Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در اولین مانور اطفای حریق نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: برای مقابله با آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی راهی جز تکیه‌بر نیروی مردمی و جوامع محلی نیست و به این منظور تقویت نیروهای مردمی در مواقع بحران برنامه‌ریزی‌شده است تا امکانات و تجهیزات هنگام بحران در اختیار این تشکل‌های سازمان‌یافته قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، خشک‌سالی، کم‌آبی در فصل تابستان از مهم‌ترین مشکلات استان است و رفع این موارد نیازمند تدبیر و اجرای برنامه‌های مدیریتی پیش از بحران است که در این راستا می‌توان از ظرفیت جوامع بومی استفاده کرد.

رئیسیان ادامه داد: به‌منظور مقابله با آتش‌سوزی و بلایای طبیعی در استان، از سال گذشته کارگروه مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها، مراتع تشکیل شد که در این کارگروه بررسی عوامل و همچنین برنامه‌ریزی برای مقابله با این بحران، دوره و کارگاه‌های آموزشی در روستاهای حاشیه جنگل، تجهیز کردن وسایل اطفای حریق دهیاری‌های حاشیه جنگل و مانور اطفای حریق شهرستانی و استانی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام / گ

برگزاری اولین مانور اطفای حریق نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است

نقی شعبانیان معاون امور سازمان جنگل ها، در یک نشست خبری با اشاره به اینکه سطح جنگل‌های کشور حدود۱۴.۳ میلیون هکتار است گفت:کشور ما از لحاظ کمیت و کیفیت جزء کشورهای کم جنگل است. لذا از نظر کمیت این میزان جنگل ۸.۷ درصد از سطح کشور را می پوشاند.

به گفته او، سرانه جنگل در کشور ما ۱۷۰۰متر مربع است در حالی‌که سرانه جنگل در دنیا ۶۰۰۰ متر مربع است.

شعبانیان ادامه داد: با توجه به چالش‌های مختلف از جمله آلودگی هوا، گرد و غبار، فرسایش خاک و در راس همه آن ها تغییر اقلیم ، برای برون رفت از این مشکلات توجه به منابع طبیعی از جمله جنگل ها و مراتع ضروری است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه عرصه های کشور ما در مناطق خشک و نیمه خشک  قرار دارند، افزود:  قرار بر این بود تا طی ۱۰ سال سرانه به ۲۵۰۰ متر مربع برسد که محقق نشد.

به گفته او، سازمان منابع طبیعی بر اساس برنامه‌ها و طرح هایی که در دست اجرا دارد، به دنبال توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ هاست تا با مشکلات زیست محیطی مقابله شود.

شعبانیان با بیان اینکه خروج دام از جنگل‌های هیرکانی از جمله اقدامات حفاظت و صیانت از جنگل های کشور است، افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار دام در جنگل های هیرکانی وجود دارد،در حالی‌که  در گذشته تعداد آنها ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار رأس بود.

معاون امور سازمان جنگل با بیان اینکه برای جنگل های خارج از شمال بدون برنامه نیستیم، گفت: طرح های صیانت از جنگل های زاگرس را داریم. مقرر شد، طرح جنگل‌داری اجتماعی را برای ۱۰ استان به صورت پایلوت پیاده کنیم.

او ادامه داد: برای جنگل های حرا که نیاز به توجه بیشتری دارند برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است. از این رو احیا  این جنگل‌ها در اولویت سازمان است ‌تا بتوانیم  با توجه بیشتر  به جنگل‌ها و منابع طبیعی  مشکلات و معضلات پیش رو مقابله کنیم.

او با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: در راستای مقابله با معضلات زیست محیطی طرح کاشت یک میلیارد درخت درحال اجراست.

شعبانیان ادامه داد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در شهریور ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور و تاکیدات رهبری آغاز شد، بعد از دستور رئیس جمهور و تاکید رهبری این طرح نهال ها تهیه شد و قرار شد سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود.

معاون امور جنگل و آبخیزداری با بیان اینکه برای سال اول ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و ۶۲ میلیون اصله نهال هم ذیل معاونت باغبانی وزارت جهاد تولید شد، حدود ۳۰۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شده است.

او افزود: تاکنون ۱۱۵ میلیون اصله نهال در عرصه‌ها کاشته شده که از این میزان ۶۵ میلیون اصله نهال در بخش دولتی و ۵۰ میلیون بخش خصوصی کاشته شده است.برای سال دوم طرح برش‌های استانی مشخص شده  اما مشکل اعتباری همچنان برقرار است که امیدواریم آن هم برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حریق در انبار چلوکبابی معروف تهران
  • ۵ نفر مصدوم در حریق یک واحد مسکونی در سمنان
  • مصدومیت پنج نفر در آتش سوزی یک آپارتمان در سمنان
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز+ علت در دست بررسی
  • جلوگیری از سرایت آتش به انبارهای مجتمع بنکداران اهواز
  • مهار آتش‌سوزی و آزادسازی افراد محبوس در یکی از مجتمع‌های مسکونی زنجان 
  • سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است
  • آتش سوزی در یکی از انبارهای شرکت فولاد خوزستان مهار شد
  • افت ۱۵۱۷ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص کل بورس به زیر دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رفت