Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزیده اشعار ملک‌الشعرای بهار در ۴ بخش به همراه زندگی‌نامه این شاعر، ادیب و پژوهشگر معاصر به چاپ رسید.

 گزیده دیوان ملک‌الشعرای بهار به همت انجمن قلم ایران در ۱۷۸۱ صفحه و در دو مجلد چاپ شد.

این گزیده اشعار دربردارنده قصاید، غزلیات، قطعات، مثنویات، مسمطات، ترکیبات، ترجیعات، مستزادها، و چهارپاره‌های این شاعر نام‌آور ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده اشعار ملک‌الشعرای بهار در چهار بخش به شرح زیر تدوین و تنظیم شده است:

۱ – بخش اول: گزیده اشعار دوره اقامت در خراسان (از سال ۱۲۸۲ تا ۱۲۹۲ خورشیدی)

۲ – بخش دوم: اشعار دوره اول اقامت در تهران (از سال ۱۲۹۳ تا ۱۲۹۹ خورشیدی، قبل از کودتای سوم اسفند)

۳ – بخش سوم: اشعار دوره دوم اقامت در تهران (از اسفند ۱۲۹۹ تا شهریور ۱۳۲۰)

۴ – بخش جهارم: اشعار دوره سوم اقامت در تهران (از شهریور ۱۳۲۰ تا اول اردیبهشت ۱۳۳۰ خورشیدی)

محمدتقی بهار، ۱۸ آذر ۱۲۶۵ خورشیدی در مشهد به دنیا آمد و یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۳۰ در خانه مسکونی خود در تهران درگذشت. این شاعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاست‌مدار معاصر، در آرامگاه ظهیرالدوله در شمیران به خاک سپرده شد.

گزیده دیوان ملک‌الشعرای بهار به همت انجمن قلم ایران در ۱۷۸۱ صفحه و در قالب دو مجلد و هر جلد با قیمت ۲۰۰ هزار تومان چاپ و منتشر شد./خبرانلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه « عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» در مقبره الشعرای تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با ایام نوروز ویژه برنامه عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان در مقبره الشعرای تبریز اجرا شد.

حسن گلی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ویژه برنامه « عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» و در جمع تعدادی از میهمانان نوروزی مقبره الشعراء تبریز، آذربایجان را پیشران فرهنگ و تمدن ایران اسلامی توصیف کرد و اظهار کرد: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ سنگ صبور ایران بوده و در حراست از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ایران فداکاری کرده است.

وی ادامه داد: همه توصیفاتی که در ادوار مختلف و توسط بزرگان علم و اندیشه در باب عظمت و بزرگی آذربایجان صورت گرفته است، مدیون کنشگری‌های مفاخر آذربایجان در حوزه‌های مختلف است و امروز رسالت همه ما تکریم و معرفی این بزرگان می‌باشد.

گلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف، مخصوصا طی دیدارهای خود با اهالی آذربایجان بیشترین اهتمام را در خصوص معرفی مفاخر داشته‌ اند، اظهار کرد: در ایام نوروز با برپایی برنامه « عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» تلاش می‌کنیم گام کوچکی در راستای معرفی تعدادی از مفاخر برداریم.

وی با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی استاد شهریار، پروین اعتصامی و ستارخان، تاکید کرد: خصوصیت مشترک همه مفاخر آذربایجان؛ دشمن ستیزی، وفاداری و تلاش آنان برای سربلندی و عظمت ایران بوده است و امروز نیز مردم تبریز و آذربایجان مخصوصا اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در راستای تقویت انسجام و اتحاد ملی و سربلندی ایران عزیز تلاش می کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در ادامه این برنامه، چند تن از شعرای برجسته تبریزی به شعر خوانی پرداخته و چند نفر از هنرمندان عاشیق برای میهمانان نوروزی، موسیقی محلی اجرا کردند که با استقبال و تشویق میهمانان همراه بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (9 فروردین)
  • گزیده ای از جاذبه های گردشگری ایران + فیلم
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (8 فروردین)
  • عمارت مشیر دیوان سنندج; یادگاری ناشناخته از قاجار+ فیلم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 فروردین)
  • برگزاری ویژه برنامه « عید ١۴٠٣ با مفاخر آذربایجان» در مقبره الشعرای تبریز