Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا روشن روان دبیر ریاضی و عضو نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: نهضت نهج البلاغه خوانی از سال 1392 توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع بنیان‌گذاری شد.
وی افزود: این نهضت، دین یا مذهب خاصی را در نظر ندارد و برای تمامی مردم در سرتاسر جهان سبک زندگی صحیح و صالح را آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روشن‌روان توضیح داد: در سنگ اندازی‌های دشمن، سنگ انداختن ما درست نیست بلکه ما باید با استفاده از این گنج نهان از غربت و گمراهی، خود را نجات دهیم و نباید از ارزشهای نهج البلاغه غافل شویم.
روشن روان با اشاره به سخن سید رضی در قرن چهارم هجری مبنی بر «من یقین دارم زمانی خواهد رسید که نهج البلاغه دنیا را تحت سیطره خود در می‌آورد» بیان کرد: روزی را می‌بینیم که نهج البلاغه به دنیا حکومت می‌کند و سبک زندگی آن در مقابل سبک زندگی آمریکایی حاکم می‌شود.
وی افزود: با این نهضت امتی را خواهیم ساخت که دیدگاه متفاوتی دارند و در زیر پرچم آقا امام زمان(عج) جمع می‌شوند چرا که نهج البلاغه زبان فطرت انسانهاست.

نهج البلاغه نظام‌سازی صحیح را آموزش می‌دهد
روشن روان با اشاره به اهداف اصلی تشکیل این نهضت تصریح کرد: بعد از 5 سال مطالعه و تحقیق به روی نهج البلاغه دانشمندان و عالمان به این نتیجه رسیدند که اگر این کتاب از آخر به اول خوانده شود یعنی از حکمت‌ها آغاز شود بهتر درک و راحت‌تر فهمیده می‌شود.
وی با بیان اینکه در خواندن و درک نهج‌‎البلاغه الگوی ما قرآن است، ابراز کرد: در طرح نهضت نهج‌البلاغه خوانی همانطور که برای آشنایی کودکان با قرآن از جز 30 و سوره های آسان‌تر آغاز می‌کنیم در نهج البلاغه نیز از حکمت‌ها که کوتاه‌تر هستند شروع می‌کنیم و سپس نامه‌ها و بعد خطبه‌ها را مطالعه می‌کنیم.
روشن‌روان با اشاره به اینکه هر کاری آداب و رسومی دارد، تصریح کرد: طبق حکمت 5 نهج‌البلاغه، قانون زندگی حرفه‌ای آگاهی به آدابِ هر کاری است، در این بین نقاط قوت و ضعف را نیز باید بشناسیم، آداب خواندن نهج البلاغه از قرآن برگرفته شده است.
وی با اشاره به سخن شهید مطهری مبنی بر اینکه هر کتابی که خوب بود حداقل یک بار روزنامه‌وار آن را بخوانید، افزود: نهج‌البلاغه کتابی است که به ما راه و رسم زندگی درست و نظام‌سازی صحیح را آموزش می‌دهد پس باید یک بار هم که شده آن را روخوانی کرده همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «هر آنچه شما می‌خواهید در نهج البلاغه وجود دارد» قطعا درک آن رشد فکری را حتی برای کسانی که منتظر امام زمان (عج) نیستند هم به دنبال دارد.
روشن روان گفت: این طرح به تعداد افرادی که خواستار تهیه کتاب نهج‌البلاغه باشند کتاب ارزان قیمت در اختیار آنها قرار می‌دهد و با این کار سعی در رشد فرهنگ گفتمان و حکمت در عصر امام زمان (عج) داریم.

کمک 7 میلیون تومانی نهضت نهج البلاغه خوانی همدان به سیل‌زدگان
وی افزود: نهضت مذکور در شهر همدان برای سیل زدگان اخیر، حدود 7 میلیون تومان را جمع آوری کرده و این نهضت نیز در کمک های مردمی کشوری حدود 47 میلیون تومان سهیم شد.
این عضو گروه نهج البلاغه خوانی در همدان با اشاره به اینکه در این طرح در همدان به مرحله تدبر رسیده‌ایم، یادآور شد: این نهضت سعی دارد خواندن آسان نهج البلاغه را در 6 مرحله در مساجد، خانه‌ها و پایگاه‌ها به مردم آموزش دهد، دنیا تشنه سبک زندگی است و نهج البلاغه سبک درست زندگی را به مردم آموزش میدهد.
روشن روان با اشاره به اینکه دانشمندان خارجی که از ادیان مختلف هستند نهج البلاغه را به همین روش مطالعه می‌کنند، بیان کرد: «جرج سجعان جرداق» نویسنده و روشنفکر لبنانی که مسیحی است و با عشق به امیرالمؤمنین(ع) به دین اسلام گرویده است، می‌گوید« من نهج البلاغه را 200 بار در 40 سال مطالعه کردم» چه چیزی باعث می‌شود تا اینگونه این کتاب عزیز شود و یک دانشمند از یک دین متفاوت کتابی را با این عنوان «علی صدای عدالت انسانیت» بنویسد؟
وی ادامه داد: همانطور یک دانشمند انگلیسی در این باره می‌گوید« اگر آن خطیب توانا هم اکنون بر محور کوفه بود تمام سران، گرد هم آمده و خود را دریای علم و حکمت علی غرق می‌کردند.»
روشن روان در پایان خاطرنشان کرد: دنیا تشنه سبک زندگی سالم است و هیچ کتابی نتوانسته است تا امروز روشی درست را معرفی کند اما نهج البلاغه در پروژه تربیتی و زندگی سالم امتحان خود را پس داده است و نتایج آن تربیت شدگانی چون امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان نهج البلاغه خوانی کلام امیرالمومنین ع آشنایی با نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش

روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده خبر داد.

شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آنها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

منبع: ایران

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی + ویدئو
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان