Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رجبی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی درخصوص نقش مقاومت و تاثیر بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مناسبات بین‌الملل گفت: مقاومت به معنای ایستادگی در مقابل ظلم، زورگویی، استکبار، استعمار و استثمار است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت بایستی دارای مبانی عقلانی و دینی باشد، گفت: هر فردی با مراجعه به عقل خود درک می کند که هزینه مقاومت از هزینه تسلیم شدن کمتر است لذا مقاومت را انتخاب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بعد عقلانی مقاومت بیان داشت: تسلیم شدن مغایر با شئون انسانی است؛ به طور طبیعی انسان مقاومت را انتخاب می کند و وقتی تجربه مقاومت یک تجربه موفقی است خواه ناخواه فرد تشویق به مقاومت خواهد شد.

رجبی با اشاره به آیه 112 سوره هود و آیه 30 سوره فصلت افزود: آیه فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ و همچنین آیه إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُون نمونه هایی از آیات قرآن هستند که مستقیم و غیرمستقیم به مقاومت اشاره دارند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت مبانی دینی دارد، گفت: مقاومت یک امر فطری است و انسان هایی که دارای فطرت پاک هستند، هم دین  و هم ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را قبول می کنند. در سیره ائمه اطهار(ع) هم این موضوع مشهود است و اگر زندگی تمام انبیاء و اولیاء را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد مقاومت و ایستادگی رمز موفقیت آنان بوده است.

رجبی با اشاره به اینکه مقاومت باید سازگار و منطبق با ارزش های دینی و الهی باشد، افزود: مقاومت باید مردمی باشد و از نخبگان به مردم منتقل شود. بیشتر به دنبال عمل به تکلیف باشیم تا اینکه با عجله بخواهیم به سرعت دنبال نتیجه گیری باشیم؛ کمایانکه مقاومت باید خدامحوری و تکلیف محوری باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی درخصوص باقی شروط موفقیت در مقاومت گفت: مقاومت باید ذیل هدایت رهبری دینی و بر اساس موازینی باشد که رهبری جامعه تعیین می کند؛ هرکس نمی تواند خودش مقاومت را تعریف کند کما اینکه نمی شود تعریف های جداگانه از مقاومت ارائه شود.

رجبی با اشاره به اینکه مقاومت باید جوان محور باشد، تصریح کرد: جوانان سرمایه‌های عظیم کشور هستند و به طور قطع با بهره گیری از ظرفیت آنان می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مقاومت بایستی مبتکرانه، خلاقانه و خودجوش باشد، گفت: مهمترین شرط این است که مقاومت باید فعال باشد؛  امروز جمهوری اسلامی مقاومت فعال را در پیش گرفته و اگر وزیر امور خارجه آلمان را می پذیرد و نخست وزیر ژاپن را قبول می کند اینها نشان از مقاومت فعال است.

وی ادامه داد: امروز ما در صحنه سیاست خارجی مقاومت فعال را اجرا می کنیم و مذاکره با آمریکائی ها انجام نمی دهیم اما با کسانی که می دانیم آنها فرستنده پیام هستند ملاقات داریم و حتی آنها را تحویل هم می گیریم اما حرف آمریکائی ها را از آنها قبول نمی کنیم.

رجبی درخصوص مصادیق مقاومت فعال در کشور افزود: مقاومت فعال یعنی اینکه در منطقه فعال هستیم، در داخل برای تحریم برنامه ریزی داریم، رایزنی ها با کشورها را انجام می دهیم و نیروهای داخل را توجیه می کنیم اما زیر بار فشار دشمن و مذاکراتی که آمریکا می خواهند تحمیل کنند، نخواهیم رفت.

این کارشناس مسائل سیاسی در این رابطه تصریح کرد: تشخیص نقشه دشمن و نحوه برخورد با طراحی های آن و خنثی کردن نقشه های دشمن، به معنای این است که مقاومت فعالانه در کشور برقرار است.

وی با اشاره به زمزمه برخی از مسئولین برای مذاکره با آمریکا، افزود: دولت به سرمایه اجتماعی خود و به شعارها و مبانی فکری خود نگاه می کند و برخی اوقات مسائلی را مطرح می کند که مطابق با سیاست های جمهوری اسلامی نیست؛ طبیعی هم است که نشان دهد راه بسته نیست.

رجبی در این خصوص تصریح کرد: دولت مدعی است که اگر آمریکا دوباره به برجام برگردد و تحریم‌ها را بازگرداند و دست از فشارها برداشته شود، ما می توانیم دوباره به میز مذاکره برگردیم. درحالیکه بر اساس مبانی فکری نظام و اندیشه رهبری هیچگونه استدلال منطقی برای مذاکره با دولت فعلی آمریکا وجود ندارد و این کار فایده که ندارد، ضرر هم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ترامپ به شدت امروز مذاکره با ما را احتیاج دارد اما نوعی جلوه می دهد که ما نیازمند مذاکره هستیم، افزود: ترامپ در قضیه کره شمالی شکست خورد و در مسائل مربوط به دیوار مکزیک که شعار داده بود شکست خورد و درصدد جبران همه شکست ها از طریق مذاکره با ایران است.

رجبی با بیان اینکه آمریکایی ها با ایجاد سیاست فشار حداکثری انتظار داشتند که مسئولین نظام انقلاب اسلامی تسلیم شوند، خاطرنشان کرد: پاسخ صریح مقام معظم رهبری تمام نقشه های آنها را نقش برآب کرد.

 انتهای پیام/ 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

رهبر انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است، تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.
ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.
رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.
وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • تحرکات پنهانی برای قهرمان‌سازی از خائنان به غزه
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • رئیسی: شکست‌های طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی غیر قابل جبران است
  • رئیسی: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • قلعه‌نویی به دنبال شکست طلسم تیم ملی ایران در عشق آباد
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است