Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ افشین حبیب‌زاده درباره آخرین وضعیت باز پس‌گیری املاک شهرداری تهران، اظهار کرد: متاسفانه اهتمام و جدیت لازم برای باز پس‌گیری املاک وجود ندارد.

وی با بیان این‌که در اواخر سال ۱۳۹۶ شورای شهر تهران مصوبه‌ای به استناد بند ۶ قانون ۵۵ شهرداری‌ها داشت که براساس آن شهرداری مکلف بود هرگونه واگذاری ملک به اشخاص حقیقی و حقوقی را به تصویب انجمن شهر یا شورای شهر برساند، اضافه کرد: متاسفانه طی سال‌های متمادی این واگذاری‌ها به تصویب شورای شهر یا انجمن شهر سابق نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان این‌که در اواخر سال ۱۳۹۶ طی مصوبه‌ای از شهرداری و سازمان املاک خواستیم که پرونده همه املاک واگذاری شده را به شورای شهر بیاورد تا عملیات قانونی بر روی آن‌ها انجام شود، ادامه داد: لیست املاک می‌بایست به کمیسیون مربوطه داده می‌شد و پس از بررسی به صحن شورای شهر می‌آمد تا اگر این واگذاری‌ها در خدمت شهر و شهروندان بود تایید می‌کردیم و اگر این واگذاری دچار خدشه شده و دچار تغییر کاربری شده بود آن را باز پس می‌گرفتیم که متاسفانه تاکنون که حدود ۱.۵ سال از این مصوبه می‌گذرد حتی یک لایحه واگذاری نیز به شورای شهر نیز ارسال نشده تا نسبت به تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف اقدام کنیم.

به گفته حبیب‌زاده، این املاک، اموال بیت‌المال است که دراختیار شهرداری قرار دارد و می‌بایست در مواردی که به نفع شهر و شهروندان است در راستای قانون ۵۵ شهرداری‌ها حق بهره‌برداری از آن به اشخاص حقیقی و حقوقی سپرده می‌شد و منفعت آن نیز باید به شهر و شهروندان می‌رسید که این اتفاق به نظر می‌رسد نیفتاده است.

وی با بیان این‌که تمام حرف ما این است که لیست املاک واگذار شده را به شورای شهر بیاورند تا پس از بررسی آن‌ها را تایید یا رد بکنیم، در مورد علت تعلل شهرداری اظهار کرد: متن مصوبه ما الزام قانونی دارد و شهرداری باید ظرف سه ماه گزارشی در خصوص واگذاری املاک به افراد حقیقی و حقوقی ارائه می‌کرد، اما تاکنون گزارش رسمی نداده هرچند که اعداد و ارقامی در گزارش‌های غیررسمی ارائه کردند و حتی املاک را شناسایی کرده و مشخص شده است که کدام یک از املاک کاربری‌شان تغییر کرده و استفاده غیر می‌شود، اما جدیت مورد انتظار شورا را ندارند.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان این‌که اندکی بیش از ۳۰۰۰ ملک از سوی شهرداری تهران به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است، ادامه داد: همه این املاک باید در شورای شهر بررسی شود و مهر تایید شورا را بگیرند.

به گفته حبیب‌زاده، شورای شهر تهران آمار دقیق و نهایی در مورد املاکی که حق بهره‌برداری از آن به افراد حقیقی و حقوقی سپرده شده است را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که شورای شهر چه اقدامی در این باره انجام می‌دهد با بیان این‌که متاسفانه مصلحت اندیشی‌هایی در خصوص باز پس‌گیری املاک انجام می‌شود، اظهار کرد: بعضا دیده شده است حتی هنگامی که برای باز پس‌گیری ملک به واحد مربوطه مراجعه می‌کنند با تلفن رییس‌شان برگردانده می‌شوند که این مساله اصلا قابل قبول نیست و پیگیری تذکرمان یک روند قانونی دارد و پیگیر آن هستیم، چرا که متاسفانه مصوبه شورا اجرا نشده و تذکرات و مکاتبات ادامه خواهد داشت و به نظر می‌رسد با جدیتی که شورای شهر دارد به نتیجه خوبی می‌رسیم. منبع: ایسنا برچسب ها: رویداد24 ، تحلفات شهرداری ، املاک نجومی ، واگذاری املاک نجومی ، اموال بیت المال ، شورای شهر ، بازپس گیری املاک نجومی ، املاک نجومی قالیباف ، سازمان املاک شهرداری تهران سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 املاک نجومی واگذاری املاک نجومی اموال بیت المال شورای شهر املاک نجومی قالیباف سازمان املاک شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی‌ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه‌قضایی و نیروی‌انتظامی از متصرفان بازپس‌گیری شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان افرود: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهاد‌های دولتی از عرصه‌های‌ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

عبدالله‌وند ادامه داد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های‌مردمی برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی‌ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • فراخوان برای واگذاری هزار دستگاه تاکسی برقی در تهران از هفته آینده
  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • خاطره جالب محمد بحرانی از ۳۰۰۰ تومان پدر بزرگ که زندگی اش را تغییر داد (فیلم)
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی