Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:06:28 GMT

ایتام قزوین صاحب خانه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۰۴۹

ایتام قزوین صاحب خانه می شوند

مومنی گفت: با استفاده از ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی تا پایان سال جاری همه ایتام قزوین صاحب خانه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، «مجید مومنی» در بازدید از چند خانواده تحت حمایت در روستای آکوجان از توابع بخش الموت غربی بیان کرد: برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت رسانی به نیازمندان بر رفع موانع اصلی در زندگی آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: مسکن، اشتغال و درمان سه موضوع مهم در جریان خدمت رسانی به مددجویان قرار دارد؛ در حوزه درمان کار خدمت رسانی مددجویان به صورت متمرکز به بیمه سلامت واگذار شده است.

 

وی اضافه کرد: در زمینه مسکن هم هر ساله اقدامات این نهاد برای خانه دار کردن مددجویان در جریان است ولی طی سال 97 گام بزرگی برای خانه دار کردن مددجویان برداشته شد به طوری که 425 واحد مسکن مهر برای نیازمندان خریداری شد.

 

مومنی افزود: با این اقدام که با عنایت الهی صورت گرفت، جریان خانه دار کردن مددجویان استان قزوین سرعت بیشتری گرفت و با اقدامات انجام شده و با استفاده از ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی تا پایان سال جاری همه ایتام قزوین صاحب خانه می شوند.

 

وی اعلام کرد: گام بعدی خدمت رسانی به نیازمندان، اشتغال است البته اشتغال مددجویان با ارائه برنامه های مهارت آموزی فنی و حرفه ای و استعدادسنجی مددجویان پیگیری می شود تا با ایجاد اشتغال و درآمد برای مددجویان، قطع وابستگی آنها به کمک دیگران محقق شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مددجو نباید بدون اشتغال انتظار تغییری در زندگی خود داشته باشد از این رو مددجویان دارای مهارت باید مشغول به کار شده و یا در صورت عدم وجود توانایی کارهای خاص، از ظرفیت های اشتغال زایی ایجاد شده از سوی این نهاد استفاده کنند.

 

وی توضیح داد: یکی از ظرفیت های ایجاد اشتغال برای نیازمندان و به ویژه مددجویان روستایی ارائه آموزش های لازم برای اجرای طرحهای صنایع دستی در زمینه های قالی بافی، گلیم بافی و غیره با تأمین مواد اولیه و خرید محصولات مددجویان است.

 

مومنی تأکید کرد: تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه خدمت به مددجویان با استفاده از ظرفیت هایی است که به ارتقای واقعی زندگی نیازمندان منجر شود در واقع مددجو باید در کنار حمایت ها این نهاد با تلاش خود راه را برای زندگی توأم با عزت و کوشش خود فراهم کند.

 

وی یادآور شد: بیش از 16 هزار زن سرپرست خانوار در استان قزوین تحت حمایت این نهاد هستند که لازم است ظرفیت اشتغال خانگی برای این عده فراهم شود البته اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار در مشاغل جدید مورد قبول این نهاد است .

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه شیراز اردبیل آمریکا خبرگزاری شبستان مجلس مسجد مدیرکل کمیته امداد قزوین مسکن ایتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

الهی راد در ابتدای این سفر با فرماندار شهرستان دیدار و به ارائه گزارش عملکرد خدمات امداد در این شهرستان پرداخت.‌ وی ضمن بازدید از روند خدمت رسانی به مددجویان در شهرستان راز وغلامان از دو مرکز نیکوکاری، چند طرح اشتغال در شهرستان  و از منزل یک خانواده یتیم نیز بازدید که مساعدت موردی و پیگیری طرح ساخت مسکن برای این خانواده انجام گرفت.‌    اهم اقدامات انجام گرفته در شهرستان: حمایت از دو هزار و ۷۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۱۸۴ نفر.  توزیع ۱۱۶ سری جهیزیه بین نوعروسان در شهرستان. توزیع ۱۹۷ عدد لوازم ضروری زندگی. ایجاد ۳۱۱ نفر فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان. احداث ۲۸۹ واحد مسکن از محل تفاهم‌نامه‌ها. گفتنی است؛ برون سپاری امورات کمک به نیازمندان به مردم توسط مراکز نیکوکاری از اهداف تاسیس این مراکز است و از طریق این مراکز توسط مردم نیازمندان شناسایی و به آنها کمک خواهد شد. در شهرستان راز و غلامان ۸ مرکز نیکوکاری فعال هستند ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری