Web Analytics Made Easy - Statcounter

اله بخش ریگی رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بارش‌های قابل توجه اردیبهشت امسال در استان موجب شد تا سیستان و بلوچستان رتبه دوم نمودار تغییرات بارش کشور را در مقایسه با شرایط نرمال کسب کند.

وی افزود: به طور معمول میانگین بارندگی استان در ماه اردیبهشت حدود پنج میلی متراست، اما میانگین بارش اردیبهشت امسال استان حدود ۱۳ میلی متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این میزان بارندگی معادل ۱۲ درصد بارش‌های یک سال آبی استان است.

ریگی ادامه داد: بارش‌های اردیبهشت از چند جهت برای استان دارای اهمیت بود. نخست اینکه علی رغم رگباری بودن آن ها، وسعت قابل توجهی از استان را در بر گرفت.

وی تصریح کرد: نکته دوم دامنه زمانی فعالیت بارش‌های این ماه است به طوریکه آخرین سامانه بارشی این ماه حدود ۱۰ روز در استان فعال باقی ماند و بارش‌های خوبی را به همراه داشت.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به شرایط دمایی ماه اردیبهشت استان اشاره کرد و گفت: میانگین دمای اردیبهشت استان ۱.۲ درجه خنک‌تر از میانگین بلند مدت بود. در این ماه هم مقادیر کمینه و هم مقادیر بیشینه دمای اکثر شهر‌های استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ریگی اضافه کرد: بررسی نقشه پهنه بندی رطوبت نسبی اردیبهشت استان‌های کشور نیز نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان در این ماه هوای مرطوب‌تری را نسبت به شرایط نرمال داشته است. البته رطوبت نسبی برخی مناطق جنوبی استان کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/پ

 

گزارش هواشناسی در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط اهالی بلوچستان+ فیلم

هفت کودک اهل روستای «تلمیشان» در بخش کهیر از توابع شهرستان کنارک، گرفتار سیل در رودخانه کهیر شده بودند که بلافاصله به همت صیادان و بومیان منطقه نجات پیدا کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، هفت کودک اهل روستای «تلمیشان» در بخش کهیر از توابع شهرستان کنارک، گرفتار سیل در رودخانه کهیر شده بودند که بلافاصله به همت صیادان و بومیان منطقه نجات پیدا کردند.

در پی بارش‌های کم‌سابقه سه روز اخیر در جنوب استان سیستان و بلوچستان که موجب ثبت رکوردهای بارش جدید در 10 ایستگاه هواشناسی شده، همه مسئولان ارشد استان سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق سیل‌زده در حال مدیریت اقدامات جهت تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم هستند و مردم نیز در کنار نیروهای امدادی به تسریع در این خدمات کمک شایانی داشته‌اند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط اهالی بلوچستان+ فیلم
  • رکوردزنی بارش باران در سیستان و بلوچستان
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان
  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد
  • (ویدیو) بارش تگرگ در سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ بارش تگرگ در راسک سیستان و بلوچستان