Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:34:13 GMT

درب قمقمه و هسته زردآلو در مری دو کودک بوشهری

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۶۹۸۴

درب قمقمه و هسته زردآلو در مری دو کودک بوشهری

با تلاش کادر آندوسکوپی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر درب قمقمه و هسته زردآلو از مری دو کودک بوشهری خارج شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، محمدرضا فریبرزی پزشک فوق تخصص گوارش اطفال با اشاره به احتمال بلعیدن جسم خارجی توسط کودکان، گفت: اکثر موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۳ سال رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سکه و اسباب بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد این موارد بدون علامت است.

پزشک فوق تخصص گوارش اطفال با بیان اینکه دو بیمار با حالت تهوع و درد شدید قفسه سینه وارد اورژانس اطفال بیمارستان شدند، اظهار کرد: مورد اول پسر دوازده ساله‌ای که در حین خوردن آب از قمقمه، درب پلاستیکی آن را قورت داده بود اما در سونوگرافی چیزی مشخص نبود و پس از حضور متخصص و تکنسین بیهوشی و انجام بیهوشی مختصر از طریق آندوسکوپی جسم خارجی که در قسمت فوقانی مری بود خارج شد.

فوق تخصص گوارش اطفال بیان کرد: بیمار دوم یک دختر ۸ ساله بود که در حین خوردن زردآلو، هسته آن را قورت داده و هسته آن در مری گیر کرده و باعث درد شدید در قسمت میانی قفسه سینه و پشت شده بود که پس از بیهوشی مختصر توسط تیم بیهوشی هسته زردآلو که در قسمت میانی مری گیر کرده بود به وسیله آندوسکوپی خارج شد.

فریبرزی تاکید کرد: بلعیدن باتری نیز بسیار خطرناک است و باعث پارگی مری ظرف چند ساعت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که اجسام نوک‌تیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف آن به خصوص عروق و همچنین خونریزی شدید شود، بنابراین توصیه می‌شود این اجسام نباید در دسترس کودکان زیر سه سال قرار گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هسته زردآلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از اجرای مراسم ازدواج آسان در استان خبر داد و گفت: در این راستا برای ۲۲۰ زوج تحت پوشش بهزیستی استان بیش از ۴ میلیارد تومان جهیزیه تأمین و تحویل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات ظهر امروز در مراسم تجلیل تلاشگران عرصه ازدواج آسان در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم توجه و حمایت به ازدواج آسان است که در سال گذشته همزمان با میلاد حضرت علی (ع) جشن ازدواج آسان 220 زوج تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر با عنوان وصل یار برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای 220 زوج تحت پوشش بهزیستی استان بیش از 4 میلیارد تومان جهیزیه تأمین شد گفت: در این راستا از همکاری مجموعه استانداری ، شورای راهبردی پتروشیمی‌های پارس جنوبی، نیروگاه اتمی، اداره کل بنادر و دریانوردی و خیرین استان بوشهر قدردانی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزاری مراسم ازدواج آسان در سال جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته در این راستای ترویج ازدواج به مناسبت‌های مختلف مراسم ازدواج آسان با همکاری خیرین و دستگاه‌های مختلف در طول سال برگزار شد و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ازدواج آسان از تأکیدات دین مبین اسلام است و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در کنار تلاش خیرین و سازمان‌های مردم نهاد ضرورت دارد، عنوان کرد: امیدواریم با توسعه فرهنگ ازدواج آسان و فراهم شدن تسهیلات لازم شاهد گسترش روزافزون ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه باشیم.

پورات تأمین مسکن جوانان و زوج‌ها را از جمله اولویت‌های استان دانست و خاطرنشان کرد: استاندار بوشهر در این زمینه گام‌های اساسی برداشته‌اند و ضروری است دستگاه‌های مرتبط در ایجاد مسکن جوانان تلاش و نقش‌آفرینی لازم داشته باشند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری
  • نورافشانی بوشهری‌ها در جشن عملیات وعده صادق + فیلم
  • واکنش خانواده شهدای هسته‌ای به حملات موشکی سپاه
  • رجزخوانی بوشهری‌ها
  • تقدیر بوشهری‌ها از سپاهیان اسلام
  • شادی بوشهری ها از حمله پهبادی ایران به سرزمین های اشغالی
  • مهاجم بوشهری بهترین بازیکن لیگ روسیه شد
  • وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید