Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@08:48:19 GMT

اولین زن فضانورد سال ۲۰۲۴ روی ماه قدم می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۷۰۳۴

اولین زن فضانورد سال ۲۰۲۴ روی ماه قدم می‌زند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس نیوز، ۴۵ سال بعد از اعزام فضانوردان امریکایی به کره ماه، ناسا قصد دارد مأموریت‌های فضایی خود برای اعزام مجدد فضانورد به تنها قمر زمین را از سر گرفته و در مرحله بعد فضانوردانی به کره مریخ بفرستد.

در حالی که اولین فضانوردان اعزامی به کره ماه از طریق فضاپیمای آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ مرد بودند، سالی راید به اولین فضانورد زن آمریکایی مبدل شد که در سال ۱۹۸۳ پا به فضا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن نیز حضور فضانوردان زن در مأموریت‌های فضایی ناسا کم و بیش ادامه یافت. اما تصمیم این سازمان فضایی برای اعزام یک زن به ماه بعد از وقفه‌ای پنج دهه‌ای جالب توجه به نظر می‌رسد. البته در این سفر یک فضانورد مرد هم فضانورد زن را همراهی خواهد کرد.

مأموریت جدید ناسا برای اکتشاف ماه و سفر به آن آرتمیس نام گرفته و یکی از اجزای کلیدی آن اکتشاف در قطب جنوب کره ماه برای اولین بار است. پیشبرد بسیاری از اجزای این طرح تحقیقاتی و طرح‌های مشابه با آن با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی صورت می‌گیرد. البته این اکتشافات نیازمند صرف وقت فراوان است و لذا جیم بریدن استین یکی از مدیران ارشد ناسا در این مورد تصریح کرده است: ما این بار فناوری‌های خلاقانه زیادی را به ماه می‌بریم و در آن باقی خواهیم ماند. پس از حضور طولانی مدت در ماه درس‌ها و تجارب لازم را برای سفر به مریخ نیز خواهیم آموخت.

در همین راستا یک فضاپیمای جدید به نام اوریون و یک سیستم پرتاب فضاپیمای جدید در ناسا ساخته می‌شود. ناسا همچنین به دنبال طراحی یک فضاپیمای کوچک دیگر هم هست که گیت وی نام دارد و وظیفه آن گردش به دور ماه برای تسهیل برقراری ارتباط میان اوریون و کره زمین است.

ناسا همچنین قصد دارد انبوهی از آب یخ زده در زیر سطح ماه را با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی به آب آشامیدنی یا اکسیژن مبدل کند تا اقامت طولانی‌مدت فضانوردان در ماه تسهیل شود. همچنین هیدروژن باقی‌مانده هم به عنوان سوخت راکت‌های فضایی قابل‌استفاده خواهد بود. ناسا برای پیشبرد این طرح‌های بزرگ در سال ۲۰۲۰ بودجه‌ای ۲۲.۶ میلیارد دلاری در اختیار خواهد داشت و امیدوار است بعد از فرود بر روی ماه تا سال ۲۰۲۴ بتواند ظرف چهار سال حضور خود در قمر زمین را تثبیت کند.

کد خبر 4642774

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی فضاپیما فضانوردان ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند

طی بارش‌های اخیر در استان فارس دریاچه مهارلو جان دوباره‌ای گرفته و میزبان گردشگران بسیاری در این منطقه شده است.

در همین رابطه تصاویر ناسا از دریاچه مهارلو شیراز و تاثیر مثبت بارش‌های اخیر در این دریاچه را تماشا کنید:

دریاچه مهارلو یا دریاچه نمک در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز و مابین این شهر و سروستان واقع شده است. آب این دریاچه بسیار شور و از نوع کلرید سدیم، منیزیم و سولفات سدیم است و در فصل‌های خشک سال، یکی از کانسار‌های بزرگ نمک ایران به‌شمار می‌رود.

سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند
  • تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks
  • فرودگر قمری «اودیسیوس» برای همیشه از کار افتاد
  • از طلوع زمین تا اولین قدم‌ها روی ماه/ ۱۱ مورد از درخشان‌ترین تصاویر فضایی تمام دوران‌ها
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟
  • احتمالا شناسایی فرازمینی‌ها در قمر یخی مشتری
  • تصویر روز ناسا؛ سایه شگفت‌انگیز ماه روی زمین
  • اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دستان شمشیرباز آذربایجان شرقی