Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@04:47:03 GMT

جوان‌ترین اسیر جنگ درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۸۷۳۹۲

جوان‌ترین اسیر جنگ درگذشت

قنبرعلی بهارستانی جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی که در سن ۱۱ سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده بود، امروز یکشنبه براثر سکته درگذشت.

به گزارش مشرق، قنبرعلی بهارستانی جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی که در سن ۱۱ سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده بود، براثر سکته درگذشت.

این آزاده سرافراز که لقب جوان‌ترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن ۱۱ سالگی و در مهرماه سال ۵۹، در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت نیروهای عراقی درآمد و به اردوگاه موصل منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه شد و با درخواست‌های مکرر، برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل شد.

بهارستانی چهارسال بعد، در بهمن ماه سال ۶۳ به خاطر سن کم خودش و کهولت سن پدرش، با اسرای عراقی تبادل و آزاد شد و پس از بازگشت به میهن متوجه شد دو برادر دیگرش در درگیری با دشمن به خیل شهیدان پیوسته‌اند. وی پس از این اتفاقات دوره‌های رزمی و امدادگری را طی کرده و به عنوان امدادگر رزمی راهی جبهه شد. پس از ۶ ماه حضور در جبهه، درمنطقه فاو و خورعبدالله به شدت مجروح و به مقام جانبازی رسید.

مراسم تشییع پیکر این آزاده سرافراز فردا دوشنبه ۲۷ خرداد در شهرستان داران برگزار و پس از آن در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

*اصفهان زیبا

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری آزادگان دفاع مقدس شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۸۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

به گزارش “ورزش سه”، آسو رستم مهاجم عراقی استقلال خوزستان که در نیم فصل به جمع آبی‌پوشان اضافه شد، بعد از گلی که هفته گذشته مقابل نفت آبادان در دقایق پایانی به ثمر رساند تا تیمش برنده دربی جنوب شود، اینبار هم مقابل گل گهر در نقش گلزن ظاهر شد.

استقلال خوزستان که با تدابیر فنی سیروس پورموسوی و همراهی امید علی نجفی به عنوان مدیرعامل خود، عملکرد جالب توجهی در پنجره زمستانی با جذب نفرات تاثیرگذار داشته‌اند، یکی از بازیکنانی که به خدمت گرفتند آسو رستم عراقی بود. مهاجمی که این روزها توانسته بار گلزنی این تیم را به خوبی به دوش کشیده و در سیرجان نیز تیم را از شکست دور کند.

ویدئو: 330339

در شرایطی که این تیم با دو گل از گل گهر عقب افتاده بودند و فاصله چندانی با شکست نداشتند، آسو رستم با گل خود امیدواری را به اردوی استقلال خوزستان آورد و یکی از گل‌ها را جبران کرد. در ادامه نیز مطلق زاده با شوت دیدنی و زیبای خود بار دیگر محمدرضا اخباری را تسلیم کرد تا استقلال خوزستان با یک امتیاز طلایی سیرجان را ترک کنند و بیش از گذشته به بقا امیدوار باشند.

دیگر خبرها

  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال
  • پیکان از شکست برابر هوادار گریخت/ تیم شجاعی برنده نمی ماند
  • برد یک نیمه ای هوادار مقابل پیکان تهران
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر