Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@11:02:06 GMT

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات ۲۲ استان

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۷۹۵

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات ۲۲ استان

خبرگزاری ایسنا: افزایش مصرف برق در ایران به تبع نزدیک شدن به فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، دغدغه گذر از فصل تابستان بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده را باز هم پررنگ کرده و مسؤولان وزارت نیرو به دنبال راهکار‌هایی هستند که از این اتفاق جلوگیری کنند. در این راستا تغییر ساعت کاری ادارات یکی از سناریو‌های روی میز است که مسئولان در حال اجرایی کردن آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکاری که سال گذشته نیز اجرا شده بود و آمار‌ها نشان می‌داد که تغییر ساعت اداری سال گذشته نتایج مناسبی در پی داشت و از این طریق سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت.

چندی پیش هادی مدقق - مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر - به ایسنا خبر داد از آنجا که وزارت نیرو به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده فکر نمی‌کند، سعی بر اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف دارد و یکی از برنامه‌ها، تغیر ساعت کار اداری است. به گفته وی برای این منظور نیز مذاکراتی با استان‌داران صورت گرفت و تقریباً همه استان‌داران موافقت خود را با این برنامه اعلام کرده بودند.

تغییر ساعت کاری ادارات ۲۲ استان

در این راستا مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق- با بیان این‌که تاکنون اصلاح ساعت اداری ۲۲ استان قطعی شده است به ایسنا گفت: استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و یک استان دیگر اصلاح خواهد شد. البته ممکن است حدود پنج استان دیگر نیز به استان‌های مذکور اضافه شوند.

وی به این سوال که ساعت ادارات در پایتخت به دلیل افزایش دما تغییری خواهد یافت یا خیر، پاسخ داد: این موضوع با توجه به مصرف فعلاً ضرورتی نداشته است.

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات

سخنگوی صنعت برق درباره این‌که ساعت ادارات چه تغییری خواهد یافت، توضیح داد: ساعت اداری ادارات یک ساعت زودتر آغاز شده و یک ساعت زودتر به پایان می‌رسد.

رجبی مشهدی از بررسی میزان مصرف برق در ادارات بعد از ساعت تعطیلی آن‌ها خبر داد و افزود: بعد از اتمام ساعت اداری قطع وسایل سرمایشی و چراغ‌ها بررسی می‌شود تا مطمئن شویم مصرف ادارات کاهش یافته است.

وی در پایان درباره این‌که اصلاح ساعت از چه تاریخی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع به تشخیص استانداران خواهد بود. برخی از استان‌ها این تغییر را از ۱۵خردادماه آغاز کردند.

اخبار داغ ۱۰ گل فوق العاده هوشمندانه مسی فیلم: ۱۶ تصادف وحشتناک رالی/ حتی BMW هم طاقت نیاورد! ناگفته‌هایی از دیپلمات‌ها و دیپلماسی در روز تشییع امام خمینی بی‌خبری اطرافیان احمدی‌نژاد از خودکشی عبدالرضا داوری مکزیک، "سند سری" ترامپ را منتشر کرد قیمت انواع ظرفشویی در بازار/ جدول قیمت‌ها

منبع: فردا

کلیدواژه: تغییر ساعت کاری ادارات وزارت نیرو تغییر ساعت کاری ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ساعت گوشی بازهم یک ساعت جلو رفت، چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، اگر گوشی شما به صورت خودکار، ساعت را تغییر داد و به جلو کشید، با تماشای ویدئوی زیر مشکل را برطرف کنید.

کد خبر 839528 برچسب‌ها تغییر ساعت ساعت موبایل

دیگر خبرها

  • ساعت کاری میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد
  • هشدار نسبت به قطع و تغییر دُز خودسرانه دارو در رمضان
  • اعلام ساعت کاری ادارات گلستان در ماه مبارک رمضان
  • شعب کشیک و ساعت کاری بانک کارآفرین در ایام نوروز اعلام شد
  • بینید | اگر ساعت موبایلمان بعد از عید تغییر کرد چه کنیم؟
  • تغییر ساعت کاری سامانه چکاوک
  • ضرورت مناسب‌سازی محیط اشتغال معلولان
  • ضرب الاجل به ادارات استان بوشهر در مناسب سازی محیط برای معلولان
  • چرا شیوه اعطای «سهمیه بنزین به خودرو » باید به «سهمیه به نفر» تغییر کند؟
  • اگر ساعت گوشی بازهم یک ساعت جلو رفت، چه کنیم؟