Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@07:34:21 GMT

گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۷۳۵

وزیر خارجه فرانسه در تماسی تلفنی با همتای مصری خود به بررسی تحولات لیبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت. ناطقان: به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه تماسی تلفنی با سامح شکری، همتای مصری خود برقرار کرد و در جریان این گفت‌وگوی تلفنی دو  طرف به تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است که پرونده‌های منطقه‌ای مورد توجه دو طرف و در رأس آن تحولات لیبی و سودان نیز در این تماس تلفنی مورد بررسی قرار گرفت.

پیشتر، فائز السراج،  نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی یک ابتکار عمل را برای پایان دادن به بحران کشورش مطرح کرد. این ابتکار عمل شامل تشکیل یک انجمن لیبیایی با هماهنگی هیئت اعزامی سازمان ملل با هدف تشکیل هیئت عالی آشتی ملی و تصویب یک برنامه زمانی به منظور برگزاری انتخابات در پایان سال جاری میلادی است. در این انجمن بر سر یک نقشه راه برای مرحله آتی و تصویب قانون اساسی مناسب جهت برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری و پارلمانی پیش از پایان سال ۲۰۱۹ توافق خواهد شد.

لیبی از زمان سقوط نظام معمر قذافی، دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ غرق در بی‌ثباتی بوده و در پی حمله نیروهای حفتر در چهارم آوریل به طرابلس شاهد درگیری‌های شدید است. دولت وفاق ملی و نیروهای ارتش مستقر در شرق یکدیگر را به کمک گرفتن از مزدوران بیگانه و استفاده از حمایت نظامی ارائه شده از سوی گروه‌های خارجی متهم می‌کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: وزرای خارجه ، مصر ، فرانسه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزرای خارجه مصر فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از تماس تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور با امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و گفت‌وگو درباره حضور یکی از اتباع روسی در کشتی توقیفی اسرائیلی از سوی نیرو‌های مسلح ایران خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این تماس تلفنی منتشر نشده است، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیر یک کشتی باری اسرائیلی را به دلیل تخلف در رعایت قوانین دریانوردی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف و به آب‌های ایران هدایت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت ابوظبی از رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • رایزنی لاوروف با امیرعبداللهیان در ارتباط با حضور یک تبعه روس در کشتی توقیفی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران