Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران، افشای طرح امارات برای اشغال شهر عدن، نام گذاری شهرکی در جولان به نام بلندی های ترامپ و درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام مشارکت رسمی اسرائیل در کنفرانس بحرین نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس رسماً از مشارکت تل آویو در نشست ضد فلسطینی منامه خبر داد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله تاکید کرده بود که نشست بحرین در حقیقت اولین گام در راستای اجرای توطئه آمریکایی معامله قرن برای حذف مسئله فلسطین است.

قرار است در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) یک کنفرانس صهیونیستی آمریکایی در منامه بحرین به‌عنوان اولین بخش از معامله قرن برگزار شود. برگزاری این کنفرانس با مخالفت گسترده گروه‌های فلسطینی و مقاومت و مسلمانان کشورهای مختلف شده است.

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوری آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

دیدار هیأت بلندپایه جنبش «حماس» با وزیر اطلاعات ایران

هیأتی بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش با سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیروت دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار در مورد راه‌های مقابله با تهدیدات و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منطقه به طور عام و فلسطین به طور خاص گفتگو کردند.

هیأت حماس در این دیدار روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و راه‌های تقویت آن را هم با علوی بررسی کرد.

دو طرف بر ضرورت تداوم این دیدارها به منظور مقابله با خطرات و تهدیدات ناشی از اصرار آمریکا بر تحمیل معامله قرن بر فلسطینیان بر خلاف خواست و میل آنان تاکید کردند.

در این دیدار همچنین تاکید شد که معامله قرن صرفاً در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و تثبیت اشغالگری در سرزمین فلسطین و نادیده گرفتن حقوق ملی و ثابت فلسطینیان است.

افشای طرح امارات برای اشغال شهر عدن

یک نوار صوتی منتسب به نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن از وجود طرحی اماراتی برای کنترل شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت ابو ظبی به عدن پایتخت نیروهای فراری عبد ربه منصور هادی خبر داد.

مهران قباطی فرمانده تیپ زرهی چهارم گارد ریاست جمهوری یمن گفت: شورای انتقالی جنوب، اقداماتی برای تسلط بر بانک مرکزی، وزارتخانه های دولتی و کاخ ریاست جمهوری عدن انجام داده است.

وی در این فایل صوتی که به رسانه‌ها درز پیدا کرده، گفت: نشستی با ریاست احمد المیسری وزیر کشور یمن با حضور فرماندهان نظامی و امنیتی برای بررسی طرح شورای انتقالی برگزار شد.

گفتنی است فرماندهان این جنبش جنوبی حضور امارات در عدن و دیگر استان های یمنی را نوعی اشغالگری می‌دانند که باید بدان پایان داد.

«علی محمد سعدی» یکی از فرماندهان این جنبش در ماه مه حمله شدیدی به امارات کرد و ابوظبی را به تشکیل شبه نظامیان منطقه‌ای متهم کرد که تهدیدی برای وحدت و ثبات یمن هستند.

السعدی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: برخی خیالات خامی می‌پرورانند و می‌گویند امارات ارتش جنوبی تشکیل داده و با پول و سلاح آن را تغذیه کرده، اما حقیقت این است که حتی تا این لحظه ارتشی وجود ندارد و این نیروها فقط شبه نظامیان منطقه ای هستند. این شبه نظامیان بمب ساعتی هستند که امارات هر زمان که حس کند دیگر به صلاحش نیست، آن را منفجر می‌کند.

«فادی باعوم» رئیس دفتر سیاسی این جنبش جنوبی نیز از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن نیز خواست امارات را از این ائتلاف عربی بیرون کند. وی حضور امارات در یمن را اشغالگری دانست، زیرا کانونی را برای تسلط شبه نظامیان بر سقطری، حضرموت، عدن، شبوه، المهره، ابین، میون و باب المندب در جنوب ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: اماراتی‌ها برای منافع و تحقق اهداف خود در جنوب و نه برای مردم یمن آمده‌اند، آنها هر جا که پای گذاشته‌اند از بنادر و منابع نفتی را تحت سیطره خود درآورده اند.

نام گذاری شهرکی در جولان به نام بلندی های ترامپ

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسمی در بلندی‌های جولان، شهرکی را به اسم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نام گذاری کرد.

نتانیاهو و سفیر آمریکا در اسرائیل در ورودی این شهر که هنوز ساخته نشده از پلاکاردی رونمایی و آن را بلندی‌های ترامپ نام‌گذاری کردند.

نتانیاهو گفت: این روزی تاریخی برای قدردانی از رئیس جمهور آمریکا است که حاکمیت اسرائیل را بر بلندی های جولان به رسمیت شناخته است.

اسرائیل در سال ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان متعلق به سوریه را اشغال و در سال ۱۹۸۱ عملاً آن را ضمیمه خاک خود کرد.

حدود سه ماه پیش دونالد ترامپ آمریکا را اولین کشوری کرد که حاکمیت اسرائیل را بر این بلندی‌ها به رسمیت شناخته است.

گفتنی است که سازمان ملل متحد بلندی های جولان را جزء خاک سوریه می‌داند.

درخواست ترکیه از ایران و روسیه در مورد ارتش سوریه

مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی گفت: دیکته یا اعمال فشار آمریکا در زمینه اس -۴۰۰ را تحمل نمی‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه بی اشاره به حضور نظامیان کشورش در خاک سوریه بدون کسب اجازه از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین المللی در این خصوص ادامه داد: در قبال حملات نظام بشار اسد به نیروهای ارتش ترکیه نرمش نشان نداده و حق آن را کف دستش می‌گذاریم.

وی ادامه داد: حملات نظام اسد (به نقاط دیدبانی ترکیه در سوریه) را تحمل نمی‌کنیم چون مغایر توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب است. ممانعت از حملات نیروهای اسد برعهده روسیه و ایران است، زیرا این دو کشور ضامن آن هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران عربستان ترکیه برجام اروپا آمریکا علی پروین مهدی طارمی طرح ترافیک ۹۸ شورایاری ها سعید معروف برانکو ایوانکوویچ محمد باقر قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم

مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

به گزارش ایرنا، مسئول رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان، گفت: سران حماس در دوحه حضور دارند و قصد جابجایی و خروج از قطر را ندارند.

ولید الکیلانی در گفت وگو با شبکه العربیه، افزود: به دنبال مکان اقامت جایگزین به جای قطر نیستیم.

وی درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسیران با رژیم اسراییل نیز، گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفت وگو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

«ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آنها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هیچ خانواده اسرائیلی مایل نیست که فرزندش را برای دفاع امارات و بحرین بفرستد!
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم