Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به انتخاب مناسب ایشان به امامت جمعه و تشکر از فعالیت‌های فراوان ایشان به حساسیت و اهمیت فوق‌العاده این استان به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مسائل مرزی و اعتقادی، بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت برطرف کردن مشکلات موجود تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان جهت بهره‌برداری از مشکلات موجود در منطقه خاطرنشان کرد: خوزستان از زمان جنگ مشکلات متعدد و عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد، سیل اخیر نیز حجم مشکلات را افزایش داده است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید تمام امکانات جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی خوزستان بسیج شود، گفت: تحقق این مهم سبب می‌شود هم زیرساخت‌های موجود تأمین و هم فاصله‌ها و تبعیض‌ها کم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیت معاندان، مغرضان و فرقه‌های انحرافی، یقیناً شبهاتی که القا می‌کنند آثار مخربی دارد و در مقابل باید در کنار کار اقتصادی، کار فرهنگی را جدی گرفت.

آیت‌الله مکارم شیرازی جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی را یک رسالت مهم متوجه متولیان اجرایی، تبلیغی و فرهنگی خوزستان دانست و افزود: اگر مردم از نظر اعتقادی متزلزل باشند کار مشکل می‌شود.

وی خطاب به نماینده ولی‌فقیه در خوزستان خواستار ایجاد یک کانون و قرارگاه فرهنگی قوی و معتبر برای رسیدگی به مناطق مختلف شد و تأکید کرد: از مسئولان ارشد استان از جمله استاندار، سپاه و دیگر ارگان‌ها دعوت کنید و در جلسه‌ای مشکلات را بررسی و آسیب‌شناسی کنید و برای آن‌ها راه‌حل مناسب ارائه دهید.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: موسسه ما به نام «موسسه دارالاعلام» ظرفیت مهمی برای مقابله با شبهات فرهنگی معاندان دارد و ما حاضریم با تمام قوا آن را در اختیار بگذاریم. در این مرکز اساتید مبرز، طلاب درس‌خوانده و پژوهشگران و دانش‌پژوهان نخبه‌ای حضور دارند که هم شبهات را می‌دانند و هم به پاسخ‌ها اشراف کامل دارند؛ این مرکز با این پشتوانه و ظرفیت عظیم در اختیار شماست.

وی ابراز کرد: لازم است فعالیت‌های دارالاعلام در استان خوزستان گسترش پیدا کند تا از این طریق بتوان نیروهای آموزش‌دیده بیشتری را برای پاسخگویی به شبهات و تبلیغ معارف اهل‌بیت(ع) به مناطق مختلف اعزام کرد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: اگر بتوانیم برای این کار یک مرکز بزرگ و خوب احداث کنیم و به مسائل آموزشی، درسی و تبلیغی و فرهنگی توجه لازم را داشته باشیم، بسیار مؤثر خواهد بود، ما نیز حاضریم هزینه‌های مربوط به اساتید، مبلغان و دانش‌پژوهان را از قم تأمین کنیم.

وی یادآور شد: در سالیان قبل مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد از جنبه‌های مختلف دچار مشکلات بغرنجی بود که بحمدالله ما تصمیم گرفتیم در این مناطق مجموعه‌ای را متشکل از حوزه علمیه، مسجد و مراکز دیگر فرهنگی ایجاد کنیم که اکنون در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته و خوشبختانه شرایط به‌کلی دگرگون‌ شده است؛ همین تجربه و اقدام را در استان خوزستان نیز می‌توان تکرار کرد و به نتایج آن امیدوار بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه‌ای باحضور فاطمه کارگران بافقی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد و سایر دستگاه‌های دارای ماموریت پیرامون مسائل و مشکلات محلات حاشینه نشین شهر یزد در محل شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد.
 
در این جلسه ابتدا مسائل و مشکلات توسط مردم محله ارائه و پیشنهاد‌هایی مطرح و همچنین سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: سازمان‌ها با همکاری بیشتر درمنطقه حضور داشته باشند و مردم محلی نیز با شناسایی ظرفیت‌های داخل محله مشکلات محله را احصا و به مسئولین منتقل نمایند.

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان