Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار ابوزیدآباد از بهسازی، ترمیم و لکه گیری و آسفالت بیش از بیست هزار متر مربع معابر شهری این شهر طی سه ماه گذشته خبر داد.

«رضا اسماعیل زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل، بهسازی و لکه گیری آسفالت معابر از جمله مطالبات به حق شهروندان خواند و گفت: شهرداری ابوزیدآباد عملیات ترمیم نوار حفاری و لکه‌گیری و آسفالت خیابان‌ها، کوچه ها و معابری که نیاز به ترمیم و بهسازی دارند در اولویت کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آسفالت ۲۰ هزار متر مربع معابر شهری ابوزیدآباد

 

شهردار ابوزیدآباد این طرح را در راستای رفع مشکلات شهروندان ، سهولت تردد، حفظ حقوق شهروندی و در جهت انجام تکالیف قانونی خود و جلب رضایت شهروندان خواند و گفت: این طرح از اواخر سال ۹۷ آغاز شد و طی دو مرحله زیرسازی و لکه گیری، تاکنون ۲۰ هزار متر مربع از معابر این شهر لکه گیری و آسفالت شده است که ۱۵ هزار متر مربع آن در سال ۹۸ انجام گرفته است.

 

اسماعیل زاده اجرای طرح زیرسازی، زیباسازی و آسفالت پارکینگ و فضای سبز اطراف آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) را از دیگر طرح های اجرایی اخیر شهرداری عنوان کرد و گفت: آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) به عنوان پایگاه و قطب مذهبی و دینی این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است که در طول سال برنامه های ملی و مذهبی مختلفی در آن مکان مقدس برگزار می شود. لذا با توجه به آزادسازی ها و توسعه اطراف آستان مقدس در سال های اخیر و ضرورت زیباسازی اطراف آن و با توجه به احداث پارکینگ خودرویی آن مکان مقدس، با اجرای زیرسازی، عملیات آسفالت آن به مساحت یک هزار متر مربع انجام گرفت.

 

تعریض خیابان امام خمینی (ره)

 

شهردار ابوزیدآباد با اشاره تعریض خیابان امام خمینی(ره) در محدوده مدرسه شهید رمضانی اظهار داشت: با توافقات انجام گرفته با اداره آموزش و پرورش، واحد آموزشی مدرسه شهید رمضانی به عرض ۶ متر از خیابان امام خمینی(ره) و ضلع غربی مورد عقب نشینی قرار گرفت و شهرداری عملیات ساخت دیوارهای ضلع های غربی،شرقی و شمالی را با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال اجرایی کرد.

 

رضا اسماعیل زاده افزود: در اجرای این طرح، دیوار ضلع غربی و شرقی هرکدام به طول ۴۰ متر و دیوار ضلع شمالی به طول ۳۰ متر ساخته شد. دیوار ضلع های شمالی و شرقی هم با توجه عرض کوچه و عقب نشینی انجام گرفته، ساخته شده است و در این طرح، فوندانسیون و شناژ کف و دیوارها هم جهت استحکام سازی انجام شده است.

 

شهردار ابوزیدآباد با بیان اینکه خیابان امام خمینی(ره) یکی از خیابان های اصلی و پرتردد شهر محسوب می شود، اظهار داشت: طرح عقب نشینی و تعریض این محور به منظور روان سازی ترافیک و سهولت عبور و مرور وسایل نقلیه و عابر پیاده انجام گرفته است.

 

اسماعیل زاده تصریح کرد: عرض کم این خیابان در بعضی از نقاط، موجب ایجاد مشکلات ترافیکی برای شهروندان می شود و در سال قبل هم با توافقات اولیه با مالکان واحدهای مسکونی، بخشی از تعریض این خیابان اجرا شده است.

 

وی به عقب نشینی بخشی دیگر از واحدهای مسکونی در این خیابان اشاره کرد و افزود:  شهرداری در تلاش است با برنامه ریزی مناسب و جهت رفاه شهروندان و تسهیل عبور و مرور در خیابان امام خمینی(ره) با همکاری مالکان واحدهای مسکونی و انجام بعضی مشوّق ها، بخش دیگری از این مسیر را تعریض کند.

اجرای عملیات شستشوی درختان سطح شهر ابوزیدآباد

 

شهردار ابوزیدآباد اجرای عملیات شستشوی درختان را از دیگر فعالیت های اجرایی شهرداری عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر شرایط آب و هوا، کاهش رطوبت محیط و شیوع ریزگردها و افزایش دمای هوا، درختان و فضای سبز به دلیل برهم خوردن تعادل بین جذب آب توسط ریشه و دفع آن توسط برگ‌ها، فضای سبز دچار خزان زودرس و یا حتی حالت خشکیدگی می‌شوند. در همین راستا و به منظور کاهش سموم و حذف توده‌های گرد و غبار بر روی شاخ و برگ درختان به ویژه در بلوارها و خیابان های اصلی شهر و حفظ طراوت و شادابی آن و کنترل عوامل خسارت زا بر روی درختان، عملیات شستشوی درختان و فضای سبز سطح شهر اجرا شد.

 

اسماعیل زاده افزود: شستشوی شاخ و برگ درختان سطح شهر سبب جلوگیری از مسدود شدن روزنه‌های آبی و هوایی برگ ها که توسط ذرات آلاینده هوا و گرد و خاک پوشیده شده‌اند می شود و این کار به طولانی شدن عمر درخت کمک کرده و با تمیز شدن سطح برگها، عملکرد تنفس و تعریق به حالت عادی بر می‌گردد.

 

وی در ادامه بیان داشت: این اقدام با اولویت شستشوی درختان بلوارها و خیابان های اصلی شهر با توجه به قرارگیری در معرض انواع دوده و گازهای خودروهایی که در حال تردد در خیابان‌ها و تماس با انواع آلودگی و گرد و غبار هستند، صورت گرفت.

 

دیوار کشی پارک شقایق شهر ابوزیدآباد

 

شهردار ابوزیدآباد، عملیات دیوارکشی پارک شقایق را زا دیگر طرح های شهرداری خواند و گفت: این عملیات به طول ۷۰۰ متر و با هدف حفاظت از فضای سبز آن پارک در نیمه دوم فروردین سال جاری آغاز شد و در احداث این دیوار، تاکنون ۶۲۰ میلیون ریال هزینه شده و اعتبار برای تکمیل آن بالغ بر یک میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

اسماعیل زاده در ادامه اظهار داشت: پارک شقایق با ۳۰ هزار متر مربع مساحت شامل نماز خانه، فضای سبز، سرویس بهداشتی، آب نما، استراحتگاه، آلاچیق، بوفه، وسایل بازی کودکان و امکانات ورزشی و تفریحی دیگر در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسیده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خطبه نماز جمعه دهه کرامت اردبیل نماز جمعه خطبه های نماز جمعه دهه کرامت در فارس خبرگزاری شبستان غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت ابوزیدآباد آران و بیدگل ابوزیدآباد آسفالت اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم

مدیر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان گفت: آسفالت خیابان سلمان به مساحت ۲۲ هزار مترمربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال به پایان رسید و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها، ایجاد و مدیریت معابر است که تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه را در پی دارد و ترافیک را روان می‌سازد.

وی با بیان اینکه خیابان سلمان یکی از خیابان‌های مهم منطقه ۱۵ و به‌نوعی درگاه ورودی منطقه ۱۵ از سمت شمال منطقه است، افزود: در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری، اجرای آسفالت این خیابان، اواخر سال گذشته در دستور کار این منطقه قرار گرفت که با توجه به تعطیلات نوروزی، این پروژه در هفته جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاوه بر اجرای آسفالت خیابان سلمان به طول ۱.۵ کیلومتر، خط‌کشی ترافیکی این خیابان نیز به میزان ۵ هزار متر انجام شده است، ادامه داد: این پروژه با استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت در مساحتی حدود ۲۲ هزار متر مربع با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

نظری‌پور افزود: پروژه اجرای آسفالت بلوار میلاد نیز با استفاده از ۶۵۰ تن آسفالت، در عرصه شش هزار متر مربعی اجرا شد.

وی تصریح کرد: اجرای آسفالت خیابان سلمان و بلوار میلاد با اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال به پایان رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 747726

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت