Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:05:00 GMT

نماینده مجلس: پرورش در نظام آموزشی از حاشیه خارج شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۵۷۹۹

نماینده مجلس: پرورش در نظام آموزشی از حاشیه خارج شود

«علیرضا سلیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: یکی از مسائل جدی وزارت آموزش و پرورش این است که پرورش در حاشیه قرار گرفته و از این مقوله مهم غفلت شده است.

وی افزود: فردی که قرار است در رأس وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد، لازم است به این مقوله مهم توجه داشته باشد، وزارتخانه را بشناسد، درد معلمان را درک کند و به اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی اعتقاد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در دستگاه تعلیم و تربیت این است که درباره سند تحول اظهارات بسیاری گفته شده، اما مفاد آن چندان اجرایی نشده است؛ به همین خاطر فردی که از سوی دولت برای احراز پست وزارت معرفی می‌شود، باید برای تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشد و در مسئله رفع معیشت فرهنگیان نیز به صورت جدی وارد شود.

سلیمی تصریح کرد: مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تولید محتوای آموزشی است، موضوعی که پسرفت داشته و به جای پیشرفت، در این زمینه همواره به عقب رفته‌ایم.

وی جذب نیروی انسانی را موضوع مهم دیگری برشمرد که بهای چندانی به آن داده نشده و منجر به این شده در سه چهار سال آینده شاهد خارج شدن ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از بدنه وزارت آموزش و پرورش بدون جایگزینی برای آنها باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فردی که وارد آموزش و پرورش می‌شود باید به عدالت تحصیلی بیشتر بپردازد؛ مسئله‌ای که اکنون کمرنگ شده و ما مدارس لاکچری با دریافت شهریه چند ۱۰ میلیونی داریم. برخی دانش آموزان از معلمان ویژه بهره مند هستند، اما در کنار آن شاهد وجود مدارس کپری و زاغه نشین هم هستیم که این وضعیت عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برد.

سلیمی جایگاه دانشگاه فرهنگیان را در نظام آموزشی حائز اهمیت دانست و گفت: اگر موقعیت این دانشگاه جدی گرفته شده بود، اکنون با معضل کمبود نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت مواجه نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه وزارت آموزش و پرورش از چالش‌ها و مشکلات رهایی پیدا کند، باید ضمن خودداری از هر گونه رفتار سیاسی، انتصابات نیز بر اساس لیاقت و توانمندی‌های افراد صورت گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان

استاندار سمنان گفت: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس ‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به منظور ارتقای بیش از پیش شاخص‌های آموزشی در سطح استان در بحث تخصیص اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان، نگاه و رویکرد ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان در حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط از دیگر مسائلی است که ضرورت دارد به صورت ویژه مدنظر باشد.

هاشمی تصریح کرد: توجه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی در سطح مدارس با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث آزمون امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت‌دار فعلی آموزش و پرورش استان است که باید تمام امکانات لازم با تشکیل ستاد پیشتیبانی از آزمون برای این مهم فراهم شود.

استاندار سمنان گفت: در راستای ارتقای مسئولیت‌پذیری و تقویت احساس تکریم از مقام معلم، ضرورت دارد تا اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح استان با نقش‌آفرینی و محوریت دانش‌آموزان برگزار شود.

کد خبر 747556

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد