Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:18:50 GMT

دست‌فروشان چهارراه ولیعصر جمع‌آوری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۷۳۶۶

دست‌فروشان چهارراه ولیعصر جمع‌آوری می‌شوند

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ شهرداری تهران از جمع‌آوری دست‌فروشان و بساط‌گستران چهارراه ولیعصر از فردا (سه‌شنبه) خبر داد.

به گزارش ایمنا، چهارراه ولیعصر جزء مناطق مرکزی و پر رفت و آمد تهران است که به واسطه وجود ایستگاه مترو و بی. ‌آر. تی روزانه شاهد حجم گسترده‌ای از عبور افراد پیاده در این منطقه هستیم.

تردد افراد پیاده در این نقطه و شلوغی چهارراه ولیعصر موجب شده است بسیاری از دست‌فروشان به عرضه کالای خود در این منطقه اقدام کنند، به طوری که گاهی این حجم از حضور دست‌فروشان موجب اعتراض مغازه‌داران آن محدوده شده است به طوری که برخی از افراد و صاحبان مشاغل محدوده تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر بر این باورند که شهرداری تهران جدیتی نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال از شهرداری منطقه ۱۱ تهران خبر می‌رسد، طرح انضباط شهری در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) و تئاتر شهر از فردا (سه‌شنبه) اجرا می‌شود.

با مطرح شدن این موضوع، برخی رسانه‌ها برداشت‌های متفاوتی از طرح انضباط شهری داشتند به طوری که مشخص نشد در انضباط شهری، دست‌فروشان محدوده چهارراه ولیعصر و تئاتر شهر جمع‌آوری و یا ساماندهی می‌شوند یا خیر.

کوروش خرد، معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ شهرداری تهران، در توضیح چگونگی اجرای طرح انضباط شهری در محدوده تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر اظهار کرد: بحث ما اجرای طرح انضباط شهری است که به واسطه آن تمامی دست‌فروشان و بساط‌گستران محدوده چهارراه ولیعصر و تئاتر شهر جمع‌آوری می‌شوند.

وی ادامه داد: دیگر بحث ساماندهی دست‌فروشان نخواهد بود و مسئولیت ساماندهی دست‌فروشان و بساط‌گستران طی تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل صورت گرفت، به این شرکت سپرده شد.

خرد تصریح کرد: ممکن است داخل بساط‌گستران و دست‌فروشان افراد معلولی حضور داشته باشند که امکان کسب درآمد به شیوه دیگر را نداشته باشند و تاکید ما در بحث انضباط شهری این است که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پیش‌بینی‌های لازم را برای برپایی بازارچه برای آن‌ها داشته باشد.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ شهرداری تهران تاکید کرد: بار دیگر اعلام می‌کنم که دیگر در محدوده تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر بازارچه‌ای برای بساط‌گستران و دست‌فروشان برپا نخواهد شد.

وی با اشاره به تجربه برپایی بازارچه دست‌فروشان پیش از نوروز سال ۹۷ در محدوده چهارراه ولیعصر (عج)، گفت: متاسفانه این بازارچه‌ مهر تاییدی بود بر فعالیت دست‌فروشان که اینگونه اقدامات موجب می‌شود رفته رفته تعداد دست‌فروشان زیاد شده و با گسترش دست‌فروشی دیگر این امکان برای شهرداری تهران وجود ندارد که بتواند بساط‌گستران و دست‌فروشان را ساماندهی کند.

خرد خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که به تصویب رسید، مقرر شد صاحبان مشاغل در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) نیز همکاری‌های لازم را با شهرداری تهران داشته باشند.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ شهرداری تهران در توضیح چگونگی همکاری صاحبان مشاغل با شهرداری منطقه ۱۱ در طرح انضباط پیاده‌راه چهارراه ولیعصر (عج)، گفت: پیش از این شاهد بودیم بسیاری از صاحبان مشاغل در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) برای آنکه از بساط‌گستری دست‌فروشان در پیاده‌راه جلوگیری کنند، رگال‌های خود را در سطح پیاده‌راه قرار می‌دادند که با اجرای این طرح مغازه‌داران موظف هستند رگال‌های خود را به داخل مغازه انتقال دهند.

وی تاکید کرد: اگر صاحبان مغازه بساط و رگال خود را در پیاده‌راه قرار دهند، از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود و ممکن است مغازه آن‌ها پلمپ شود.

خرد افزود: اجرای طرح انضباط شهری محدوده تئاتر شهر و چهارراه ولیعصر (عج) نیاز به هماهنگی بین‌بخشی دارد.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ شهرداری تهران ادامه داد: ممکن است در طرح انضباط شهری افرادی باشند که در مقابل قانون قد علم کنند و در نهایت با ماموران ما درگیری فیزیکی ایجاد کنند؛ اینجاست که نقش نیروی انتظامی برای ورود بسیار پررنگ است و باید در راستای کمک‌رسانی به شهرداری منطقه ۱۱ برای اجرای این طرح اقدامات موثری را انجام دهد.

وی اظهار کرد: رفع سد معبر از وظایف شهرداری تهران است که گاهی با مقاومت دست‌فروشان رو به رو می‌شود که این مقاومت موجب به وجود آمدن درگیری بین دست‌فروشان و ماموران یگان حفاظت شهرداری تهران می‌شود.

خرد افزود: بعضی از این دست‌فروش‌ها حلقه‌ای از اراذل و اوباش هستند که با نزاع، درگیری و جوسازی کار خود را پیش می‌برند و با استفاده از احساسات مردم، به دنبال کسب منافع خود هستند در صورتی‌که مردم نمی‌دانند دست‌فروشی و بساط‌گستری نوعی از بی‌قانونی است و پشت برخی از این بساط‌ها و دست‌فروشی‌ها خلاف‌هایی اتفاق می‌افتد، به همین دلیل است که از دستگاه قضا و نیروی انتظامی خواستیم تا شهرداری تهران را برای جمع‌آوری بساط‌گستران و دست‌فروشان یاری کند.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ شهرداری تهران تصریح کرد: بارها شاهد بودیم ماموران یگان حفاظت معابر شهرداری در درگیری با دست‌فروشان، چاقو خوردند و دستشان شکسته و دچار مشکلات حادی شده‌اند.

وی افزود: اگر دست‌فروشان و بساط‌گستران از شهرداری و یگان حفاظت تمرد نکردند آنگاه می‌توان کار را به نحو احسنت پیش برد، اما تجربه ثابت کرده است که بسیار از این افراد در مقابل قانون مقاومت می‌کنند که اینجا نیاز است ضابط قضایی و دستگاه قضا ورود کند.

خرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح انضباط شهری با هدف جمع‌آوری دست‌فروشان محدوده چهارراه ولیعصر (عج) از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: قرار ما این است از روز -سه‌شنبه ۲۸ خردادماه- این کار را انجام دهیم و به دنبال هماهنگی‌های لازم هستیم؛ پیش‌بینی ما این است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد روز سه‌شنبه شاهد اجرای طرح باشیم.

منبع: پایان تیتر

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تهران دستفروشی شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره ورزش و جوانان گلبهار گفت:این پویش به ابتکار گروه حفظ محیط زیست، هیات کوهنوردی، شهرداری، شورا در سه شنبه‌های آخر هرماه در بوستان‌های گلبهار اجرایی می‌شود.
رضا شهنازی  افزود:در نخستین گام از پویش، پر بازدید‌ترین بوستان گلبهار با مشارکت ۲۰ نفر از حامیان محیط زیست شهری پاکسازی شد.
او گفت: مشارکت و همدلی گسترده حامیان در پویش‌های پاکسازی محیط شهری می‌تواند نوید بخش آینده روشن برای محیط زیست شهری گلبهار باشد.

دیگر خبرها

  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • جمع آوری ۷۸ تن پسماند خشک در منطقه ۲
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت