهبر معظم انقلاب آن هم علیه یک کشتی ژاپنی، باید از سوی یک سیستم اطلاعاتی و جاسوسی بزرگی انجام گرفته باشد و براین مبنا این عملیات با یک طراحی قبلی انجام گرفته بود که بلافاصله پس از انجام، ترامپ و پمپئو به سرعت یک متن از پیش آماده‌شده را قرائت کردند و ایران را متهم اصلی این اتفاق معرفی کردند که این نشان از یک سناریو و نمایش‌نامه از پیش تهیه شده است.

ضرورت فعالیت بیشتر دیپلماتیک و رسانه‌ای ایران برا

زنگنه درباره ضرورت فعالیت بیشتر ایران در صحنه بین‌المللی برای شکستن فضایی که امریکا می‌خواهد با فرستادن میانجی‌های مختلف و اعلام آمادگی برای مذاکره، ایران را مخالف مذاکره و گفت‌وگو و خود را طرفدار صلح و ثبات جا بزند، گفت: ایران امروز باید در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه دیپلماتیک، رسانه‌ای و ارتباط با افکار عمومی فعال‌تر عمل کند و حتی باید کشورهایی که ممکن است متحد امریکا باشند را نسبت به ابعاد اینگونه عملیات و رفتارها و سناریوهای مخرب امریکا روشن سازند.

این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای تأکید کرد: پیشبرد این سناریوی خطرناک از سوی امریکا که از یک طرف دم از مذاکره می‌زند و از طرف دیگر دست به اقدامات مخرب مانند انفجار نفتکش‌ها در منطقه می‌زند در آینده هزینه انرژی را برای متحدان امریکا هم افزایش خواهد داد و ضرر آن را همگان خواهند دید. تبیین این مسئله از سوی جمهوری اسلامی باعث می‌شود که کشورها به نیات امریکا و تبعات نامطلوب این رفتارها و سناریوها پی ببرند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله خامنه ای نخست وزیر ژاپن انفجار نفتکش ترامپ رژیم صهیونیستی جنگ روانی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت