Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی نماینده شرکت دانش بنیان تولید کننده رنگ‌های پودری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از ثبت اختراع‌های این شرکت، رنگ پودری آنتی باکتریال نانو فناوری است که بیشتر در تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این رنگ‌های پودری قابلیت جذب بالایی در تجهیزات دارند، بیان کرد: این رنگ‌های پودری با خواص ذاتی نانوذرات استفاده شده در ساختار رنگ، هر گونه آلودگی میکروبی، باکتری و قارچی در سطح نانوذرات را تجزیه و نابود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رحمانی، این محصول توانایی حذف و نابود کردن باکتری‌ها را تا ۹۹ درصد دارد و ضمن ارتقای کیفیت محصول گام مهمی در بهبود و حفظ سلامت عمومی جامعه خواهد گذاشت.

وی با اشاره به کاربرد این رنگ های پودری خاطر نشان کرد: این محصول آنتی باکتریال، برای دستگاه‌های فعال در محیط‌های بیمارستانی، کلینیکی، ازمایشگاهی، تجهیزات بهداشت و شستشو، تجهیزات هتلینگ بیمارستانی، اتاق انتظار، دستگاهای و تجهیزات بخش‌های عمومی و عفونی، مناسب است.

وی ادامه داد: همچنین از این رنگ ها در اتاق تمیز، تخت‌های بیمارستانی نیز استفاده می شود که برای این منظور تاکنون به شرکتهای داخلی و صنعت دفاعی کشور فروش داشته ایم.

رحمانی با بیان اینکه از نانو مواد در این رنگ، استفاده شده و از چسبندگی بالایی برخوردار است، بیان کرد: این رنگ نسبت به سطح رنگ‌های معمولی از قابلیت جذب بالایی برخوردار است که این قابلیت تا ۱۰ برابر نشان داده شده است.

وی افزود: همچنین این رنگ نانو از نظر خوردگی مقاومت بالایی نسبت به نمونه های دیگر دارد و در شرایط جوی مختلف مانند رطوبت و…مقاومت بیشتری نسبت نمونه های معمولی از خود نشان می دهد.

این محقق در خصوص صادرات این محصول گفت: تاکنون این رنگ پودری آنتی باکتریال به عراق صادر شده است؛ همچنین بنا داریم با کمک ستاد توسعه فناوری نانو، خط تولید این رنگ پودری را راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: این محصول دارای گواهینامه نانو ساختار است و تاییدیه کیفی از آزمایشگاه های استاندارد داخلی و خارجی را اخذ کرده است؛ همچنین گواهینامه از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کرده است.

کد خبر 4641745

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو نانو ذرات بیمارستان رضا رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داد.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در دیدار با مدیر منطقه مدیترانه شرقی در تهران که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می توان به تحت پوشش قرار گرفتن داروهای اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می تواند با برنامه ریزی و نظارت درست ، افراد خانواده تحت پوشش برنامه های سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • باتری یو پی اس و کاربرد آن
  • سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت
  • بهره‌برداری از پولیش رنگ نانویی در شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو
  • ۳ مصدوم در حادثه جاده آبادان به اهواز
  • پوشش‌های زیستی نانویی ایران‌ساخت