Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:06:48 GMT

بازار متشکل ارزی، سیاستگذار نرخ ارز است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۶۹۹

بازار متشکل ارزی، سیاستگذار نرخ ارز است

شاکری با اشاره به اینکه بازار متشکل ارزی، سیاستگذار نرخ ارز است، گفت: اینکه محل تعیین نرخ ارز در دبی باشد بسیار بد است و بازار متشکل ارزی می خواهد این موضوع را تغییر دهد و نرخ ها در تهران تعیین شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «مجید شاکری» شب گذشته (یکشنبه 26 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز با اشاره به راه اندازی بازار متشکل ارزی از سوی این بانک گفت: بازار متشکل ارزی، سیاستگذار نرخ ارز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه صراف ها بازیگران اصلی بازار متشکل ارزی هستند، ادامه داد: سامانه نیما سامانه ثبت معاملات حواله است و نرخی در آن کشف نمی شود.

 

وی افزود: در طول زمان به علت فشارهایی که از دبی به صرافان ایرانی وارد شد دبی از جایگاه اصلی ترین انباره اسکناس، نزول کرده است و از جاهای مختلفی اسکناس وارد ایران می شود همچنین در طول تابستان 97 به علل مختلف، انبارهای مهم اسکناس در داخل ایران تشکیل شده است.

 

شاکری درباره تفاوت های بازار متشکل ارزی با بازارهای نیما و سنا گفت: اینکه محل تعیین نرخ ارز در دبی باشد بسیار بد است و بازار متشکل ارزی می خواهد این موضوع را تغییر دهد و نرخ ها در تهران تعیین شود.

 

وی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی نیاز به زمان دارد تا به عمق و کارایی لازم برسد، گفت: زیرساخت فنی بازار متشکل ارزی، آماده و آزمایش و فراخوان برای نام نویسی صرافان هم انجام شده است.

 

این کارشناس اقتصادی در ادامه به بیان دیگر سیاست های بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز پرداخت و گفت: اصرار برای کاهش نرخ ارز با تزریق آن به بازار، انکار بازار آزاد و پذیرش بازار آزاد، ورود بانک مرکزی و کنترل نرخ ارز از جمله این سیاست ها در 2 سال اخیر بود.

 

شاکری در بخش دیگری از این برنامه خبری درباره اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی و برخی دیگر از کالاها و نگاه اقتصاددانان به این موضوع گفت: تا آبان 97 این کار تقریبا موفقیت آمیز بوده است اما این روش در اوج موفقیت خود هم شکست خورده بود زیرا نمی توانیم برای همه کالاها یک دستور بنویسم.

 

وی با بیان اینکه ارزهایی که بنا بر مبدا صادراتی، امکان تخصیص موفق 4 هزار و 200 تومانی به آن وجود ندارد باید در قالب نیمایی وارد شود، افزود: تفاوت آن را در قالب کارت رفاه به افراد بیشتری واگذار کنیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس شیراز شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خطبه های نماز جمعه نماز جمعه خطبه نماز جمعه دهه کرامت در فارس خبرگزاری شبستان بازار متشکل ارزی بانک مرکزی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموع معادل ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شد که از این میزان ۱۲۴.۸ میلیون دلار آن معامله شد.

به این ترتیب در معاملات امروز سامانه نیما از مجموع ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شده ۳۰۲ میلیون دلار آن به فروش نرسید.

کد خبر 6086848

دیگر خبرها

  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • وزیر صمت در قیمت‌گذاری پژو پارس از خود سلب مسئولیت کرد‌
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • ادعا و هشداری تازه؛ التهابات در بازار ارز بیشتر خواهد شد؟
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است