Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:18:51 GMT

نساجی در گردابِ بلاتکلیفی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۷۸۵

نساجی در گردابِ بلاتکلیفی

به گزارش ایرنا، نساجی که با حذف تیم سپیدرود رشت از لیگ برتر، حالا تنها نماینده شمال کشور در فصل نوزدهم این لیگ است و چشم همه فوتبا لدوستان شمال کشور به آن دوخته شده، به جای اینکه این روزها در اردو به سر ببرد و با بازیکنان جدید قرارداد ببندد، همچنان اسیر مسائل حاشیه‌ای و اختلافات داخلی بین مدیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک هفته پیش از پایان رقابت‌های لیگ برتر حاشیه‌ها یک بار دیگر سراغ نساجی آمدند و اختلافات بین مالکان عیان‌تر از گذشته شد. نساجی که سال ۱۳۹۷ را با حاشیه‌ها و استعفای «فرهاد صنیعی فر» مالک ۶۰ درصد سهام باشگاه به پایان برده بود و سال جاری را نیز با حاشیه‌های مربوط به نداشتن زمین تمرین آغاز کرد، نتوانست فصل را بدون حاشیه به پایان ببرد. اختلاف بین صنیعی فر و «حمید مطهری» مربی نساجی منجر به جدال رسانه‌ای آنها شد و در نهایت سرپرست تیم از نساجی کنار گذاشته شد.
نساجی که فصل را با ۳۶ امتیاز و کسب رتبه دهم به پایان رساند، قرار بود بلافاصله برای فصل نوزدهم وارد عرصه نقل و انتقالات و آماده سازی شود. اما همین حاشیه‌ها اجازه ندادند تا نساجی از تعطیلات بین دو فصل به درستی استفاده کند.
۱۵ روز بعد
فرصت سوزی‌های ناشی از حاشیه‌ها سبب شد که یک بار دیگر استاندار مازندران جلسه‌ای با مالکان برگزار کند و پیگیر آخرین وضعیت نساجی شود. جلسه‌ای که ۱۱ خرداد در دفتر «رضا حدادیان» مالک دوم نساجی برگزار شد و «حبیب حسین زادگان» مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در آن حضور داشت.
مسائل مطرح شده در این جلسه ۴ ساعته به بیرون درز نکرد، اما استاندار مازندران پس از پایان جلسه اعلام کرد که خروجی این نشست بسیار خوب بود و مالکان نیز قول داده‌اند که با قدرت پشت نساجی بایستند و برای فصل نوزدهم تیم را آماده کنند. اظهار نظری که برادر استاندار، یعنی متولی ورزش استان نیز آن را تأیید کرده بود. اما نتیجه‌ای که تا کنون مشاهده شده دقیقاً نقطه مقابل این اظهارات است.
استاندار مازندران بهمن سال گذشته نیز وقتی که اختلافات بین مالکان علنی و شدید شد، جلسه‌ای در تهران با هر دو مالک باشگاه و «علی امیری» مدیرعامل وقت نساجی برگزار کرده بود که خروجی آن نشست بازگشت آرامش به اردوی نساجی بحران زده و بدون مربی بود. همان پیشینه این انتظار را ایجاد کرده بود که در فاصله کوتاهی پس از جلسه ۱۱ خرداد، یک بار دیگر شرایط نساجی بهبود یابد و با انتخاب کادر فنی، تیم سر و سامان بگیرد و بازیکنان جدید نیز برای نساجیِ لیگ نوزدهم جذب شوند اما چنین اتفاقی نیفتاد.
عبور از یکشنبه موعود
نگرانی هواداران نساجی سبب شد که تعدادی از آنها چهارشنبه ۲۲ خرداد مقابل استانداری مازندران جمع شوند و ماجرای نساجی را پیگیری کنند. حضور نداشتن استاندار، نساجی چی ها را روانه اداره کل ورزش و جوانان کرد تا آخرین وضعیت نساجی را جویا شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این نشست با هواداران عنوان کرده بود که مالکان باشگاه در تماس‌هایی که با وی داشتند به تعهدات خود پایبند بوده و مذاکراتی نیز انجام داده‌اند و در حال بررسی گزینه‌ها هستند.
حسین زادگان این موضوع را نیز بیان کرد که تا شنبه یا یکشنبه وضعیت نساجی تعیین تکلیف می‌شود. اما باز هم خبری از تعیین تکلیف نساجی نشد تا نگرانی هواداران نساجی بیشتر شود. نگرانی به حقی که هر روز با نزدیک شدن به زمان آغاز لیگ نوزدهم بیشتر هم می‌شود. چرا که با پایان فصل هیجدهم، ۱۳ بازیکن نساجی قراردادشان با این تیم به پایان رسیده و به عنوان بازیکن آزاد در حال پیوستن به تیم‌های دیگر هستند. «محمد آبشک» قراردادش با فولاد را ثبت کرده و «جئورجی ولسیانی» به زردپوشان اصفهان پیوست. این جدایی‌ها قطعاً ادامه دارد و به این شکل نساجی روز به روز ضعیف‌تر از گذشته می‌شود و نیروی جایگزینی هم برای بازیکنان جدا شده هنوز جذب نشده است.
بی انگیزگی مالکان
نکته مهم و قابل توجهی که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در جلسه با جمعی از هواداران عنوان کرد این بود که مالکان باشگاه در جلسه با استاندار اعلام کرده بودند حاضرند سهام تیم را به رایگان تحویل مسئولان بدهند و دیگر تیمداری نکنند. به گفته حسین زادگان، حتی حدادیان در آن جلسه رسماً خود را از ورود به مسائل مدیریتی کنار کشید و گفت که حاضر است سهم خود را بدهد، ولی در مسائل مدیریتی دخالت نکند. این اظهارات نشان دهنده بی انگیزگی مالکان باشگاه برای تیمداری است. در چنین وضعیتی مشخص نیست که مالکان باشگاه که طبیعتاً از فعالیت در این عرصه باید سودی به دست بیاورند، بر اساس چه راهکاری قرار است با قدرت به کار خود ادامه دهند؟ ضمن اینکه به نظر می‌رسد خروجی جلسه ان قدرها هم برای مالکان باشگاه امیدوارکننده و انگیزه بخش نبود که آنها را پس از ۱۵ روز برای از سرگیری فعالیت‌های مدیریتی در باشگاه متقاعد کند.
نساجی پیش از جذب کادر فنی و بازیکن، به تشکیل ساختار مدیریتی نیاز دارد. در حال حاضر تقریباً همه پست‌های کادر مدیریتی این تیم اعم از هیأت مدیره، مدیرعامل، سرپرست و مدیر رسانه‌ای خالی است. با این وضع نباید انتظاری جز شرایط کنونی نساجی را داشت.
شوک به سکوهای استادیوم وطنی
هواداران نساجی علاوه بر همه این نگرانی‌ها، از امروز با منتشر شدن خروجی آخرین نشست هیأت رئیسه سازمان لیگ یک دغدغه و نگرانی دیگر را نیز در کنار چالش‌های پیش روی نساجی در لیگ نوزدهم می‌بینند. حاشیه‌های عجیب و رفتارهای دور از اخلاق و گاهی خشونت بار رخ داده در برخی استادیوم‌های کشور طی فصل گذشته، سبب شد که دبیر شورای امنیت کشور در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کند تا همه ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های لیگ برتر برای فصل نوزدهم استانداردهای امنیتی را داشته باشند. تجهیز ورزشگاه‌ها و سکوها به دوربین‌های نظارتی، شماره گذاری صندلی‌ها و فروش بلیت بازی‌ها فقط به صورت الکترونیکی برخی از نکاتی مد نظر شورای امنیت کشور هستند که فدراسیون فوتبال موظف به پیگیری برای اجرایی شدن آن شده است.
به استناد این نامه شورای امنیت، هیأت رئیسه سازمان لیگ نیز دیروز در آخرین نشست خود تصویب کرد که همه استادیوم‌های میزبان دیدارهای لیگ برتر در فصل نوزدهم باید به مسائل استاندارد امنیتی اعلام شده در مصوبه پایبند باشند و همه مسائل مد نظر را اجرا کنند.
رعایت پیوست امنیتی ورزشگاه مطابق مقررات و آئین نامه‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، بلیت فروشی الکترونیکی و شماره گذاری صندلی‌ها برابر آئین نامه ابلاغی سازمان لیگ و همچنین رفع مشکلات زیرساختی در حوزه ایمنی و امنیتی استادیوم در بخش‌های مختلف اعم از نصب دوربین‌های مداربسته، ایجاد اتاق نظارت و کنترل، در نظر گرفتن پارکینگ، تقویت امکانات رفاهی، گیت گذاری ورودی استادیوم‌ها، پیش بینی محل تخلیه اضطراری، ایمن سازی راهروها، تعبیه سیستم اطفا حریق و بلوک بندی استادیوم نکات تأیید شده در مصوبه جدید فدراسیون فوتبال هستند.
بر اساس این مصوبه مسابقات خانگی تیم‌هایی که استادیوم آنها شرایط عنوان شده را ندارد، باید تا زمان برطرف شدن کاستی‌ها، در نزدیک ترین ورزشگاه دارای این استانداردها برگزار شود. با این حساب استادیوم شهید وطنی قطعاً یکی از همین ورزشگاه هاست. گفته می‌شود که زمین‌های خانگی سه تیم نساجی، پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان در حال حاضر این وضعیت مد نظر را ندارند و نمی‌توانند میزبان دیدارهای لیگ برتر باشند. با این حساب کلاف سردرگم نساجی در فصل نوزدهم پیچیده‌تر از گذشته شده و با این همه حاشیه و بلاتکلیفی در فاصله حدود یک ماه و نیم تا آغاز لیگ نوزدهم، مشخص نیست که نساجی چگونه و با چه برنامه و ساختاری قرار است پا به لیگ بگذارد.

/ ‏۱۸۹۹/‏۹۹۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال نساجی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب: نساجی، یک سال بدون پنالتی!

به گزارش "ورزش سه" نساجی مازندران از سطح اول فوتبال آسیا تا پایین‌ترین پله در لیگ ایران را در چند ماه، تجربه کرده است. شاید دلایل مختلفی برای این موضوع وجود داشته باشد اما یکی از دلایل عجیب و قابل توجه در این بین، مسئله داوری برای برای این تیم است. نماینده مازندران در لیگ برتر اعتراض خود را نسبت به مسئله داوری در بیانیه‌ها، کنفرانس‌ها و مصاحبه‌های ارکان این تیم اعلام کرده و همین چند روز قبل و در شب دیدار مقابل آلومینیوم، ویدئویی روی خروجی رسانه این باشگاه قرار گرفت که اشتباهات داوری بر علیه این تیم را در طول این فصل، برجسته کرد.

در این ویدیو کارت قرمز، گل مردود و پنالتی اعلام نشده در اغلب بازی‌های این فصل نساجی دیده شد. همین چند هفته قبل باشگاه نساجی در دو بیانیه جداگانه اعتراض خود را نسبت به داوری اعلام و نوشت : دستهای پشت پرده، نتایج فوتبال را رقم می‌زند. با این وجود بعد از این هم تغییری در این روند دیده نشد و سریال اتفاقات داوری و عدم اعلام پنالتی به سود نساجی ادامه پیدا کرد و به نظر تبدیل یک رکورد دست نیافتنی به ضرر این تیم شده است.

شمالی‌ها از ۱۷ اردیبهشت ماه و در لیگ قبل تا امروز، هیچ ضربه پنالتی‌ای را به سمت دروازه حریفان نزدند و آخرین پنالتی آنها به گل حامد شیری، مقابل تیم هوادار، در لیگ گذشته برمی‌گردد. جالب اینکه این روند نه تنها در لیگ بلکه در جام حذفی هم برای آنها ادامه داشته و در جام‌های دیگر هم ضربه خطایی در محوطه جریمه به سود سرخپوشان اعلام نشده است.

نساجی مازندران در طول این فصل با همین اشتباهات تاثیرگذار داوری، پله پله از میانه‌های جدول به سمت پایین حرکت کرد و حالا تقریباً در منطقه سقوط، جا خوش کرده است.

دیگر خبرها

  • آمار عجیب: نساجی، یک سال بدون پنالتی!
  • نوروز رودها، جشنی در ستایش آب
  • بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
  • ویدیو/ والی زیر طاق بازیکن آلومینیوم در دیدار با نساجی
  • بلاتکلیفی تعرفه‌ های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال
  • بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال/ قول مساعد مجلس برای اصلاح شرایط رزیدنت‌ها
  • شهردار دهدشت معارفه شد/ پایان بلاتکلیفی معضلات شهری شهر دهدشت
  • بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز با رای دادگاه تجدیدنظر استان البرز از بلاتکلیفی درآمدند
  • بلاتکلیفی ثبت نام کنندگان شاهین با اولویت زمستان ۱۴۰۳
  • بلاتکلیفی مرکز جامع سلامت کوچو سیستان و بلوچستان/ ۲۷ روستا منتظر تدبیر مسئولان