Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@06:22:23 GMT

50 هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش می شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۷۳۴

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره آخرین وضعیت مذاکرات با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب معلم گفت: بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور برای مهر سال ۹۸ موافقت خواهد کرد.

اخبار اجتماعی-وی در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم از طریق ماده ۲۸ که فارق التحصیلان دانشگاهی زیر ۳۰ سال و با معدل ۱۵ به بالا هستند نیز حدود ۲۵ هزار مجوز جذب بگیریم و کسری معلم را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در توضیح بیشتر مهارت آموزان ماده ۲۸ گفت: علاقه‌مندان به معلمی که زیر ۳۰ سال هستند و در رشته‌های مورد نیاز ما فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند در آزمونی که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود شرکت کنند، در صورت قبول شدن وارد مصاحبه‌ای می‌شوند که ویژگی‌های عمومی آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد، بعد از قبولی در مصاحبه‌ها به عنوان مهارت آموز ماده‌ی ۲۸، وارد سیستم آموزشی می‌شوند و پس از یک سال آموزش در نهایت به صورت رسمی_آزمایشی استخدام می‌شوند.

پیگیری وضعیت احکام دانشجو معلمان با دانشگاه فرهنگیان نیست

وی همچنین در ادامه درباره وضعیت احکام دانشجو معلمان اظهار کرد: پیگیری وضعیت احکام دانشجو معلمان با دانشگاه فرهنگیان نیست و این دانشگاه صرفا وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد، ولی به خاطر تسهیل کار دانشجویان این مسئله را پیگیری کردیم که آقای علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزشی اظهار کردند پیگیری‌ها به نتایج خوبی رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اصلاح احکام انجام می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معلم آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش دانشجو معلمان حسین خنیفر معلم جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش واریزی برای فرهنگیان تا قبل از پایان سال

به گزارش همشهری آنلاین ، علی فرهادی گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حسابها واریز می‌شود.

وی رقم معوقات سه ماهه حق‌التدریس و اضافه تدریس معلمان اعم از شاغل و بازنشسته را معادل ۱۷۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدلیل قابل توجه بودن رقم مذکور، تامین آن نیازمند هماهنگی است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص مطالبات نیروهای خریدخدماتی نیز اظهار کرد: دو ماه از مطالبات این نیروها قبلا پرداخت شده است. معوقه آذر و دیماه را نیز به‌زودی و با پرداخت معوقه حق‌التدریسی‌ها، به استانها واریز خواهیم کرد.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: تلاش ما برای پرداخت معوقات قبل از پایان سال است و مشروط بر اینکه فرایند بانکی آن انجام شود ولی چنانچه به د لیلی در استان خاصی انجام نشد، حداکثر تا ششم فروردین‌ماه این واریزی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آنها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آنها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی اشاره و در این خصوص نیز گفت: آموزش و پرورش باید مازادی به صندوق بازنشستگی تحت عنوان سنوات ارفاقی این دسته از معلمان پرداخت کند چرا که اینها زودتر بازنشسته می‌شوند که دچار تاخیر شده بودیم؛ این نیز تامین‌اعتبار و واریز خواهد شد و اینگونه مشکل بازنشستگی این معلمان هم رفع می‌شود.

وی اظهار کرد: حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا نیز از دیگر معوقات است که احصاء شد؛ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که در هفته اول فروردین تخصیص آن را دریافت و پرداخت می‌کنیم . بدهی‌های آموزش و پرورش نسبت به گذشته به طور قابل توجهی کم شده و تلاش می‌کنیم آنها را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های فوت و ازدواج نیز هزینه‌های دیگری است که قبل‌تر باید پرداخت می‌شد اما از سال‌های قبل مانده است و از سال ۹۹ و ۴۰۰ بواسطه این امور بدهی داریم که این نیز یکجا قبل از عید تسویه خواهد شد.

کد خبر 840016 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش حقوق و دستمزد خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • نیم‌نگاهی به ؛ احکام انتصابی
  • جزئیات پرداخت مطالبات معلمان در روز‌های پایانی سال
  • خبر خوش واریزی برای فرهنگیان تا قبل از پایان سال
  • خبر خوش برای فرهنگیان
  • جایگاه واقعی آموزش و پرورش فارس نیازمند تلاش معلمان است
  • توسعه جامعه در گرو باورمندی جایگاه معلمان است
  • ۱۵۰ هزار معلم جدید به آموزش وپرورش اضافه خواهند شد
  • توانمندسازی ۱۹۶ هزار معلم در طرح شهید همت
  • جایگاه معلمان ابتدایی باید ممتاز شود
  • جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای ممتاز شود