Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم بذر گندم برای کشت در مهر ماه سال‌جاری به حدود 3 هزار تومان برسد، گفت: پیش‌بینی افزایش قیمت هر کیلوگرم بذر به 3 هزار تومان، در حالی است که هر کیلوگرم گندم از کشاورزان یک هزار و 700 تومان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم سبوس گندم با نرخ دولتی به قیمت یک هزار و 600 تومان به دست دامداران می‌رسد، تفاوت 100 تومانی قیمت خرید گندم با قیمت سبوس موجب شده کشاورزان ترجیح دهند گندم را به آرد تبدیل کنند تا هم از فروش آرد سود نصیب‌شان شود و هم از فروش سبوس گندم منتفع گردند.

ایمانی، همچنین یکی از دلایل دیگر کندی تحویل محصول به دولت توسط کشاورزان را نرخ بالای کرایه حمل و نقل در اوج برداشت محصول عنوان کرد.

وی گفت: در برخی مناطق کرایه‌های حمل نرخ‌ بسیار بالایی پیدا کرده‌اند به همین دلیل کشاورزانی که امکان انبار دارند اقدام به ذخیره محصول خود می‌کنند و منتظر کاهش نرخ کرایه‌ها هستند.

ایمانی یادآور شد: خرید تضمینی گندم تا دی ماه ادامه دارد و تا آن زمان مراکز خرید دایر است و کشاورزان فرصت تحویل محصول دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که اما آمار نشان از افزایش 2 تا 3 درصدی تحویل گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، گفت: افزایش 2 تا 3 درصدی تحویل محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل تولید مناسب در سالجاری در پی بارندگی های مناسب است، با توجه به میزان تولید مناسب انتظار می‌رفت میزان تحویل محصول بیش از این میزان باشد.

 نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران تاکید کرد: انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت بیش 14 تا 14.5 میلیون تن گندم در کشور تولید شود، اما این به معنی افزایش تحویل محصول به دولت نیست.

ایمانی پیش بینی کرد: احتمالا میزان تحویل گندم به دولت در سالجاری به 11 میلیون تن نرسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران حمل و نقل خوراک دولت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید PVC شکسته شد

به گزارش تابناک، آخرین بررسی‌ها از افزایش قیمت جهانی PVC در سطح بین‌الملل تحت تاثیر تنش‌های اخیر حکایت می‌کند. البته مولفه‌های دیگری نظیر کاهش تولید و به‌تبع عرضه برخی از تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه به دلیل تعمیرات برنامه ریزی شده یا مسائل غیرمنتظره و از طرفی افزایش تقاضا به دلیل افزایش فعالیت های ساختمانی و رشد بخش املاک و مستغلات در بروز چنین روندی بی‌تاثیر نیست. 

مشابه چنین وضعیتی در عرضه و تقاضای این محصول در خاورمیانه نیز مشاهده می‌شود. بنابراین به گفته کارشناسان در حال حاضر بستر بازار برای افزایش تولید و عرضه بسیار مناسب تلقی می‌شود. چراکه به ارزآوری و تکمیل زنجیره رشد اقتصادی کشورها کمک می‌کند، روندی که همسو با چشم‌اندازهای اقتصادی کشور و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

PVC یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود که در حالت اولیه به صورت پودر سفید رنگی است که می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند لوله، پروفیل، ورقه، فیلم و ... در آمده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

غدیر نیز به منظور تحقق این اهداف اقدام به ارزیابی و بهره‌وری از شرایط بازار کرد و موفق به ثبت رکورد تولید با بیش از 120 درصد ظرفیت اسمی شد. همچنین با درآمدزایی 4,591  میلیارد تومان در سال 1402 و افزایش 32 درصدی نسبت به سال گذشته توانست میزان سود خالص و همچنین فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ضمن آنکه با اتکا به توان داخل از ارزبری به میزان 100 میلیون دلار جلوگیری کرد و چشم‌انداز روشنی را در افزایش درآمد و سودآوری رقم زد. با این حساب می‌توان نسبت به آینده بازار این محصول و تسهیل زنجیره رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران امیدوار بود.

دیگر خبرها

  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • نرخ بالای هدررفت آب در سیلاب‌ها / تعارض منافع مانع اجرای آبخیزداری در کشور
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • رکورد تولید PVC شکسته شد