Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:38:13 GMT

اساسنامه انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی تصویب نشد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۴۸۹

اساسنامه انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی تصویب نشد

جواد روشندل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین مجمع عمومی انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی ۲۳ خرداد جاری برگزار شد و در آن ۲۳۴ نفر از جامعه مخاطب یا اعضای انجمن حضور یافتند که تعداد آنان طبق اساسنامه در حد لازم نبود.

وی ادامه داد: پس از احصای بانک جامع اطلاعاتی انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی اعضای این انجمن به ۹۰۶ هنرمند رسید که هر یک از آنها علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی، از یکی از شرایط ۱۲ گانه اختصاصی نیز برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: داشتن نمایشگاه اختصاصی، لوح تقدیر، رتبه در جشنواره‌های کشوری و استانی از جمله شرایط اختصاصی ۱۲ گانه جامعه مخاطب یا اعضای انجمن هنرهای تجسمی است به نحوی که هر یک از هنرمندان که به لحاظ سابقه و تجربیات مستندات کافی در اختیار داشته باشند می‌توانند به عنوان جامعه مخاطب و عضو شناخته شوند.

وی افزود: نخستین مجمع عمومی انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی به منظور تصویب اصلاحیه اساسنامه آن برگزار شد اما به نتیجه نرسید زیرا طبق اساسنامه باید افزون بر ۵۰ درصد اعضا در مجمع عمومی حضور داشته باشند که این مهم میسر نشد.

روشندل ادامه داد: دومین نشست مجمع عمومی انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی روز ششم تیر ماه آتی برگزار می‌شود تا اساسنامه جدید با رأی اعضا به تصویب برسد. پس از آن مجمع دیگری به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره جدید انجمن برگزار خواهد شد.

وی گفت: انجمن هنرهای تجسمی مبتنی بر اساسنامه خود دارای ۱۱ رشته است اما هنرمندان خراسان رضوی در ۱۰ رشته آن فعالیت دارند و نیز هر رشته از یک عضو در هیأت مدیره انجمن برخوردار است.

۳۲ گروه فعال نمایشی در عرصه تئاتر خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد ۱۸ گروه مربوط به مشهد است. همچنین ۲۶ انجمن هنرهای نمایشی در شهرستانهای استان خراسان رضوی فعالیت دارند. ۱۸۰ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در رشته‌های هنرهای تجسمی و خوشنویسی، سرود و آهنگهای انقلابی، هنرهای نمایشی و هنرهای سنتی در سطح خراسان رضوی دایر و از این تعداد ۸۰ آموزشگاه در سطح شهر مشهد فعال هستند. ۲۵ آموزشگاه موسیقی و پنج شرکت تولید و تکثیر آثار موسیقایی نیز در این استان فعالیت دارند.

۷۴۸۹/‌۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفتگو با رادیو فرهنگ درباره تصویب برنامه ملی انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در آستانه تصویب در شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

امامی به بررسی پیش نویس این سند در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و به ویژه ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان «برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی» آماده کردیم که در هشتصد و هفدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضای اصلی شورا و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی داشت.

وی همچنین گفت: در این نشست مقرر شد نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهاد‌های دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور، پژوهشگران، گروه‌های دغدغه‌مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در این زمینه برای نخستین در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی بزودی در قالب یک گزارش راهبردی به همت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

امامی افزود: نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد و دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی هستیم.

وی همچنین گفت: منظور ما از انس عمومی، حضور جدی شخصیت‌های کهن فارسی و معانی بلند در صنایع فرهنگی و مصرف فرهنگی جامعه است.

امامی این را هم گفت که پس از تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی در شورای فرهنگ عمومی، برای طرح و تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان
  • طراحی پوسترهای جدید به مناسبت شکست هیمنه آمریکا در طبس
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • توضیحات شرکت پلیمر آریاساسول در رابطه با مصوبات مجمع عمومی سال ۱۴۰۲
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)
  • دوفوریت بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تصویب شد