Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر واحد تشخیص و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از سنجش ۹۰ هزار نوآموز اصفهانی در ۵۶ پایگاه در سطح استان خبر داد و گفت: به دلیل ارتباط دو سامانه‌ای سنجش و ثبت‌نام دانش‌آموزی امکان ثبت‌نام دانش‌آموز پایه اول بدون سنجش امکان‌پذیر نیست. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

مژگان رسولیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به سنجش سلامت نوآموزان اصفهانی، اظهار داشت: 90 هزار دانش آموز پیش دبستانی و پایه اول در قالب 56 پایگاه اولیه در استان مورد سنجش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان در تمامی نواحی و مناطق استان اصفهان از یکم تیر نوبت‌گیری سنجش سلامت کلاس اول آغاز می‌شود، سیستم اینترنتی تا 25 مرداد برای نوبت‌گیری فعال است ولی ممکن است روند نوبت‌گیری تا شهریور به علت آمار تقریبی دانش‌آموزان  ادامه پیدا کند.

مدیر واحد تشخیص و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کدام دسته از دانش‌آموزان مورد سنجش قرار می‌گیرند، گفت: والدینی که فرزندان آنها متولد نیمه دوم سال 91 یا نیمه اول سال 92 هستند می‌توانند امسال در سنجش سلامت برای پایه اول دبستان شرکت کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد پسران شرکت کننده در طرح سنجش سلامت برای ورود به دبستان، 2 درصد بیشتر از دختران بود ولی امسال تا پایان زمان سنجش، آماری از جنسیت دانش‌آموزان نداریم.

سنجش سلامت کلاس اولی‌ها آغاز شد+ چند توصیه به خانواده‌هاطرح سنجش سلامت نوآموزان از ابتدای تیرماه در 11 پایگاه اردبیل آغاز می‌شود2 ایستگاه سنجش سلامت در خرم‌آباد برپا شد

رسولیان ادامه داد: سنجش سلامت 90 هزار دانش آموز پیش دبستانی و بدو ورود در قالب 56 پایگاه اولیه در استان انجام می‌شود که از این تعداد 15 پایگاه در شهر اصفهان  شروع به کار می‌کنند که یک پایگاه به صورت سیار منطقه بهارستان و سپاهان‌شهر را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه متناسب با جمعیت هر منطقه و ناحیه، پایگاه‌ها طراحی شدند، گفت: به طور میانگین حدود 70 روز کاری فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در استان اصفهان است و تعداد 540 نفر نیرو در این پایگاه‌ها در پست‌های مختلف مشغول به کار هستند و قریب به 120 هزار ساعت کاری را در 56 پایگاه استانی انجام می‌دهند.

مدیر واحد تشخیص و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در بحث سلامت سنجش،  یک دید کلی به خانواده از لحاظ آموزشی، جسمانی و به طور کلی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از دانش‌آموزان ورودی به مقطع دبستان داده می‌شود، پزشک مرکز جامع سلامت آیتم‌های وضعیت بینایی، شنوایی، بهداشتی، قد و وزن، پوست و مو، سلامت دهان و دندان دانش‌آموز را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این راستا بسیاری از موارد تنبلی چشم، ناشنوایی یک طرفه یا دو طرفه گوش و بیماری‌های پوستی شناسایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آمادگی تحصیلی توسط آزماینده‌های تحصیلی در پایگاه‌های سنجش، بچه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر متناسب با نقطه برش که کشور به استان‌ها داده، دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر دانش‌آموزی زیر نرم این فاکتور باشد به بخش تخصصی ارجاع داده می‌شود تا در بخش تخصصی از لحاظ هوش کلی بررسی شود که آیا توان رفتن به مدرسه عادی را دارد، مشکل کجاست و مشاوره لازم به خانواده‌ها پیرامون این قضیه داده می‌شود.

رسولیان با اشاره به هزینه‌بر بودن پایگاه‌های سنجش و عوامل اجرایی آنها، اظهار داشت: خانواده‌ها مبلغ 30 هزار تومان برای سنجش فرزندشان باید بپردازند ولی دانش‌آموزان عشایر و دانش‌آموزان بی‌بضاعت از این قاعده مستثنی هستند، امسال نیز بحث مناطق سیل‌زده را داریم که سنجش آنها رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام سجاد کارگر امام جماعت مهدیه امیرآباد گفت: این دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول و کلاس‌های هفتم، هشتم و نهم هستند.


حجت الاسلام کارگر افزود: با همکاری هئیت مهدیه امیرآباد و بسیج دانش آموزی در دو شب‌های قدر و ماه رمضان با کمک‌هایی که از سوی خیرین به مبلغ یکصد میلیون تومان جمع آوری شد توانستیم امروز این دانش آموزان زائر اولی را راهی مشهدالرضا کنیم.


وی گفت: این سفر معنوی ۵ روزه است و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خوبی در اتوبوس وحرم مثل مسابقه، آداب زیارت و حرم شناسی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.


حجت الاسلام کارگر افزود: امیدواریم با اولین زیارتی که تجربه می‌کنند با مددگرفتن از امام رضا (ع)، زندگی خوبی را شروع کنند و در مسیر زندگی و درسشان موفق باشند.


این زائر اولی‌ها که در طول عمرشان فرصتی فراهم نشده بود تا به زیارت امام رضا (ع) بروند احساس خوشحالی داشتند.

دیگر خبرها

  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۱۰۰۰ نفر از نوآموزان کرمانشاهی در طرح سنجش سلامت شرکت نکرده‌اند
  • اجباری بودن سنجش برای نوآموزان پایه اول دبستان
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • پایان اردیبهشت؛ آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است