Web Analytics Made Easy - Statcounter

"اوادیس کیدانیان" در گفت گو با خبرنگار ایرانا افزود: با وجود تحریم‌ها، ایران در صنعت فرش و قالی همچنان در دنیا حرف اول را می‌زند و برخی تاجران ایرانی در زمینه صادرات فرش به لبنان فعالیت دارند؛ کالایی که اینجا از آن استقبال می‌شود و خریداران خود را دارد.

وی ادامه داد: فرش کالایی است که ایران می‌تواند در دنیا آن را به رخ دیگران بکشد، به اضافه دیگر کالاهای صنعتی و کشاورزی و پزشکی که در آن بسیار پیشرفت کرده است و حتی این پیشرفت در مقایسه با کشورهای توسعه یافته جهان قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیدانیان در مورد روابط گردشگری بین لبنان و ایران افزود: اکنون روابط گردشگری با جمهوری اسلامی ایران به روابط بخش خصوصی دو کشور و شرکت‌های گردشگری و حمل نقل محدود است که البته این شرکت‌ها انگیزه‌های تبلیغاتی لازم را برای گردشگری بین دو کشور ایجاد می‌کنند.

وی در توضیح این مطلب افزود: هیچ ارتباط مستقیمی در سطح وزارتخانه‌های دو کشور در بخش گردشگری وجود ندارد اما من برای حضور در دهمین نمایشگاه گردشگری به ایران دعوت شدم و در آنجا با بسیاری از مسئولان بخش گردشگری دیدار داشته و روابطی ایجاد شد که به مرور زمان پیشرفت داشته است.

کیدانیان گفت: روابط لبنان و ایران به خصوص در زمینه گردشگری قبل از جنگ سوریه در سطح بسیار خوبی بود و مجموعه‌های بزرگی از ایرانیانی که برای زیارت اماکن مقدس و مذهبی به سوریه سفر می‌کردند، از مرز زمینی به لبنان نیز می‌آمدند اما تعداد گردشگران ایرانی به لبنان بعد از جنگ سوریه به دلیل عدم امکان سفر به این کشور بسیار کم‌تر شده است.

** استقبال ایرانی‌ها از نمایشگاه صنایع دستی ایران در ضاحیه جنوبی

کیدانیان با اشاره به روابط خوبی که با سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان برقرار است، گفت: از این طریق سعی می‌کنیم مناسبات فرهنگی و گردشگری را گسترش دهیم و از بعضی اقدامات مانند برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان و اهل فرهنگ ایران حمایت می‌کنیم و علاوه بر این از کسانی که برای گسترش روابط فرهنگی و گردشگری بین دو کشور تلاش دارند، حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اخیراً رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با همکاری اتحادیه شهرداری‌های ضاحیه جنوبی نمایشگاه صنایع دستی ایران را برپا کردند و هنرمندان ایرانی به لبنان آمدند و محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کردند و این اقدام اثرات مثبتی داشت و مردم بسیار از آن راضی بودند. من شخصاً در افتتاح این نمایشگاه‌ها حضور داشتم و با هنرمندان ایرانی ملاقات کردم و با کارهای هنری و صنایع دستی آنان آشنا شدم.

وزیر گردشگری لبنان تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران بسیار تلاش دارد با تمرکز بر مسائل فرهنگی وگردشگری و وضعیت توسعه در ایران وجهه دقیق و درستی از جمهوری اسلامی ایران در خارج از این کشور ارائه دهد.

** سفر به ایران، سرزمین چهار فصل

کیدانیان در ادامه این گفت وگو اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از ایرانیان در عید نوروز و در اعیاد مختلف به لبنان سفر می‌کنند و شرکت‌هایی در ایران نیز هستند که برای سفر به لبنان تبلیغات انجام می‌دهند اما در مورد تعداد گردشگران لبنانی که به ایران سفر می‌کنند، آمار دقیقی وجود ندارد فقط می‌دانیم که قشر خاصی از مردم لبنان به صورت دوره‌ای به ایران سفر می‌کنند به ویژه اینکه ایران مناطق گردشگری و تاریخی بسیار زیادی دارد و سفر به آن سفر به یک سرزمین چهار فصل است.

وی افزود: مشهد یک شهر گردشگری است و شرکت‌های گردشگری بسیاری دارد، در نتیجه مدیران شرکت‌های گردشگری سعی می‌کنند لبنانی‌ها را برای بازدید از مناطق مشهد تشویق کنند.

وزیر گردشگری لبنان ادامه داد: با این توضیحات باید گفت برای گسترش گردشگری در لبنان و ایران به زیرساخت‌های تبلیغاتی نیاز داریم اما مشکل سختی تبلیغات در ایران و برخی موانع در این زمینه است به این معنی که نمی‌توان هرگونه محتوای تبلیغاتی را در رسانه‌های ایران پخش کرد و تفاوت ایران با دیگر کشورها در همین مساله است به همین دلیل ما با سفارت جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کنیم تا بتوانیم محتوای مناسبی برای تولید فیلم‌های تبلیغاتی که هیچ مشکلی برای برادرانمان در ایران نداشته باشد، تهیه کنیم. این پیشنهاد نیز مطرح شد که یک سریال ایرانی در لبنان ساخته شود تا ایرانی‌ها بتوانند از طریق آن با لبنان آشنا شوند.

وی گفت: همه این مسائل نیازمند پشتیبانی مالی است و دولت لبنان در این مرحله دشواری‌های مالی زیادی دارد، به همین دلیل نمی‌توانیم گام‌های بلند و تأثیرگذاری در این مسیر برداریم.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود به اماکن دیدنی معروف لبنان اشاره کرد و گفت: لبنان به چهار یا پنج آثار باستانی شهرت دارد که عبارتند از بعلبک، بیت الدین و صور و جبیل. این اماکن نیاز به تبلیغات ندارند و سایت نشنال جئوگرافیک ساحل صور را به عنوان چهارمین ساحل زیبای خاورمیانه معرفی کرد، معیارهای آن هم نظافت و زیبایی و سطح خدمات بود این مساله مهمی برای لبنان است زیرا اخبار زیادی در مورد آلودگی آب دریا و محیط زیست در لبنان پخش می‌شود.

کیدانیان در مورد آمار مسافران خارجی به لبنان نیز گفت: مسافران و گردشگران ایرانی به لبنان در مقایسه با کشورهای عربی در رده اول قرار ندارند بلکه سوری‌ها در مقام نخست هستند و سپس سعودی‌ها، مصری‌ها و عراقی‌ها در رده‌های بعدی قرار دارند و گردشگران ایرانی در مرتبه ششم و هفتم قرار دارند.

وی که از ارامنه لبنان است در خصوص روابط ارامنه این کشور با ارامنه در ایران گفت: ما سه کلیسای اساسی برای ارامنه در تهران، تبریز و اصفهان داریم که کشیش‌های آن و به طور کلی خود این کلیساها تابع کلیسای اصلی در لبنان هستند و برای ایرانیان ارمنی الاصل ساخته شده‌اند.

**توجه زیاد ایران به اقلیت‌های دینی به ویژه ارامنه

وزیر گردشگری لبنان در ادامه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی و تعمیر همه اماکن دینی به ارامنه کمک می‌کند، برای مثال دولت ایران برای تعمیر کلیسای قدیمی ارامنه و کلیساهای دیگر کمک‌های ویژه تقدیم کرده است و من همراه بعضی از برادرانم در جمهوری اسلامی ایران که در این زمینه فعالیت دارند از برخی کلیساها بازدید کردم.

وی تاکید کرد: سطح اهتمام جمهوری اسلامی به اقلیت‌های مذهبی به ویژه ارامنه بسیار بالا است و ارامنه ایران دو نماینده در مجلس دارند و خود ارامنه در ایران نیز تاکید دارند که در ایران به آنان احترام گذاشته می‌شود و آنان جایگاه خاص خود را دارند که این از نظر ما بسیار عالی و مثبت است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیرخارجه اردن درباره رهگیری موشک های ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه اردن ایمن الصفدی امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصریح کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو از تقابل با جمهوری اسلامی برای دور کردن توجهات از جنگ غزه سوء‌استفاده می‌کند.

وی در این خصوص گفت «نخست‌وزیر اسرائیل همواره می‌خواسته به نوعی رویارویی با ایران تکیه کند و در حال حاضر که فشار بین‌المللی به اسرائیل برای توقف حمله به غزه ادامه دارد، فکر می‌کنیم، راه‌اندازی جنگ با ایران، چیزی است که او (نتانیاهو) گمان می‌کند این فشارها را کمرنگ می‌کند و می‌تواند توجهات را از غزه برگرداند».

الصفدی سپس تأکید کرد که «موضوع در حال حاضر غزه وکرانه باختری است و تا زمانیکه ما این قضیه را حل نکردیم، تمرکز همچنان باید بر روی این موضوع باشد».

الصفدی در خصوص رهگیری برخی موشک‌ها و پهپادهای ایران که در اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی استفاده شده بود،توضیح داد «ما در مسیر آتش قرار داریم و هر موشک یا پرتابه‌ای که ممکن بود در اردن سقوط کند، میتوانست به اردن خسارت وارد آورد و بنابراین ما باید کاری می‌کردیم....ما صرفنظر از این‌که این پهپادها از چه جایی آمده بودند، این کار را انجام دادیم».

کد خبر 844662 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اردن خبر ویژه ایران و اردن

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گورستان ارامنه در روستای معموره
  • ادعای وزیرخارجه اردن درباره رهگیری موشک های ایرانی
  • نوکیای ایرانی بدون مجوز کالای تقلبی است+ فیلم
  • رایزنی وزیر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • رایزنی ویر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شد
  • هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما