Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:07:33 GMT

راه اندازی سامانه استعلامات منابع طبیعی «سامط»

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۳۸۷

راه اندازی سامانه استعلامات منابع طبیعی «سامط»

سامانه استعلامات منابع طبیعی «سامط» در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و شفاف سازی خدمات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مقامات کشورمان و در راس آنها رییس جمهوری و پس از آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره در سخنرانی ها و نشست های خود با سایر مقامات و دستگاه های مختلف بر لزوم راه‌اندازی «دولت الکترونیک» اشاره و تاکید داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دولت الکترونیک به استفاده از دستگاه‌های ارتباطیِ الکترونیکی، رایانه‌ها و اینترنت به‌منظور ارائه‌ خدمات عمومی به شهروندان و دیگر افراد حاضر در یک کشور یا منطقه اشاره دارد. درواقع خدماتی که دولت الکترونیک ارائه می‌دهد، اشکال مختلفی به‌خود می‌گیرد از جمله «تعاملات دیجیتالی بین شهروندان و دولت» (C2G)، «تعاملات دیجیتالی بین یک دولت با دیگر سازمان‌های دولتی» (G2G)، «تعاملات دیجیتالی بین دولت و شهروندان» (G2C)، «تعاملات دیجیتالی بین دولت و کارمندان» (G2E) و نهایتا «تعاملات دیجیتالی بین دولت و کسب‌و‌کارها» (G2B).

 

بنابراین گزارش با آغاز به‌کار دولت الکترونیک، اطلاعات مهم بیشتری از جای‌جای کشور استخراج می‌شود، اطلاعاتی که دانستن آن‌ها برای کسب‌و‌کارها اهمیت زیادی دارد. درضمن راه‌اندازی دولت الکترونیک باعث می‌شود تا آن اطلاعات به‌شکلی شفاف‌تر و دقیق‌تر بیان شوند از این رو در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفته شده همه فرآیندها در دستگاه‌های اجرایی باید الکترونیک شود و وظیفه مجلس شورای اسلامی پیگیری و نظارت بر اجرای این موضوع است.

 

این گزارش می افزاید: هم اکنون جلساتی با همین موضوع با ۶ وزارتخانه و با حضور نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و نمایندگان دستگاه‌ها در حال ارائه پروژه‌های در دست اجرا و کارهای انجام گرفته خود در این ارتباط هستند.

 

حالا در راستای ایجاد دولت الکترونیک سامانه استعلامات منابع طبیعی (سامط) با هدف توسعه خدمات دولت الکترونیک و اصلاح نظام اداری، برای ثبت استعلام اراضی استان تهران راه‌اندازی شده است. این سامانه با حضور توفیقی مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان پیشخوان دولت، رحمن پور نماینده سازمان مرکزی نظام مهندسی و طاهری رئیس کل منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان ورامین رونمایی شد و آغاز به کار کرد.

 

دبیرکل کانون سراسری پیشخوان دولت این خبر را اعلام کرده و ایبنا به نقل از وی آورده است: «زیرساخت‌های دفاتر پیشخوان دولت در خدمت تمامی دستگاه هاست و زمینه سهولت را برای همه دستگاه‌ها با حفظ مراحل امنیتی ایجاد می‌کند که این فضا زمینه هم افزایی برای بخش‌های غیردولتی را هم فراهم می‌آورد و هیچگونه وابستگی به بخش دولتی ندارد.»

 

این گزارش می افزاید: هدف ایجاد سامانه سامط شفاف سازی خدمات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران است و این سامانه فرایند پاسخگویی به استعلامات وارده به اداره کل منابع طبیعی را تسهیل می‌کند و گامی اساسی برای اصلاح نظام اداری و مدیریت سبز، اشتغال زایی و برون سپاری خدمات بر می‌دارد.

 

متقاضیان می‌توانند برای ثبت استعلامات مربوط به اراضی خود به دفاتر پیشخوان دولت در استان تهران که سیستم برای آن‌ها فعال شده است مراجعه و اقدام به ثبت استعلام مربوطه کنند. چرخه فرایند مکاتبات و امور انجام شده با پیامک تلفن همراه (sms) به اطلاع متقاضیان خواهد رسید و به مراجعه حضوری به ادارات کل منابع طبیعی نیازی نیست./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه دهه کرامت نماز جمعه شیراز خطبه های نماز جمعه دهه کرامت در فارس خبرگزاری شبستان شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت جشن های دهه کرامت استان بوشهر دولت الکترونیک منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک

سید رضا مظهری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ۱۲ شرکت دانش بنیان، سامانه نوبت دهی الکترونیک بیمارستان‌ها را راه اندازی کرده اند و همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: البته هنوز بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی هنوز به سامانه نوبت دهی الکترونیک وزارت بهداشت متصل نیستند.
مظهری با بیان اینکه همه بیمارستان‌های دولتی به این سامانه متصل هستند و در شهر‌های کوچک که شاید مراجعه چندانی وجود ندارد نیاز به این موضوع نبوده است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه در بیمارستان‌های بزرگ همچون امام خمینی و شریعتی همه ظرفیت پذیرش بیمارستان به نوبت دهی الکترونیک اختصاص داده نشده است ادامه داد: در اینگونه بیمارستان‌ها به علت ارجاع بیماران از سایر بیمارستان‌ها و حتی نیاز به مراجعه حضوری نمی‌توان همه ظرفیت نوبت دهی را به صورت الکترونیک اختصاص داد.
مظهری با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد مشکلات سامانه نوبت دهی الکترونیک برطرف شده است ادامه داد: ۱۰ درصد در خصصو ارتقای سامانه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: معاونت درمان باید بیمارستان‌ها را ملزم کند بر اساس ضوابط نوبت دهی الکترونیک را انجام دهند و برای جامعه نیر فرهنگ سازی شود تا بیشتر بر اساس سامانه nobat.behdasht.gov.ir وارد سامانه شده و نوبت خود را بر اساس بیمارستان مورد نظر و تخصص و تاریخ مورد نظر انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک