Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه مسگر زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج، جشنواره نوجوان خوارزمی را فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان متوسطه اول در تولید آثار علمی و پژوهشی دانست و اظهارداشت: این جشنواره با ایده هدف و شعار کارآفرینی اجرایی شده است.

وی بالابردن دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان درزمینه پژوهش، شیوه کشف و حل خلاقانه مسایل را از مهمترین اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی برشمرد و گفت: دست سازه، زبان و ادبیات فارسی، زبان خارجی، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه های کسب وکاردانش آموزی ازمحورهای این جشنواره مهم ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسگر زاده افزود: الکترونیکی شدن فرایند ثبت نام، برگزاری رویداد علمی فناوری، اتخاذ رویکرد مشارکتی، گروهی و کارآفرینانه از ویژگی‌های مهم جشنواره پنجم نسبت به جشنواره های قبلی نوجوان خوارزمی است.

وی با بیان اینکه اکنون نظام آموزشی کشور دوره تحول را سپری می‌کند، تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش تبدیل مدارس به آموزشگاه های بزرگ است تا دانش‌آموزان بیش از گذشته استعدادهای خود را در این فضا شکوفا کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسط وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش دارد مدرسه را از حالت منفعل به پویا و فعال تبدیل کند.

وی افزود: دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با اجرای جشنواره‌ها، مهارت‌های مختلف را فرا می‌گیرند که در دوره تحصیلی ابتدایی طرح جابربن حیان، در دوره اول متوسطه جشنواره نوجوان خوارزمی و دوره دوم متوسطه جشنواره جوان خوارزمی برگزار می‌شود.

مسگرزاده با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره نوجوان خوارزمی در استان های مختلف در دهه اول شهریورماه ۹۸ به اصفهان اعزام می‌شوند، یادآورشد: مرحله کشوری این جشنواره نیز فرصت بسیار خوب برای مبادله علمی بین دانش‌آموزان است.

۱۴ میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید کرمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی دوره دوم ابتدایی، دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته‌های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: با محوریت طرح شنا در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی، طرح شنا برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: آئین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسماً آغاز می‌شود

وی افزود: این طرح در راستای شادابی و نشاط، طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح، دانش آموزان گواهی مهارت شنا دریافت می‌کنند.

کد خبر 6088416

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان